کد خبر : 99
تاریخ انتشار : دوشنبه 9 دی 1398 - 6:49

تمامی مددجویان کمیته امداد کمک هزینه معیشت را دریافت خواهند کرد

تمامی مددجویان کمیته امداد کمک هزینه معیشت را دریافت خواهند کرد
Print Friendly, PDF & Email

بیرجند- رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: در زمینه پرداخت کمک هزینه معیشتی اختلافات آماری با وزارت تعاون داشتیم که در حال رفع بوده و تمامی مددجویان این کمک هزینه را دریافت خواهند کرد

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش بازتاب خبر،به نقل از خبرنگار مهر، مرتضی بختیاری شامگاه جمعه در جمع رسانه‌های خراسان جنوبی اظهار داشت: تفاهم نامه‌ای در سال گذشته برای ساخت ۱۷ هزار واحد مسکونی در مناطق محروم منعقد شد.

وی بیان کرد: از این تعداد پنج هزار واحد سهم خراسان جنوبی، پنج هزار واحد سهم استان کرمان و شش هزار نیز سهم سیستان و بلوچستان است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه برای پنج هزار واحد مسکونی در خراسان جنوبی با هماهنگی ایجاد شده با دستگاه‌های اجرایی پنج هزار نقطه شناسایی شد، عنوان داشت: در این راستا سه هزار و ۲۰۰ مورد برنامه کاری برای صدور پروانه انجام و یا در حال نهایی شدن است.

بختیاری اظهار امیدواری کرد: از این تعداد هزار واحد تا دهه فجر و در مجموع تا پایان سال هزار و ۵۰۰ واحد، هزار واحد نیز تا اردیبهشت سال آینده و مابقی نیز تا قبل از هفته دولت سال ۹۹ تحویل شود.

افزایش ۱۵ درصد مستمری مددجویان

وی در پاسخ به یکی از خبرنگاران در مورد اینکه ۹۲ هزار خانواده در کمیته امداد کمک هزینه معیشتی دریافت نکرده اند نیز گفت: در این زمینه مشکلی نداریم و با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هماهنگ هستیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه لیست خودمان را در اختیارشان قرار دادیم همانطور که در تبصره ۱۸ نیز عمل شده است، افزود: در خصوص کمک هزینه معیشتی یک سری اختلافات آماری با هم داشتیم که بخش عمده‌ای برطرف شده و بخش باقی مانده نیز کارشناسان در حال تبادل نظر هستند و در این مورد مددجویان کمیته امداد دغدغه نداشته باشند.

بختیاری اضافه کرد: چه کسانی که از محل تبصره ۱۴ مستمری دریافت می‌کنند و چه کسانی به عنوان مددجوی عادی مستمری دریافت می‌کنند اگر کمک هزینه معیشتی را دریافت نکردند با هماهنگی ایجاد شده با وزارت تعاون پرداخت خواهد شد و چنانچه در این زمینه تأخیری وجود داشته باشد جبران می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در بودجه سال آینده ۱۵ درصد افزایش مستمری برای مددجویان این نهاد نسبت به امسال خواهیم داشت، بیان کرد: اما با توجه به تورم و مسائل معیشتی در پیشنهادی که به دولت دادیم درخواست افزایش ۵۰ درصدی مستمری بگیران داشته ایم و امیدواریم هم در تبصره ۱۴ و هم در بودجه سال ۹۹ به ما کمک شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.