کد خبر : 773
تاریخ انتشار : پنجشنبه 29 اسفند 1398 - 18:09

به درستی تحریمهای جدید آمریکا علیه ایران نشان فقدان انسانیت دولت ترامپ است

به درستی تحریمهای جدید آمریکا علیه ایران نشان فقدان انسانیت دولت ترامپ است
Print Friendly, PDF & Email

«پیتر جنکینز» معتقد است تحریمهای اخیر آمریکا علیه ایران نشان از فقدان انسانیت در کابینه ترامپ و مؤید ناکارآمدی کمپین فشار حداکثری آمریکا علیه ایران است.

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش بازتاب خبر: مایک پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده، روز سه‌شنبه ۲۷ اسفند در یک کنفرانس مطبوعاتی از اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران خبر داد.

او تصریح کرد که واشنگتن کمپین «فشار حداکثری» را ادامه می‌دهد تا فروش نفت ایران را به صفر برساند. این کمپین از سال ۲۰۱۸ میلادی و با آغاز ریاست ‌جمهوری دونالد ترامپ و خروج یکجانبه او از توافق اتمی با ایران آغاز شد و هدف آن محدود کردن برنامه اتمی، موشکی و نیز فعالیت‌های ایران در منطقه است.

وزیر خارجه آمریکا گفت که لیست سیاه جدید این وزارتخانه شامل ۹ شخصیت حقوقی در آفریقای جنوبی، هنگ‌کنگ و چین و نیز سه شخص حقیقی ایرانی که «معاملات قابل‌توجهی» در بخش پتروشیمی با ایران دارند، می‌شود.

پمپئو نامی از این افراد نبرد، اما گفت که این لیست سیاه همچنین «شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی نیروهای مسلح» و مدیر آن را در بر می‌گیرد.

افزون بر این وزارت خزانه‌داری آمریکا شش نفر شامل پنج دانشمند هسته‌ای ایرانی و ۱۸ شرکت مرتبط با «لیست اشخاص حقوقی» ایالات متحده را که به برنامه اتمی ایران و نیز برنامه موشکی و برنامه حفاظت‌نشده اتمی پاکستان کمک کرده و نیز برای مدرن‌سازی ارتش روسیه تلاش کرده‌اند، به این فهرست اضافه کرده است.

«پیتر جنکینز» تحریمهای اخیر آمریکا علیه ایران را نشان از ناکارآمدی دولت ترامپ در اعمال فشار حداکثری علیه ایران می داند.

جنکینز سفیر سابق انگلیس در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی  و سازمان ملل است. وی دانش آموخته دانشگاه‌های کمبریج و هاروارد است و ۲ بار در وین حضور داشته و مأموریتهای دیپلماتیک در آمریکا، فرانسه، برزیل و اتریش را بر عهده داشته است.

«پیتر جنکینز» سفیر پیشین انگلیس در سازمان ملل و آژانس بین المللی انرژی اتمی در خصوص تحریمهای اخیر آمریکا علیه ایران به خبرنگار مهر گفت: در مورد این تحریم های اخیر می توانم بسیار کم بگویم و حرف زیادی برای گفتن نداشته باشم.

وی افزود: دلیل این امر این است که این تحریمها نشان از طلم و ستم و فقدان انسانیت در کابینه ترامپ است.

سفیر پیشین انگلیس در آژانس بین المللی انرژی اتمی یادآور شد: این تحریم همچنان نشان می دهد که کمپین فشار حداکثری ترامپ علیه ایران ناکارآمد بوده است.

وی در پایان تأکید کرد: آنپه بیش از همه چیز من را متعجب می کند رفتار «مایک پمپئو» است. چرا که او خود را یک مسیحی معتقد می داند و این در حالی است که هیچ بویی از شفقت و نیکوکاری که در مسیحیت مورد توجه است نبرده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.