کد خبر : 7141
تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 خرداد 1400 - 5:14

محسن مهرعلیزاده از انتخابات ریاست جمهوری انصراف داد

محسن مهرعلیزاده از انتخابات ریاست جمهوری انصراف داد
رسانه‌های ایران روز چهارشنبه ۲۶ خرداد خبر دادند که محسن مهرعلیزاده، یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ایران از این رقابت‌ها کناره گیری کرده است.
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش پشت پرده, محسن مهرعلیزاده در نامه‌ای به وزیر کشور انصراف خود را از ادامه حضور در رقابت های انتخاباتی اعلام کرد.

علی تاجرنیا، سخنگوی ستاد انتخاباتی محسن مهرعلیزاده با تایید انصراف او از روند انتخابات ریاست جمهوری گفت: آقای محسن مهرعلیزاده به وزارت کشور نامه نوشته شده و از ادامه شرکت در انتخابات انصراف خود را کتباً اعلام کرده است.

یک سخنگویان ستاد انتخاباتی محسن مهرعلیزاده در «کلاب هاوس» گفته است که او به زودی در بیانیه‌ای دیدگاه‌های خود را در این زمینه اعلام خواهد کرد.

جبهه اصلاحات پیش از این نیز اعلام کرده بود که در این دوره کاندیدایی نخواهد داشت و از این رو نتیجه رای‌گیری شامگاه دوشنبه نیز از عبدالناصر همتی حمایت نکرد.

انتخابات ریاست جمهوری ایران ۲۸ خرداد برگزار خواهد شد و با انصراف محسن مهرعلیزاده اکنون شش نفر دیگر در این رقابت‌ها باقی مانده‌اند.

سعید جلیلی، محسن رضایی میرقائد، ابراهیم رییسی، علیرضا زاکانی، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی و عبدالناصر همتی شش نامزد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری هستند.

پیش از نیز خبر علیرضا زاکانی، از نامزدی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به نفع ابراهیم رئیسی منتشر شده بود.

اما روز یکشنبه یک سخنگوی ستاد علیرضا زاکانی این خبر را تکذیب کرد.

در همین حال، سخنگوی ستاد انتخابات کشور روز چهارشنبه گفته است که نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ تا ظهر شنبه ۲۹ خرداد اعلام می‌شود.

اسماعیل موسوی به شبکه یک سیما گفته است: در گذشته از وزارت کشور مستقیماً با خود شعبه‌ها در ارتباط بودیم و صورت جلسه هر شعبه بلافاصله در ستاد کشور قابل رویت بود.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور اضافه کرده است: در این دوره قرار است همزمان از شعبه نتایج و صورت جلسه به وزارت کشور و شورای نگهبان ارسال شود و این باعث تسریع و تجمیع در جمع بندی و اعلام نتایج خواهد شد، بنابراین پیش بینی ما این است که تا پیش از ظهر شنبه نتایج انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کنیم.

در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ بیش از ۵۹۲ نفر ثبت نام کرده بودند که شورای نگهبان تنها صلاحیت هفت نفر از آنها را احراز کرد.

شماری از مقام‌های سابق و فعلی جمهوری اسلامی از جمله علی لاریجانی ، رئیس سابق مجلس، اسحاق جهانگیری ٬ معاون اول حسن روحانی٬ محمود احمدی نژاد٬ رئیس جمهوری سابق٬‌ علی مطهری، نایب رئیس پیشین مجلس و مصطفی تاجزاده، معاون وزیر کشور در دولت نخست محمد خاتمی رد صلاحیت شدند.

برخی فعالان سیاسی و چهره‌های جنبش سبز از جمله ابوالفضل قدیانی، خانواده کشته‌شدگان آبان و قربانیان سرنگونی هواپیمای اوکراینی نیز خواستار تحریم انتخابات شده‌اند.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.