کد خبر : 1329
تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 فروردین 1399 - 14:18

خبرتصویب ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای حمایت از صنایع آسیب دیده از کرونا

خبرتصویب ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای حمایت از صنایع آسیب دیده از کرونا
Print Friendly, PDF & Email

وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه جلسه دولت گفت: علاوه بر ۷۵ هزار میلیارد تومان تسهیلاتی که برای حمایت از واحدهای تولیدی آسیب دیده از کرونا تصویب شده بود، امروز هم رئیس‌جمهور گفت: ۱۰۰ هزار میلیارد تومان دیگر برای حمایت از کسب و کارها در نظر می‌گیریم.

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش بازتاب خبر  رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت که به صورت زنده از شبکه خبر پخش شد، اعلام کرد: بعد از شیوع بیماری کرونا تولید برخی اقلام بهداشتی مورد نیاز ۸ برابر افزایش یافت. همچنین تولید ماسک سه لایه و معمولی ۴ برابر افزایش پیدا کرد. البته این غیر از صنوفی است که به صورت پراکنده به تولید این اقلام می‌پردازند که جزو آمار به شمار نمی‌رود.

وی ادامه داد: این صنوف با احساس مسؤولیت برای خدمت به مردم پای کار آمدند و به تولید اقلامی مانند ماسک و مواد ضدعفونی‌ کننده پرداختند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین گفت: برخی از خطوط تولید موقتا تولید محصولات خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ متوقف کرده‌اند و به تولید اقلام ضدعفونی کننده و بهداشتی پرداختند.

به گفته رحمانی وزارت صنعت و وزارت بهداشت برای تولید فوری اقلام بهداشتی و ضد عفونی کننده تسهیلاتی در نظر گرفت و مجوزهای فوری برای واحدهای تولیدی در نظر گرفت تا نیاز مردم تأمین شود و در جایی که نیاز به واردات بود انجام شد و برای برخی از محصولات نیز صادرات ممنوع شد تا نیاز داخل تأمین شود.

وی همچنین در مورد تسهیلاتی که به واحدهای تولیدی آسیب‌دیده در نظر گرفته شده است اظهار داشت: تعدادی از کسب و کارها متحمل خسارت شدند. دولت تصویب کردم ۷۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان به نرخ ۱۲ درصد در اختیار این واحدها قرار گیرد و در حال حاضر این تسهیلات در حال پرداخت است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: همچنین اصناف و حوزه‌های حمل و نقل مسافری، هتل‌ها نیز از کرونا آسیب‌هایی دیده‌اند که الان آیین‌نامه‌های مربوط به پرداخت تسهیلاتی به این اصناف در حال تدوین است و همچنین برای رعایت حال تولید کنندگان بدهی شرکت‌های خدمات رسان و تولیدی استمهال می‌شود و قرار شد، یک مهلت چند ماهه به این واحدهای تولیدی بدهند.

رحمانی اضافه کرد: همچنین مقرر شد در حوزه‌هایی که آسیب دیده‌اند توسط بیمه تأمین خسارت شوند.

وی همچنین گفت: امروز رئیس جمهور اعلام کرد ۱۰۰ هزار میلیارد تومان دیگر نیز از منابع ارزی برای حمایت از تولید و رونق کسب و کارها در نظر می‌گیریم تا واحدهای تولیدی دوباره به رونق برگردند.

به گزارش فارس، امروز چهارشنبه طبق روال هفته‌های پیش با وجود روز طبیعت و تعطیل رسمی، اما جلسه هیأت دولت برگزار شد که بخشی از آن به صورت زنده از شبکه خبر پخش شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.