کد خبر : 2618
تاریخ انتشار : شنبه 7 تیر 1399 - 9:02

افت ۱۳درصدی تیراژ سایپا در سه ماهه اول سال

افت ۱۳درصدی تیراژ سایپا در سه ماهه اول سال
Print Friendly, PDF & Email

تولید ۱۸.۵هزار دستگاه پراید در خردادماه در سه ماه ابتدایی امسال سایپا بیش از ۷۹هزار دستگاه خودرو تولید کرده و بالای ۷۱هزار دستگاه از محصولات خود را به فروش رسانده که میزان تولید و فروش آن نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۱۳.۳درصد کاهش و ۵۰درصد افزایش یافته است. اقتصاد آنلاین – فاطمه اکبرخانی؛ طبق آمار

Print Friendly, PDF & Email

تولید ۱۸.۵هزار دستگاه پراید در خردادماه

در سه ماه ابتدایی امسال سایپا بیش از ۷۹هزار دستگاه خودرو تولید کرده و بالای ۷۱هزار دستگاه از محصولات خود را به فروش رسانده که میزان تولید و فروش آن نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۱۳.۳درصد کاهش و ۵۰درصد افزایش یافته است.

اقتصاد آنلاین – فاطمه اکبرخانی؛ طبق آمار منتشر شده در سامانه کدال، گروه خودروسازی سایپا از ابتدای امسال تا پایان خرداد ماه مجموعا ۷۹۵۲۰دستگاه خودرو تولید کرده که نسبت به ۹۱۷۹۸خودروی تولید شده در مدت مشابه سال قبل ۱۳.۳درصد کاهش یافته است؛ این درحالیست که میزان فروش شرکت در مدت مذکور با ۵۰درصد رشد مثبت نسبت به سه ماهه اول۹۸ به ۷۱۷۹۹دستگاه رسید.

بر اساس همین آمار، درآمد حاصل از فروش سایپا نیز در مدت گفته شده با ۷۷درصد رشد نسبت به سه ماهه اول سال گذشته به ۲۶هزار میلیارد ریال افزایش یافت.

رشد تولید و فروش سایپا در خرداد ماه

بررسی عملکرد سایپا در خرداد ماه حاکی از آن است که این شرکت خودروسازی طی یک‌ماه گذشته ۳۶۱۷۹دستگاه خودرو تولید کرده و ۲۸۶۸۱دستکاه از محصولات خود را به فروش رسانده که در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته‌ ۵.۶درصد رشد تولید و ۴۵.۵درصد افزایش فروش داشته است.

بر همین اساس سایپا در خرداد ماه امسال ۱۸۵۰۳دستگاه پراید و ۱۷۶۶۴دستگاه تیبا تولید کرده که نسبت به ماه مشابه سال گذشته میزان تولید این دو خودروی پرتیراژ به ترتیب ۶ و ۱۳.۵درصد بیشتر شده است؛ همچنین سایپا در ماه گذشته ۹دستگاه سراتو و ۱۳دستگاه آریو تولید کرده اما از ابتدای امسال تا خرداد ماه هیچ خودرویی از دو محصول مونتاژی چانگان و برلیانس توسط این شرکت تولید نشده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 12 در انتظار بررسی : 12 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.