کد خبر : 2501
تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 تیر 1399 - 11:15

حمایت کارهای نوآور اولویت معاونت علمی ریاست‌جمهوری است

حمایت کارهای نوآور اولویت معاونت علمی ریاست‌جمهوری است
Print Friendly, PDF & Email

مشهد- ایرنا- رییس مرکز توسعه فناوریهای راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بر لزوم ظرفیت‌سازی جهت افزایش فعالیت شرکتهای دانش‌بنیان تاکید و بیان کرد: حمایت از کسب و کارهای مبتنی بر نوآوری و دانش‌بنیان از مهمترین اولویتهای اقدامات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است. اسماعیل قادری فر روز سه‌شنبه در دیدار با رییس و اعضای

Print Friendly, PDF & Email
مشهد- ایرنا- رییس مرکز توسعه فناوریهای راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بر لزوم ظرفیت‌سازی جهت افزایش فعالیت شرکتهای دانش‌بنیان تاکید و بیان کرد: حمایت از کسب و کارهای مبتنی بر نوآوری و دانش‌بنیان از مهمترین اولویتهای اقدامات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.
اسماعیل قادری فر روز سه‌شنبه در دیدار با رییس و اعضای شورای راهبری مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز در کاشمر واقع در جنوب غربی خراسان رضوی افزود: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به‌عنوان یک تسهیلگر در جریان نوآوری در کشور از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در حوزه‌های مختلف حمایت می کند.
وی ادامه داد: مرکز نوآوری ترشیز نیز باید پس از حمایت از صاحبان ایده های خلاق و تشکیل و استقرار هسته های نوآور به دنبال تشکیل شرکتهای دانش بنیان باشد.
رییس مرکز توسعه فناوریهای راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به فعالیت ۱۲ ستاد توسعه فناوری در زیرمجموعه کاری این مرکز اشاره و بیان کرد: در خصوص  تجهیز مرکز نوآوری ترشیز تاکید بر توسعه فضای فعلی آن و ارتقاء جایگاهش به عنوان مرکز رشد اقماری در منطقه است.
وی همچنین گفت: مرکز آموزش عالی کاشمر باید در برنامه راهبردی خود به فکر درآمدزایی هم باشد تا از درآمد اختصاصی خود ارتزاق کند لذا نه تنها باید فعالیتش پروژه‌محور باشد بلکه ثمره کارش نیز به ایجاد شرکتهای دانش‌بنیان بیانجامد.
رییس مرکز آموزش عالی کاشمر هم در این نشست گفت: مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز از سال ۹۵ مجوز فعالیت خود را اخذ و زیرمجموعه مرکز آموزش عالی کاشمر قرار گرفت.
هادی معماریان افزود: درپی مساعدت معاونت عملی و فناوری ریاست جمهوری و  تلاش مسوولان محلی، این مرکز با در اختیار گرفتن فضایی با زیربنای ۵۵۰ مترمربع و تجهیز آن در زمینه ارائه خدمات حمایتی و مشاوره‌ای، کمک به ایجاد و توسعه حرفه‌های جدید توسط کارآفرینان در قالب واحدهای نوپای فعال صاحب ایده در حوزه فناوری های پیشرفته و اهداف اقتصادی مبتنی بر دانش و فناوری، زمینه حضور مؤثر و مستقل دانش آموختگان دانشگاهها و ایده‌پردازان در صحنه توسعه اقتصادی و فناورانه در سطوح ملی و منطقه ای کشور را با حمایت سایر دستگاهها فراهم کرده است.
وی گفت: مرکز نوآوری ترشیزدر حوزه استقرار هسته‌های نوآور پیشرفت داشته بطوری که ۹ هسته ظرف همین مدت در این مرکز استقرار یافته و از ظرفیت دیگر نهادها نیز بهره‌گیری صورت گرفته است.
کاشمر که در قدیم “ترشیز” نام داشت، در فاصله  ۲۲۸ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.