کد خبر : 1834
تاریخ انتشار : دوشنبه 1 اردیبهشت 1399 - 13:35

شروع به کار بازار بی رمق خودرو/اثرگذاری قیمت های بالا و کرونا بر فروش بهاره + جدول قیمت

شروع به کار بازار بی رمق خودرو/اثرگذاری قیمت های بالا و کرونا بر فروش بهاره + جدول قیمت
Print Friendly, PDF & Email

بازار بهاری خودرو در حالی امروز کار خود را آغاز کرد که نرخ های بالا و همچنین شیوع ویروس کرونا همچنان مانع از ایجاد رونق در خرید و فروش ها است.

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش بازتاب خبر  در بازار امروز خودرو هرچند رونقی ندارد اما هر دستگاه سمند ال‌ایکس ۱۱۳میلیون تومان، سمند EF7 دوگانه سوز ۱۳۵ میلیون تومان، دنا تیپ یک ۱۶۵ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ جی ال ایکس ۱۰۸ میلیون تومان، پژو پارس ۱۳۸ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ معادل ۱۴۲ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ معادل ۱۲۰ میلیون تومان و رانا ال ایکس ۱۰۸ میلیون تومان قیمت خورد.

در عین حال، هر دستگاه سمند EF7 دو گانه سوز با قیمت ۱۳۵ میلیون تومان، تندر ۹۰ مدل E2 با قیمت ۱۸۴ میلیون تومان، سایپا ۱۱۱ با قیمت ۶۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، سایپا ۱۳۱ با قیمت ۶۵ میلیون تومان، کوئیک دنده ای ۹۴ میلیون تومان، تیبا معمولی ۷۶ میلیون تومان، سراتو ۴۵۰ میلیون تومان به مشتریان عرضه شد.

یکی از فعالان بازار خودرو در مورد وضعیت خرید و فروش در این روزها به خبرنگار فارس گفت: فعلا بازار راکد است و تقاضایی برای خرید خودرو وجود ندارد.

وی افزود: شیوع ویروس کرونا باعث کاهش تقاضای خرید خودرو در بازار شب عید شد و این موضوع تا حالا هم ادامه دارد.

بازار خودرو در حالی روزهای بی رمقی را پشت سر می گذارد که در سال ۹۸ تولید انواع خودرو در کشور به ۸۳۱ هزار و ۳۳۴ دستگاه رسید. این رقم نسبت به سال ۹۷ با افت ۱۳ درصدی همراه بود. هرچند بی رمقی تولید خودرو مانع از وجود نرخ های نجومی در بازار نبوده و همچنان اختلاف قابل توجهی بین نرخ کارخانه و بازار وجود دارد.

رضا رحمانی، وزیر صنعت سال گذشته وعده داده بود که با افزایش تولید و عرضه خودرو، شاهد کاهش قیمت خودروها خواهیم بود. وی با اشاره به برگزاری میز تخصصی داخلی سازی صنعت خودرو، گفته بود: با داخلی‌سازی ۳ قطعه میز اول ۲۰ هزار خودرو از کف پارکینگ خارج و تحویل مردم شده است که این رقم قابل توجه است.

مهدی صادقی نیارکی، سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت نیز در این مورد در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس که پرسید برگزاری میزهای تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو و امضای تفاهم‌نامه‌های داخلی‌سازی قطعات، چه آثار ملموسی برای مردم دارد و آیا باعث کاهش قیمت خودرو می‌شود؟ گفته بود: نتیجه این اتفاقات، افزایش اشتغال برای مردم است علاوه بر این، کاهش وابستگی به واردات و افزایش عمق ساخت داخل نیز ایجاد خواهد شد.

به گفته صادقی نیارکی، وقتی داخلی‌سازی افزایش یابد شاهد کاهش ارزبری خودرو خواهیم بود و در نتیجه هزینه‌ای برای خرید دانش فنی پرداخت نخواهد شد. این مسأله باعث پایین آمدن قیمت خودرو خواهد شد. با این وجود تاکنون شاهد کاهش قیمت کارخانه ای و در نتیجه نرخ خودرو در بازار نبوده ایم و همین مسئله عاملی برای تمایل کم مردم به خرید خودرو از بازار است.

قیمت خودرو در بازار امروز به شرح زیر است:

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.