کد خبر : 1148
تاریخ انتشار : شنبه 9 فروردین 1399 - 18:04

اسفند ۹۸ روزانه ۴۷ هزار تماس به اورژانس تهران پاسخ داده شده است

اسفند ۹۸ روزانه ۴۷ هزار تماس به اورژانس تهران پاسخ داده شده است
Print Friendly, PDF & Email

تهران- معاون فنی و عملیات مرکز اورژانس تهران گفت: اسفند ۹۸ روزانه ۴۷ هزار تماس به اورژانس تهران پاسخ داده شده است.

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش بازتاب خبر سید رضا معتمدی در گفتگو اظهار داشت: مرکز اورژانس تهران از اوایل اسفند که بحث شیوع کرونا در سطح استان پیدا شد در سه بخش فعالیت داشته است.

معتمدی در خصوص بخش‌های فعالیت اورژانس تهران گفت: بخش نخست که روتین کار اورژانس است که مختص تماس‌های مددجویان با ۱۱۵ می‌باشد و در بخش دوم انتقال بین بیمارستانی بود که بیمارانی که نیاز داشتند از بیمارستان به بیمارستان دیگری انتقال پیدا کنند توسط آمبولانس‌های مرکز اورژانس ۱۱۵ انجام می‌شد و بخش سوم نیز به بیمارانی که در داخل منزل قرنطینه بودند و نیاز به خدمات پزشکی داشتند اختصاص دارد که این افراد توسط همکاران ما در داخل منزل انجام می‌شد.

وی با اشاره به اینکه تعداد تماس‌های اورژانس در مقایسه با سال قبل افزایش چشم‌گیری داشته است عنوان داشت: در اسفند ماه تقریباً روزانه ۴۷ هزار تماس هم برای درخواست آمبولانس و هم برای سوالاتی که در خصوص کرونا وجود داشت پاسخ داده شده است.

معاون فنی و عملیات مرکز اورژانس تهران بیان داشت: علی رغم اطلاع رسانی که برای تلفن‌های ۴۰۳۰ و ۱۹۰ شده بود ولی خوب اعتمادی که مردم به ۱۱۵ داشتند، باعث شده بود که خیلی از تماس‌ها به اورژانس افزایش پیدا کند و همینطور مأموریت‌های ما که برای اعزام آمبولانس بر بالین بیمار بود نیز تقریباً روزانه بین ۴۷۰۰ تا ۵ هزار تماس که رکورد بود که ما ۵ هزار آمبولانس را بر بالین بیمار اعزام کردیم و با توجه به تعداد آمبولانس و نیرو و می‌توان گفت تمام نیروهای ما ۱۰۰ درصد در آماده‌باش بودند و تمام آمبولانس‌های رزرو مرکز اورژانس تهران به صورت فعال در آمده بودند و در شبانه‌روز به خدمت رسانی مشغول بودند.

معتمدی در خصوص فعالیت‌های اورژانس تهران در تعطیلات نوروز نیز اظهار داشت: ما هر ساله در تعطیلات کاهش مراجعات چشمگیری داشتیم اما امسال با توجه به این بیماری در مقایسه با سال گذشته بالای ۵۰ درصد افزایش هم در تماس هم در مأموریت را شاهد بودیم.

وی افزود: در حال حاضر نیز با توجه به خلوت تر شدن شهر روزانه ۲۷ هزار تماس داریم که همکاران ما به چیزی بالغ بر ۲ هزار و۷۰۰ تا ۲ هزار و ۸۰۰ مأموریت اعزام می‌شوند که نسبت به همین روزها در مقایسه با سال قبل و نوروز ۹۸ بالای ۵۰ درصد افزایش تماس و افزایش مأموریت داریم.

معاون فنی و عملیات مرکز اورژانس تهران عنوان داشت: به همه مردم و شهروندان عزیز توصیه می‌کنیم که دقت داشته باشند که بحث سیزده بدر را به سال‌های بعد موکول کنند و در خانه بمانند و با توجه به اینکه پارک‌های بزرگ هم تعطیل شده‌اند، اگر این تجمع‌ها در داخل پارک‌های کوچک و محلی هم صورت بگیرد ممکن است خدای نکرده در آخر فروردین ماه پیک مجدد داشته باشیم و خواهش می‌کنیم از مردم که در خانه بمانند که هم برای خودشان و هم دیگران خطر و بیماری ایجاد نکنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.