کد خبر : 2538
تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 تیر 1399 - 11:50

اختصاص ۱۷۰۰میلیارد تومان به زنجیره تامین ایران‌خودرو

اختصاص ۱۷۰۰میلیارد تومان به زنجیره تامین ایران‌خودرو
Print Friendly, PDF & Email

براساس تفاهم‌نامه‌های امضا شده میان گروه صنعتی ایران‌خودرو و بانک تجارت، در مجموع دو هزار میلیارد تومان به زنجیره تامین گروه صنعتی ایران‌خودرو در جهت توسعه پروژه‌های ساخت داخل اختصاص یافت که ۱۷۰۰ میلیارد تومان از منابع بانک تجارت و ۳۰۰ میلیارد تومان از منابع صندوق شکوفایی و نوآوری تامین خواهد شد. به گزارش ایسنا،

Print Friendly, PDF & Email

براساس تفاهم‌نامه‌های امضا شده میان گروه صنعتی ایران‌خودرو و بانک تجارت، در مجموع دو هزار میلیارد تومان به زنجیره تامین گروه صنعتی ایران‌خودرو در جهت توسعه پروژه‌های ساخت داخل اختصاص یافت که ۱۷۰۰ میلیارد تومان از منابع بانک تجارت و ۳۰۰ میلیارد تومان از منابع صندوق شکوفایی و نوآوری تامین خواهد شد.

به گزارش ایسنا، عصر روز گذشته(سه‌شنبه)، بیست و هشتمین جلسه ستاد ساخت داخل در محل شرکت ایران‌خودرو دیزل با حضور مدیران عامل بانک تجارت و گروه صنعتی ایران‌خودرو، ساپکو، ایران‌خودرودیزل، و همچنین نمایندگان وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت)، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، جهاد دانشگاهی، دانشگاه شریف، موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی و انجمن تخصصی صنایع همگن نیروی محرکه وقطعه‌سازی ایران برگزار شد.

آرش محبی‌نژاد- دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازی کشور- در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با اتفاقات مهم این نشست اظهار کرد: طی این نشست بانک تجارت سه تفاهم‌نامه، یکی با شرکت ایران‌خودرو دیزل برای توسعه پروژه‌ها و فعالیت‌های جاری این شرکت، دیگری با شرکت ساپکو و همچنین تفاهم‌نامه سوم با خود شرکت ایران‌خودرو امضا کرد. نتیجه تمام این تفاهم‌نامه‌ها، در جهت تعمیق ساخت داخل و پیشبرد پروژه‌های ساخت داخل گروه صنعتی ایران‌خودرو و به منظور حفظ و ایجاد اشتغال مولد در این گوره خودروسازی و علی‌الخصوص زنجیره تامین آن‌ها خواهد بود.

وی افزود: علاوه‌ بر این برای جلوگیری از واردات قطعات و خروج ارز در راستای نهضت ساخت داخل نیز توافق‌هایی صورت گرفت. در مجموع ۱۷۰۰ میلیارد تومان از منابع بانک تجارت و حدود ۳۰۰ میلیارد تومان هم با معرفی صندوق شکوفایی و نوآوری برای شرکت‌های دانش‌بیان به بانک تجارت طبق قراردادهایی که بانک تجارت و شرکت‌های دانش بنیان باهم دارد، تفاهم‌نامه امضا شد تا در اختیار  زنجیره تامین گروه صنعتی ایران‌خودرو قرار گیرد.

دبیر انجمن همگن قطعه‌سازی در تشریح نحوه اختصاص این ۲۰۰۰ میلیارد تومان در مجموع به زنجیره تامین این خودروسازی، گفت: ۶۰۰ میلیارد تومان از تمامی منابع بانک تجارت برای پروژه‌های ساخت داخل تعمیق و به منظور جلوگیری از خروج ارز  و داخلی‌سازی قطعات خارجی به صورت وام‌های بلندمدت جهت ایجاد دارایی‌های ثابت تخصیص داده شد. ۱۴۰۰ میلیارد تومان هم در دو بخش در اختیار قرار خواهد گرفت که ۳۰۰ میلیارد تومان که از طریق صندوق شکوفایی و نوآوری معرفی خواهد شد و ۱۱۰۰ میلیارد تومان الباقی هم در قالب‌های مختلف همچون خرید دین، LC (اعتبارنامه مالی) داخلی، اعطای تسهیلات و… تخصیص داده خواهد شد.

محبی‌نژاد ضمن تاکید براینکه در هر شیوه تخصیص نیز ساپکو یا ایران‌خودرو ضامن خواهند بود، گفت: بانک تجارت ضمانت دیگری غیر از این دو شرکت همچون ضمانت ملی نخواهد خواست. با اختصاص این دو هزار میلیارد تومان، بانک تجارت گام بسیار موثر و بلندی در جهت تقویت نهضت ساخت داخل، جلوگیری از خروج ارز و حفظ و ایجاد اشتغال پایدار برداشت و بسیار ثابت‌قدم به امضای این سه تفاهم‌نامه پرداخت. این تفاهم‌نامه‌ها از امروز(چهارشنبه) اجرایی خواهند شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.