کد خبر : 90
تاریخ انتشار : دوشنبه 9 دی 1398 - 6:02

مهارت آموزی و ایجاد اشتغال دو رکن توسعه پایدار

مهارت آموزی و ایجاد اشتغال دو رکن توسعه پایدار
Print Friendly, PDF & Email

در واقع ایجاد بستری که در آن دو دغدغه ی مهم به نام اشتغال و مهارت آموزی مرتفع شود کاری است که نیاز به یک ساختار محکم و منسجم دارد.

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش بازتاب خبر، به نقل از  نبض بازار ،  در کشور ما تعریف درستی از کارآفرینی وجود ندارد و متاسفانه در سرفصل های آموزشی دانشگاه های ما مبحث کارآفرینی به صورت کاربردی وجود ندارد و به همین دلیل این مقوله مهم و با ارزش در جامعه ما مغفول مانده است. سه دلیل مهم کشورها برای توجه به مقوله کارآفرینی؛ تولید ثروت، توسعه تکنولوژی و اشتغال مولد است درحالی که در کشور ما به اشتباه این مفهوم صرفاً با اشتغال زایی مترادف شده و فقط برای حل مشکل اشتغال به سمت کار آفرینی پیش می رویم. ما در مباحث قوانین و مقررات حامی کارآفرین در کشور نیز دچار ضعف هستیم و در بسیاری از مواقع می بینیم که کارآفرینان جوان حمایت نمی شوند.

اقتصاددانان نخستین کسانی بودند که در نظریه های اقتصادی خود به تشریح کارآفرین و کارآفرینی پرداختند و باعث تاسف است که امروز برخی اعتقادی به کارآفرینی و ایجاد خلاقیت ندارند در حالی که کشور باید به سمت تمرکز بر کارآفرینی و توسعه کسب و کارهای نوین حرکت کند.

باید اذعان کرد که مهارت آموزی یکی از حلقه های مفقوده ی مهم در دانشگاههای ماست که حالا نبود آن در جامعه بیشتر از قبل احساس می شود. در همین شرایط اما برخی سازمانها با بهره گیری از دانش مطالعاتی و نیز هزینه و فایده کردن علاوه بر اینکه شرایط ایجاد اشتغال را در کشور تسهیل می کنند در ادامه نیز باعث مهارت آموزی عده ی زیادی می شوند.

در واقع ایجاد بستری که در آن دو دغدغه ی مهم به نام اشتغال و مهارت آموزی مرتفع شود کاری است که نیاز به یک ساختار محکم و منسجم دارد. بانک گردشگری در چندماه گذشته نشان داده که راه ورود به این مسئله را به خوبی دوره کرده و با خیز مناسب به سمت پروژه هایی که ظرفیتهای زیادی دارند توانسته علاوه بر ایجاد اشتغال به مقوله ی یادگیری نیز اهتمام جدی داشته باشد.

اگر بنا بود که هر سازمانی مانند بانک گردشگری به حمایت از طرحهای مستعد می پرداخت شاید امروز تریبون بسیاری از دولتمردان برای قول و قرارهای ایجاد شغل در کشور اشغال نمی شد و این وقت می توانست در انجام کار دیگری مورد استفاده قرار گیرد.

سرزمین ایرانیان از جمله طرحهائیست که که بعد از فولاد بافت کرمان دومین طرح بزرگ مشارکتی بانک گردشگری است. طرحی که به جرأت می توان گفت ظرفیتهای بسیاری را در خود جای داه است و با اتکاء به دانش و مهارت مهندسین خود خواهد توانست در مدت کوتاهی بیشتر خود را معرفی کند. در این طرح بزرگ بالغ بر ۳۰.۰۰۰ نفر مشغول به کار خواهند شد و با توجه به حوزه هاس مختلف زمینه ای را فراهم خواهد کرد که در آن افراد مشغول به کار در پروسه ی آموزش و یادگیری قرار گیرند.

مجموعه گلف ، مرکز خرید و هتل بین المللی ، منطقه ویژه اقتصادی ، هتل ریزورت ساحلی ، شهر بازی ، شهر خودرو ،مجموعه ی پارک آبی ، مجموعه ی چوگان و سوارکاری ، پیست های آفرود ، دهکده ی سلامت ، دهکده های اقامتی ، دهکده ی ورزش ، پارک علم و فناوری ، مجموعه ی سوپر کارت ، اتودروم بین المللی تهران و  باغ بوتانیک از کاربری های گسترده ی سرزمین ایرانیان هستند که همانگونه که پیداست به واسطه ی وسعت حوزه ها و نیز نیاز به دانش مرتبط می توان امیدوار بود که علاوه بر  ایجاد اشتغال شاهد توسعه مهارت در آن باشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.