کد خبر : 1747
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 فروردین 1399 - 19:55

هدف شفاف سازی ، نیت تخریب دستگاههای امنیتی ورود کنند

هدف شفاف سازی ، نیت تخریب دستگاههای امنیتی ورود کنند
Print Friendly, PDF & Email

اصولا کارشکنی ها با هر تعریفی در حوزه اقتصاد به دو دسته عوامل بیرونی و داخلی تقسیم می شود.در تعریف عوامل بیرونی باید به بالا رفتن تعرفه واردات کشورها ، تحریم و مواردی از این دست اشاره کرد.اما در موضوع عوامل داخلی که به مراتب آسیب زاتر از عوامل بیرونی است مواردی مانند اختلافات درون سازمانی ، اعمال سلایق فردی ، رابطه سالاری به جای شایسته سالاری و تخریب به چشم میخورد.

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش بازتاب خبر به نقل از “وقت خبر“نامگذاری سال ۹۹ به نام جهش تولید از جهات مختلفی باید بررسی شود. اول اینکه ظرفیتهای موجود در بخش تولید باید در خدمت اشتغال و اقتصاد کشور باشند و در این زمینه باید حداکثر تعامل وجود داشته باشد دوم اینکه نگاه به پتانسیلهای داخلی باید بیش از گذشته و در خدمت نوآوری و ابتکار قرار گیرد سوم اینکه نهضت داخلی سازی و بومی سازی محصولات باید با جدیت بیشتری تحصیل شود و در نهایت باید اذعان کرد که همه این دستاوردها باید در خدمت کم کردن اثر تحریمها بر کشور باشد. در سال رونق تولید همانطور که رهبر انقلاب در سخنان خود به آن اشاره کردند هرچند که کارهای خوبی صورت گرفت اما کافی نبود. اینکه چه عواملی منجر به این به مسئله شد قابل بررسی است. اصولا کارشکنی ها با هر تعریفی در حوزه اقتصاد به دو دسته عوامل بیرونی و داخلی تقسیم می شوند. در تعریف عوامل بیرونی باید به بالا رفتن تعرفه واردات کشورها ، تحریم و مواردی از این دست اشاره کرد. اما در موضوع عوامل داخلی که به مراتب آسیب زاتر از عوامل بیرونی است مواردی مانند اختلافات درون سازمانی ، اعمال سلایق فردی ، رابطه سالاری به جای شایسته سالاری و تخریب به چشم می خورد. در مورد عوامل داخلی باید به تخریب بیشتر پرداخت زیرا موج گسترده ای را ایجاد می کند که در آن بی اعتمادی سبب می شود در فضاهای مختلف مشکلات عدیده به وجود آید و در نهایت سبب سوءاستفاده عده ای شود که هیچ ابایی از تخریب در اقتصاد و صنعت ندارند. کلید واژه تخریب رمز بسیاری از تحلیلهای سطحی با نگاه شخصی است که متأسفانه به علتهای مختلف سرعت گیری را در مسیر خود نمی بیند. کانال اختاپوس که گرداننده جوان آن در چند وقت اخیر تمام توانش را در جهت تخریب کارخانه قطعه سازی کروز گذاشته مرزهای جدیدی را در تخریب تولید داخل کشور تعریف کرده که در آن با ایجاد شبکه ای از منتقدان برخی افراد دست به تهیه مستند و انتشار مطالبی زده که در آن تنها یک کارخانه هدف قرار داده شده است. کانال اختاپوس در رابطه با مسائل زیادی باید پاسخگو باشد

اما برای شفاف سازی در این مورد ابتدا به طرح چند سؤال در این مورد می پردازیم و امیدواریم که شخص اول این کانال تلگرامی قادر به پاسخگویی باشد.

درست در موقعی که موجی از دستگیریها و اصلاحات در برخی گروههای خودروسازی صورت می گرفت و مشخص شد که این افراد طی این مدت چه افتضاحی در صنعت خودروی کشور رقم زدند چرا هیچوقت از آنها در این کانال صحبتی نشد؟

اصرار به حمایت از شخصی که در بخش عظیمی از صنعت خودروسازی کشور با تصمیمات نابجا و رانتی موجی از زیان را به وجود آورد و باعث شد حتی رسانه های بیگانه در این مورد صحبت کنند با کدام یک از اصول کار تحقیقی سازگاری دارد؟

اعمال نفوذ بسیاری از یقه سپیدها در انتصابات گروههای خودرویی که یک اپیدمی در صنعت خودروسازی شده آیا محلی برای پرداختن نبود؟

با این حساب به نظر می آید که مدیران کانال اختاپوس به صورت کاملا هدفمند به سراغ سوژه رفتند که البته دم خروس اینکار با طرح ابهامات کاملا دیده می شود.

مشابه این سؤالات را زیاد می توان مطرح کرد اما آنچه که کم پیدا می شود پاسخ در خور مدیران کانال اختاپوس و تهیه کننده و کارگردان جوان مستندی است که با هدف شفاف سازی دست به نشانه گذاری هدفمند روی بزرگترین کارخانه قطعه سازی کشور زده. این موج تخریبی ادامه دار سبب شد تا در انتخابات اتحادیه قطعه سازان از کروز و برخی دیگر از قطعه سازان دعوت به عمل نیاید و در نهایت برخی از رسانه ها از جمله رسانه ملی در اقدامی یکجانبه با در اختیار قرار دادن تریبون به انصاری به این جریان دامن زدند.

به نظر می رسد مجموع این عوامل در پوششی قابل تأمل در حال صورت گرفتن است که با تخصص انصاری به عنوان تدوینگر کاملا همخوانی دارد که باید دستگاه قضا و نهادهای امنیتی به این موضوع ورود کنند تا پیش از این شاهد یکه تازی این جریان تخریبی نباشیم.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.