کد خبر : 7322
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 تیر 1400 - 15:53

با توجه به نیاز جدی کشور به محصولات فولاد مبارکه خواهان محدودیت تأمین گاز این مجموعه نیستیم

با توجه به نیاز جدی کشور به محصولات فولاد مبارکه خواهان محدودیت تأمین گاز این مجموعه نیستیم
مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: شرکت فولاد مبارکه یکی از مشتریان بزرگ شرکت گاز استان است و خواسته ما این نیست که تأمین گاز فولاد با محدودیت روبه‌رو شود؛
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش پشت پرده, سید مصطفی علوی در بازدید از شرکت فولاد مبارکه در گفت‌وگو با خبرنگار فولاد خاطرنشان کرد: بیش از ۴۵ درصد از فولاد کشور توسط شرکت فولاد مبارکه تأمین می‌شود که یک مجموعه بسیار فعال و ارزشمند صنعتی است.

وی افزود: ما از خط تولید ورق گالوانیزه (ورق‌های رنگی) بازدید کردیم؛ محصولی که تولید آن محدود به مجموعه فولاد مبارکه بوده و تقریبا از ۲۰ سال گذشته در این شرکت آغاز شده و جای تبریک برای تولید چنین محصولی وجود دارد.

علوی همچنین در خصوص مشکلاتی که ناشی از محدودیت تأمین انرژی است، اظهار کرد: محدودیت‌های تأمین انرژی سال‌هاست که مطرح بوده، اما از سال گذشته نمود بیشتری پیدا کرده است. البته این موضوع در فصل سرما که ممکن است با قطعی و یا محدودیت در تأمین گاز مواجه شویم بیشتر خواهد بود.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان ادامه داد: شرکت فولاد مبارکه به‌عنوان یکی از مشتریان بزرگ شرکت گاز اصفهان که روزانه ۱۰ میلیون مترمکعب مصرف گاز دارد، از اهمیت زیادی برخوردار بوده و ما نمی‌خواهیم میزان گاز این مجموعه محدود شود؛ چراکه محصولات تولیدی این مجموعه موردنیاز کل کشور است.

وی افزود: اما نکته اینجاست زمانی که مصرف بخش خانگی نسبت به میزان مصرف صنعت در فصل سرما بیشتر می‌شود و تأمین نیاز گاز برای عموم مردم در اولویت است، به‌ناچار برای برخی از صنایع همچون فولاد نیز محدودیت اعمال شود که ابلاغ آن نیز از پایتخت صورت می‌گیرد؛ اما راه برون‌رفت از این موضوع حرکت به سمت مصرف بهینه است که خوشبختانه در فولاد مبارکه فضای مناسب برای این دست از اقدامات وجود دارد و اگر بخش انرژی این مجموعه فعالیت جدی برای بهینه‌سازی مصرف داشته باشد، از میزان صرفه‌جویی صورت‌گرفته می‌توان گاز موردنیاز مجموعه را تأمین کرد.

علوی تأکید کرد که از مشکلات قطع شدن گاز و محدودیت‌های آن برای صنعت فولاد آگاه است، اما این موضوع را می‌توان با مصرف بهینه جبران کرد و امید می‌رود بتوان با کمک واحد بهینه‌سازی مصرف انرژی شرکت گاز که توسط نیروهای متخصص ایجادشده، تعاملی دوطرفه با شرکت فولاد مبارکه ایجاد کرد تا در مواردی که امکان کاهش مصرف وجود دارد، اقداماتی انجام شود و در نهایت نگرانی‌های ناشی از عدم تأمین گاز را که ممکن است در زمستان پیش آید کاهش دهیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.