کد خبر : 6457
تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 اردیبهشت 1400 - 6:39

رستاخیز سر بازان

رستاخیز سر بازان
وزیر دفاع روسیه خبر از طرحی جنجالی داد که بر اساس آن دانشمندان این کشور قرار است جنگجویان باستانی 3هزار ساله ای را که در سیبری پیدا شده اند به همراه اسبهایشان از طریق استخراج ژنتیکی، بازسازی کرده و به حیات بازگردانند.
Print Friendly, PDF & Email

طی روزهای گذشته خبری که بی شباهت به فیلم های علمی تخیلی ترسناک نیست، در رسانه های جهان بازتاب یافته است زیرا وزیر دفاع روسیه در صدد باز زنده سازی ژنتیکی گروهی از جنگجویان باستانی سلطنتی و اسب های آن ها است که در مرز اوکراین شناسایی شده اند و دی ان ای موجود در استخوان آن ها در شرایط خوبی باقی مانده است.

 

 

جنگجویان باستانی / به نظر می رسد سرگئی شویگو، در مورد پتانسیل مقابر ۳ هزار ساله اقوام باستانی سکاها در تووا، منطقه ای کوهستانی در سیبری مصصم است. این محوطه باستانی محل دفن جنگجویان قبایل باستانی تونگ Tunnug است که اغلب با اسبهایشان در منطقه موسوم به دره پادشاهان تووا Tuva دفن شده اند.

 

کشف این آثار سه سال پیش توسط تیمی مشترک از باستان شناسان روسیه و سوئیس آغاز شده و اطلاعات آن به دلیل ترس از خشم مردم و برخی باورهای مذهبی، اعلام نشد.

 

 

 

به گزارش پشت پرده، وزیر دفاع روسیه روز چهارشنبه در جلسه انجمن جغرافیایی این کشور که ولادیمیر پوتین نیز به صورت آنلاین در آن حضور داشت گفت: ما خیلی مشتاق هستیم تا مواد آلی و دی ان ای این بقایای انسانی و جانوری را استخراج کنیم. وی همچنین تاکید کرد که این بقایا به خوبی حفظ شده اند و امکان کلون سازی و ساخت نمونه های زنده و واقعی از این افراد و جانوران امکان پذیر است.

 

 

 

وی بدون ارائه توضیحات بیشتری در مورد تحقیقات ژنومی برنامه ریزی شده برای این مسئله افزود که این اقدام، به طور کلی بسیار جالب خواهد بود زیرا مقابر در خاک های یخ زده قرار داشته و تمام مواد آلی مورد نیاز، حفظ شده اند. ما تاکنون چندین آزمایش در این محل انجام داده ایم و این نقطه آغاز یک سفر بزرگ بین المللی است.

 

 

در خاتمه گفتنی است از نظر علمی و در صورت استخراج کامل و سالم دی ان ای و ژنوم یک موجود زنده، امکان تکثیر و بازسازی آن وجود دارد اما از نظر فنی هنوز مشکلات و موارد متعددی در این مسیر قرار داشته و هیچ نمونه ای تا کنون از این عمل ثبت نشده است.

 

 

اما در قرآن مجید، وقوع رجعت و زنده شدن مردگان، اجمالاً در پنج مورد از امت های پیشین آمده است، از جمله این آیات:

 

۱. آیه ۲۴۳ سوره بقره که در آن سخن از جمعیتی است که از ترس مرگ از خانه های فرد بیرون رفتند. خداوند فرمان مرگ به آنها داد و سپس آنها را زنده کرد: فَقالَ لَهُمُ اللَّهُ مُوتُوا ثُمَّ أَحْیاهُم (۳) خداوند به آنها گفت: بمیرید! (و به همان بیمارى، که آن را بهانه قرار داده بودند، مردند.) سپس خدا آنها را زنده کرد.

 

۲. در یکی از آیات سوره بقره استدلال شده که در آن سخن از پیامبری است که از کنار یک آبادی عبور کرد؛ در حالی که دیوارهای آن فرو ریخته بود و اجساد و استخوان های اهل آن در هر طرف پراکنده شده بود. ازخود پرسید: چگونه خداوند این ها را پس از مرگ زنده می کند؟ امّا خدا او را یک صد سال میراند و سپس زنده کرد و به او گفت: چقدر درنگ کردی؟ عرض کرد: یک روز یا قسمتی از آن. فرمود: نه، بلکه یکصد سال بر تو گذشت. این پیامبر، «عُزیر» باشد یا پیامبر دیگری تفاوت نمی کند؛ مهم صراحت قرآن در زندگی پس از مرگ در دنیا است؛ فَأَماتَهُ اللَّهُ مِائَهَ عامٍ ثُمَّ بَعَثَه (۴) خدا او را یکصد سال میراند سپس زنده کرد.

 

۳. در آیه ۵۵ و ۵۶ سوره بقره درباره بنی اسرائیل می خوانیم که گروهی از آنها بعد از تقاضای مشاهده خداوند، گرفتار صاعقه مرگباری شدند و مردند. سپس خداوند آنها را به زندگی برگرداند تا شکر نعمت او را به جا آورند: ثُمَّ بَعَثْناکُمْ مِنْ بَعْدِ مَوْتِکُمْ لَعَلَّکُمْ تَشْکُرُون (۵) سپس شما را پس از مرگتان، حیات بخشیدیم شاید شکر (نعمت او را) بجا آورید.

 

۴. در آیه ۱۱۰ سوره مائده ضمن برشمردن معجزات حضرت عیسی (ع) می خوانیم: وَ إِذْ تُخْرِجُ الْمَوْتى‏ بِإِذْنی (۶)مردگان را با فرمان من زنده می کردی. این تعبیر نشان می دهد که مسیح (ع) از این معجزه (زنده کردن) استفاده کرد؛ بلکه تعبیر فعل مضارع (تخرج)، دلیل بر تکرار آن است و این خود یک نوع رجعت برای بعضی محسوب می شود.

 

۵. در سوره بقره آیه ۳ در مورد کشته ای که در بنی اسرائیل برای پیدا کردن قاتلش نزاع و جدال برخاسته بود، می فرماید: دستور داده شد گاوی را با ویژگی هایی سر ببرند، بخشی از آن را بر بدن مرده زنند تا به دنیا بازگردد (و قاتل خود را معرفی کند و نزاع خاتمه یابد)؛ فَقُلْنا اضْرِبُوهُ بِبَعْضِها کَذلِکَ یُحْیِ اللَّهُ الْمَوْتى‏ وَ یُریکُمْ آیاتِهِ لَعَلَّکُمْ تَعْقِلُون (۷) سپس گفتیم: «قسمتى از گاو را به مقتول بزنید! (تا زنده شود، و قاتل را معرفى کند) خداوند این گونه مردگان را زنده مى‏کند و آیات خود را به شما نشان مى‏دهد شاید اندیشه کنید.

 

 

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.