کد خبر : 1108
تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 اسفند 1398 - 15:14

سال ۹۹، سال توسعه محصولات جدید و ارائه خدمات نوین به مشتریان است

سال ۹۹، سال توسعه محصولات جدید و ارائه خدمات نوین به مشتریان است
Print Friendly, PDF & Email

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو اظهار امیدواری کرد: در سال جدید بتوانیم در راستای تحقق مطالبات و برآورده کردن خواسته‌های مردم عزیزمان، گام‌های موثری به‌ویژه در زمینه طراحی و توسعه محصولات جدید و ارائه خدمات نوین با بهره‌مندی از دانش و توان فنی فرزندان این مرزوبوم برداریم.

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش بازتاب خبر به  نقل از ایکوپرس_ فرشاد مقیمی در پیامی فرارسیدن بهار طبیعت و سال جدید شمسی را به تمامی صنعتگران سنگر جهاد که در لباس تولید، چرخ توسعه، تعالی و پیشرفت جامعه را به گردش درآوردند، تبریک گفت و اعلام کرد:‌ با اعتمادسازی و ایجاد همدلی در بخش‌های مختلف بین تامین‌کنندگان و تولیدکنندگان و همراهی کلیه ارکان سیاست‌گذاری در کشور و در سایه رهنمودهای مقام معظم رهبری و با تفکر جهادی، سال متفاوتی را برای گروه صنعتی ایران‌خودرو رقم خواهیم زد.
متن کامل پیام مدیر عامل گروه صنعتی ایران‌خودرو به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
فرارسیدن فصل بهار که مقارن با موسم نو شدن است، برای ما که به لطف این تحول، سالی تازه را آغاز می‌کنیم، فرصت مغتنم بازخوانی ایام رفته و آرزومندی برای سال تازه است. امید آن‌ که به مدد لطف پرودگار عزیز حکیم، دعای «حول حالنا الی احسن الحال»، کارگر افتد و خداوند تقدیرمان را نیک گرداند.
در سالی که گذشت، ما توانستیم در سایه همدلی مجاهدانه و بهره‌مندی از ظرفیت و استعداد ارزشمند داخلی، تحقق بخش مهمی از برنامه‌هایی را که برای این سال طرح‌ریزی کرده بودیم را رقم زده و کارنامه درخوری را به پیشگاه ملت ارائه دهیم. مجموعه اقداماتی که اهتمام به آن می‌تواند پیشران موثری برای این صنعت در شرایط دشوار امروز کشور باشد.
درحالی سال کاری ۹۸ را به انتها رساندیم که با مجاهدت در میدان عمل و ابتکار، در مسیر رونق و شکوفایی صنعت خودروی ایران اسلامی، گام‌های بلندی برداشته‌ایم. دستیابی به این موفقیت در شرایطی که دشمنان قسم‌خورده انقلاب اسلامی درصدد بودند تا با مانع‌تراشی و وضع تحریم در حوزه صنعت خودروی کشور، سبب رکود و زمینگیری آن شوند، باعث افتخار و مباهات کلیه ارکان این گروه صنعتی است.
در سال ۹۸ گروه صنعتی ایران‌خودرو، شعار ملی رونق در تولید را معنا بخشید و توانست با حمایت‌های صنعتگران، بیش از ۴۰۵ هزار دستگاه خودرو را روانه بازار کند. این موفقیت در شرایطی کسب شد که تامین‌کنندگان این خودروساز در خط مقدم مبارزه با تحریم‌های بین‌المللی و با تکیه بر توانمندی‌های خود، توانستند بخش زیادی از قطعاتی که پیش از این از منابع خارجی تامین می‌شد را خود طراحی و تولید کنند.
در سالی که گذشت، ایران‌خودرو با افتخار توانست از خروج بیش از ۵۸ میلیون یورو ارز از کشور جلوگیری کند و در تولید ۴۳ قطعه و ۸ آیتم مواد اولیه خودکفا شود.
تمرکز بر افزایش ظرفیت تولید به میزان روزانه ۲۵۰۰ دستگاه، کاهش تعهدات معوق به میزان حدود ۹۰هزار دستگاه و جلب رضایت‌مندی مشتریان از ثمرات امضای دو میثاق نامه با قطعه‌سازان در نیمه دوم سال ۹۸ بود.
همچنین عرضه ۵ محصول راناپلاس، سورن پلاس، سمند بهینه، دناپلاس اتوماتیک و ۲۰۷ پانوراما از برنامه توسعه محصول برای سال آینده این خودروساز است و چهار محصول صندوقدارK132، کراس اوور K125 و هاچ بک K121 و همچنین دنای برقی نیز از بهمن سال ۹۹ تا بهمن ۱۴۰۱عرضه خواهند شد.

ایجاد توازن و برقراری عدالت در نظام پرداخت به زنجیره تامین، خود عاملی مهم در ایجاد انگیزه و همراهی سازندگان در مسیر سخت تولید در سال گذشته بود. ایران‌خودرو، با پا نهادن در میدان جهاد، انگیزه‌ای صدچندان در جامعه قطعه‌ساز کشور ایجاد و با بازمعماری در شبکه تامین و تعامل موثر و شفاف با آن و با رعایت انصاف و ایجاد تعادل در نظام پرداخت به قطعه‌سازان، سبب ایجاد یکنواختی در آهنگ تولید و جمع‌آوری خودروهای ناقص جامانده در کف کارخانه شد.
از دیگر اقدامات مهم ایران‌خودرو درسال ۹۸ و ‌در راستای خروج از ماده ۱۴۱ قانون تجارت، انجام ‌فرآیند تجدید ارزیابی دارایی‌ها به منظور بهبود ساختار مالی شرکت بود که این فرآیند در آبان‌ماه سال جاری و پس از تصویب در هیات مدیره، در سرفصل‌های سرمایه‌گذاری‌ها، زمین، ساختمان و ماشین‌آلات آغاز شد که در این  فرآیند قریب به ۸۰۰ کارشناس رسمی دادگستری همکاری داشته‌اند و نتیجه آن، افزایش  نزدیک به ۲ هزار درصدی سرمایه شرکت بوده است.
از دیگر سو، ‌شرکت ایران‌خودرو برای تامین نقدینگی تولید و سرمایه درگردش، واگذاری دارایی‌های غیر مولد و مازاد را در دستور کار قرار داد و تلاش‌های زیادی در این زمینه صورت گرفت که نتیجه آن تاکنون، واگذاری ۶۲ میلیارد تومان از اموال و دارایی‌های مازاد ایران‌خودرو و ۲۵۰۰ میلیارد تومان از سهام شرکت‌های تابعه بوده است.
همچنین بهره‌مندی از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه صنعت خودرو و ایجاد حرکت یکپارچه و منسجم جهت دستیابی به محصولات جدید از جمله خودروهای برقی، موضوعات مورد توجه ایران‌خودرو بوده است.
ایران‌خودرو نقشه راه توسعه خود در بخش‌های مختلف موتور، گیربکس، پلتفرم، صادرات را تدوین کرده و جهت اجرای هر چه بهتر آن، نیازمند معاضدت و یاری صنعتگران خدوم کشور است. یقیناً با اتحاد و وفاق ایجاد شده فی‌مابین سازندگان و ایران‌خودرو، محصولات جدیدی رونمایی شده در سال ۹۸، به مرحله تولید انبوه خواهد رسید.
بی‌شک آنچه از توفیق و افتخار در ارتباط با اقدامات موثر صورت گرفته در ایران‌خودرو حاصل شده، تلاش و کوشش پیگیر تک‌تک اعضای این خانواده است که با همراهی وزارت صمت، قطعه‌سازان، ‌زنجیره تامین، شبکه فروش و خدمات پس از فروش و اصحاب رسانه توانسته‌اند، سند افتخاری در تاریخ صنعت کشور به ثبت برسانند و جای آن است که به رسم ادب دربرابر این تلاش صمیمانه و صادقانه و همراهی تمامی سهامداران شرکت، مراتب تشکر و قدردانی خالصانه خود را اعلام کنم.
هرچند در روزهای پایانی سال، شاهد تهدید سلامت کارکنان بواسطه ویروس منحوس کرونا بودیم، اما توانستیم با کنترل‌های شبانه‌روزی و پایش‌های مستمر و به کارگیری سازوکارهای متنوع در پیشگیری از ابتلای کارکنان، امکان ورود این ویروس را به ایران‌خودرو به حداقل برسانیم. گروه صنعتی ایران‌خودرو ضمن پاسداشت از تلاشگران عرصه سلامت برای مبارزه با ویروس کرونا، در راستای ایفای مسوولیت‌های اجتماعی خود با ارائه خدماتی نظیر تجهیز آمبولانس و همچنین راه‌اندازی خط تولید ماسک بهداشتی توانست کادر درمان و شبکه سلامت کشور را در مبارزه با کرونا یاری کند.
صنعت خودروی کشور راه‌های نرفته زیادی دارد که امیدواریم بتوانیم با حمایت متخصصان جهادگر گروه صنعتی ایران‌خودرو و در ظل توجه به رهنمودهای داهیانه مقام معظم رهبری و با اتکا بر توان و ظرفیت داخلی و همچنین همت مضاعف زنجیره تامین ایران‌خودرو، ضمن تحرک بخشیدن به بخش‌های مختلف تولیدی صنعت خودروی کشور، گام‌های اساسی در مسیر اعتلای بزرگترین شرکت خودروسازی خاورمیانه برداریم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.