کد خبر : 453
تاریخ انتشار : یکشنبه 27 بهمن 1398 - 13:59

رفتار دشمن شاد کن یک کانال تلگرامی با چاشنی تخریب تولید

رفتار دشمن شاد کن یک کانال تلگرامی با چاشنی تخریب تولید
Print Friendly, PDF & Email

همکاری یکی از متهمین اخلال در نظام اقتصادی کشور به نام “ع” با این کانال با چه قصد و نیتی صورت گرفته و چه ارتباطی با تأمین هزینه های آن دارد؟

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش بازتاب خبر به نقل از  نبض بازار ، حمایت از تولید هرچه که اسمش باشد با رفتار و عملکرد عده ای با هر نیتی سازگار نیست. نگاهی به روش اعمال تحریمها علیه کشورمان به خوبی روشن می کند که قصد دشمن از کار انداختن چرخه ی تولید و تبدیل کردن کشور به یک مصرف کننده و در نتیجه دستیابی به ایرانی وابسته و غیرمبتکر است. ایجاد چالش در هر بخشی از این فضا بازی کردن در زمین دشمن و یا به عبارتی آب در آسیاب دشمن ریختن خواهد بود. وقتی در مورد صنعت خودروسازی صحبت می کنیم با ۲۰۰۰ صنعت وابسته به آن طرف هستیم که هرکدام با تعداد زیادی از کارمندان و کارگران جدا از مسئله ی تولید در بخش اشتغالزایی دستگیر اقتصاد کشور و نهادهای متولی ایجاد شغل هستند. از اهمیت این صنعت همینقدر بس که در دور جدید تحریمهای ناجوانمردانه ی ایالات متحده ی علیه کشورمان این صنعت جزو سرلیستهای با اهمیت تحریم بود. اما ما تنها با تحریم خارجی روبرو نیستیم بلکه مسئله ی اساسی تحریم داخلی است.

افرادی که امروز در برخی کانال ها برخی مدیران قطعه سازی کشور را متهم به همکاری با فلان نامزد در انتخابات ریاست جمهوری امریکا می کنند در ابتدا خود پاسخگو باشند که چرا نقش دشمن شاد کن را بازی می کنند و با انتشار برخی مطالب سعی در سباه نمایی وضعیت تولید در کشور دارند؟ کسانی که با مشترک کردن اتاق کارشان با آقای دکتر “ح.ع” سعی در بهره برداری از نام ایشان دارند و با خرج کردن از برخی اسامی سعی در محق جلوه دادن فعالیتهای خود دارند؟ البته مسئله ای دیگری که باید در این بین مطرح کرد هزینه ی چنین فعالیتهایی است که باید دید از کجا تأمین می شود؟ همکاری یکی از متهمین اخلال در نظام اقتصادی کشور به نام “ع” با این کانال با چه قصد و نیتی صورت گرفته و چه ارتباطی با تأمین هزینه های آن دارد؟ سؤالات در این زمینه بسیار زیاد هستند اما چه اتفاقی می افتد که کانال معاند آمد نیوز که مدیر آن امروز با چشم بند وارد دادگاه می شود خبرهای مربوط به این کانال را در رسانه ی خود پوشش می دهد؟

سؤالات در این زمینه زیاد است اما باید واکاوی کرد و دید چه کسانی از موفقیتهای به وجود آمده در صنعت قطعه سازی نگران و ناراحت هستند که اینطور بی پروا به خود اجازه ی جولان می دهند و با اینکه حسب دستور مقام محترم قضایی کانال تلگرامیشان فیلتر شده در صفحه اینستاگرام و توئیتر خود آدرس جدید معرفی می کنند. رسیدن به پاسخ این سؤال می تواند معمای وجود یقه سفیدها در صنعت خودروسازی کشور را حل کند. با وجود اینکه هنوز پرونده ی تحقیقات در این زمینه باز است رسانه ی ملی با دعوت از تهیه کننده ی مستندی که توسط عوامل همین کانال تهیه شده تریبونی را جهت تخریب تولید در اختیار او می گذارد تا با جهت دادن به افکار عمومی آن هم در شرایطی که طرف مقابل نمی تواند از خود دفاع کند به بازی در زمین دشمن ادامه دهد. اشارات متعدد این کانال مبنی بر ایجاد شرکتهای تو در تو جهت نفوذ در صنعت خودروسازی با کدام متر و معیار اندازه گیری شده که از آن به عنوان سند یاد می شود؟ نگاهی به وضعیت سهامداران شرکتهای مختلف به خوبی این موضوع را روشن می کند که به واسطه ی وجود برخی تحریمها ناگزیر به انجام چنین روشی هستند یعنی دور زدن تحریمها و ارائه ی خدمات ممکن است با شرکت اصلی امکان پذیر نباشد و با برخی شرکتهای فرعی باید اینکار انجام شود اما این مسئله آنقدر برای برخی ها ایجاد شائبه می کند که سعی دارند با تأکید هرباره روی آن اینطور وانمود کنند که ایجاد چنین شرکتهایی تنها به دلیل بردن سهم بیشتر از صنعت خودروسازی است که البته باید دید این مشق غلط توسط چه گروهی دیکته می شود؟ یکی دیگر از مسائلی که این کانال با دستاویز قرار دادن آن سعی در محق جلوه دادن خود دارد گزارش کمیسیون تحقیق و تفحص مجلس در سال ۹۳ است که باید گفت در آن گزارش نامهای دیگری نیز وجود داشت که هرگز به آنها پرداخته نشد و در این کانال هم از آنها اسمی برده نمی شود مثل اینکه اصلا قرار نیست به سمت حقیقت حرکت کرد بلکه تنها حرکت به سمت هدف مورد نظر گردانندگان این کانال مورد نظر است. تهیه ی مستندی که در آن به یقه گیری یک صنعت پرداخته شده آن هم در شرایطی که صنعت خودروسازی به سمت اصلاح در حرکت است و با موج جدید تغییرات اخبار خوبی در حال مخابره شدن است جز لطمه به صنعت مادر کشور چه خروجی دیگری دارد؟ مستندی که در آن تمام ضعفهای صنعت خودروی کشور طی ۶ دهه به یک بخش نسبت داده می شود با کدام نگاه کارشناسی در آمیخته که ماحصل آن یکطرفه رفتن به قاضی و حرفهای شبه روشنفکری شده؟ امکانات حوزه ی هنری چطور در اختیار مدیران کانالی قرار می گیرد که در دادسرا پرونده ی مفتوح دارند و از ابتدا انتهایشان مشخص است؟ وقتی که برای ملاقات با کارگردان این مستند به سمت آدرسشان که در جوار اتاق دکتر “ح.ع” می رویم در ابتدا باید گوشی ها را تحویل داد آیا این برخورد امنیتی ناشی از احساس خطر نیست؟ حرف و حدیث در مورد این کانال و مستندی که در حال نمایش است زیادست اما چیزی که به روشنی می توان فهمید رفتار دشمن شاد کنی است که مدیران این کانال از آن واهمه ای ندارند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.