کد خبر : 2523
تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 تیر 1399 - 11:40

واکنش چین به ادعای پمپئو درباره ایران

واکنش چین به ادعای پمپئو درباره ایران
Print Friendly, PDF & Email

نمایندگی دائمی چین در سازمان ملل به ادعای مطرح شده از جانب وزیر امور خارجه آمریکا درباره ایران واکنش نشان داد. به گزارش ایسنا، نمایندگی دائمی چین در سازمان ملل در صفحه توییترش درباره ادعای مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا درباره ایران نوشت: شما گمان می‌کنید که می‌دانید کدام کشور بزرگ‌ترین صادر کننده تسلیحات

Print Friendly, PDF & Email

نمایندگی دائمی چین در سازمان ملل به ادعای مطرح شده از جانب وزیر امور خارجه آمریکا درباره ایران واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا، نمایندگی دائمی چین در سازمان ملل در صفحه توییترش درباره ادعای مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا درباره ایران نوشت: شما گمان می‌کنید که می‌دانید کدام کشور بزرگ‌ترین صادر کننده تسلیحات است. قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل درباره لغو اقدامات محدودکننده تسلیحاتی علیه ایران شفاف است.

نمایندگی چین در ادامه مطرح کرد: فشار یک‌جانبه و سیاسی آمریکا در راستای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران به هیچ جا نخواهد رسید.

اظهارات نمایندگی چین در سازمان ملل در پی این مطرح می‌شود که پمپئو شب گذشته در پیامی توییتری مدعی شد: اگر تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران در اکتبر منقضی شود، ایران می‌تواند جنگنده‌های هوایی همچون SU-۳۰ روسیه و J-۱۰ چین را خریداری کند. با جنگنده فوق کشنده، اروپا و آسیا در چنگ ایران‌ خواهند بود. آمریکا نمی‌گذارد چنین اتفاقی بیفتد.

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان نیز در واکنش به این ادعا نوشت: آقای پمپئو آن‌قدر از گمراه کردن جهان ناامید شده که ادعا می‌کند در ماه اکتبر پیش رو، ایران هواپیماهای جنگنده می‌خرد و سپس آنها را فراتر از بُرد یکطرفه‌شان به پرواز در می آورد. شاید او بتواند به ما بگوید که این جنگنده ها چگونه حتی با اتمام سوخت شان به ایران باز می گردند!

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.