کد خبر : 6461
تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 اردیبهشت 1400 - 6:43

جنگ نفت کش ها

جنگ نفت کش ها
از پاییز سال ۱۳۹۸ تا به امروز و به دنبال ناکامی دولت آمریکا در ممانعت از صادرات نفت و مشتقات آن از سوی ایران به سایر کشور ها رژیم صهیونیستی خود وارد عمل شد تا در این روند اخلال ایجاد کند. منشاء این حملات ابتدا در دریای سرخ صورت می‌گرفت بطوری که نفتکش سابیتی ایران با استفاده از مین چسبان مورد حمله واقع شد
Print Friendly, PDF & Email

حملات رژیم صهیونیستی به نفکش‌های ایران در شرق دریای مدیترانه ادامه داشت همانطور که در تاریخ ۲۱ اسفند ۱۳۹۹، نیروی هوایی این رژیم کشتی تجاری شهرکرد را مورد هدف قرار داد.

 

آسیب پذیری صنعت کشتیرانی رژیم صهیونیستی در جنگ دریایی با ایران

مجهز نبودن کشتی‌های تجاری اسرائیل به سامانه‌های دفاعی و پایش دریایی و همچنین ناتوانی نیروی دریایی این کشور از ارسال قایق‌های موشک انداز و ناوچه‌های خود به آب‌های بین المللی برای اسکورت این کشتی‌های تجاری و همچنین پر هزینه بودن استفاده از شرکت‌های امنیتی برای محافظت از کشتی‌های تجاری اسرائیلی در برابر حملات از مشکلات جدی این رژیم است.

 

 

به گزارش پشت پرده، در ادامه این زد و خوردها کشتی غول پیکر تجاری لوری متعلق به رژیم اسرائیل با مداد پنجشنبه ۵ فروردین در بندر حیفا در فلسطین اشغالی مورد اصابت موشک قرار گرفت. نکته مهم این حمله این بود که کشتی لوری در دریای عرب مورد هجمه قرار گرفت و نقطه اصابت موشک حدود ۱۰۰۰ کیلومتر از مرزهای ایران فاصله دارد.

 

 

در تاریخ هشتم اسفند ۱۳۹۹ کشتی اسرائیلی هلیوس رِی از بندر “الدمام” در شرق عربستان به سوی سنگاپور درحال حرکت بود مورد انفجار واقع شد.

 

 

در نهایت روز سه شنبه ۲۴ فروردین یک کشتی تجاری حامل خودرو با پرچم رژیم صهیونیستی که در نزدیکی بندر الفجیره امارات متحده عربی هدف قرار گرفته است. نام کشتی هایپریون متعلق به شرکت اسرائیلی PCC بوده است.

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.