کد خبر : 2654
تاریخ انتشار : شنبه 7 تیر 1399 - 10:00

تکمیل طرح‌های زیرساختی ارمغان سفر اعضای هیات دولت به اصفهان

تکمیل طرح‌های زیرساختی ارمغان سفر اعضای هیات دولت به اصفهان
Print Friendly, PDF & Email

اصفهان – ایرنا – سفر رییس سازمان برنامه و بودجه به همراه وزیر راه و شهرسازی به اصفهان برای بازدید از طرح‌های مهم و توسعه زیرساخت‌های این استان که به اختصاص اعتبارات کلان برای تکمیل طرح‌های مهم در حال ساخت منجر شد، کام مردم دیار نصف جهان را شیرین کرد. دولت تدبیر و امید در

Print Friendly, PDF & Email

اصفهان – ایرنا – سفر رییس سازمان برنامه و بودجه به همراه وزیر راه و شهرسازی به اصفهان برای بازدید از طرح‌های مهم و توسعه زیرساخت‌های این استان که به اختصاص اعتبارات کلان برای تکمیل طرح‌های مهم در حال ساخت منجر شد، کام مردم دیار نصف جهان را شیرین کرد.

دولت تدبیر و امید در سال‌های اخیر اهتمام جدی برای توسعه زیرساخت‌های اساسی کشور داشته که این مهم در بخش‌های مختلف استان اصفهان از جمله، صنعت، راه، کشاورزی، پزشکی، ورزشی و دیگر موارد بارها مورد تاکید و توجه قرار گرفته است.

توسعه زیرساخت­‌ها از الزامات مهم رشد اقتصادی و افزایش رفاه عمومی به شمار می­‌رود و سرمایه‌­گذاری مستقیم در این بخش از یک سو باعث فراهم شدن امکانات تولیدی و تحریک فعالیت‌های اقتصادی شده و در نهایت به رشد اقتصادی ایران کمک می­‌کند و از وی دیگر با افزایش بهره‌وری عوامل تولید، گسترش محدوده بازار، تعادل عرضه و تقاضا، ایجاد اثرات جانبی، ایجاد شرایط رقابتی بهتر و همچنین افزایش سطح رفاه باعث افزایش تولید و رشد اقتصادی می‌شود.

بر این اساس دولت تدبیر و امید از ابتدای فعالیت خود توجه به حمل و نقل بویژه در بخش جاده‌ای و ریلی را به عنوان یکی از مهمترین شاخص‌های توسعه اقتصادی در دستور کار خود قرار داده است.

یکی از طرح‌های مهم و اساسی دولت در حوزه حمل و نقل و راه در استان اصفهان کنارگذر شرق است که به عنوان شریانی مهم برای ارتباط هر چه بهتر و سریع‌تر ترافیک جنوب به جاده‌های منتهی به مرکز و شمال کشور در حال احداث است.

آزادراه کنارگذرشرق اصفهان از آزادراه نطنز – کاشان – اصفهان آغاز و به آزادراه اصفهان – شیراز ختم می‌شود.

این طرح در کاهش آلاینده‌ها، تصادف‌ها و ترافیک بسیار موثر خواهد بود و با توجه به اینکه روزانه ۶۰۰ هزار تردد خودرویی در جاده‌های اصلی کلانشهر اصفهان انجام می‌شود، برآورد تردد روزانه ۸۰ هزار وسیله نقلیه از این مسیر، نقشی مهم و گره‌گشا خواهد داشت.

بر این اساس شامگاه روز چهارشنبه محمد باقر نوبخت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه به همراه محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی از این طرح مهم و در حال ساخت بازدید کردند.

۹۹، سالی پررخداد در حوزه افتتاح طرح‌های زیرساختی است

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه در حاشیه بازدید از طرح کنارگذر شرق اصفهان گفت: با توجه به اجرای طرح‌های زیرساختی در کشور حداقل ۵۱۸ کیلومتر در سال جاری به آزادراه‌های کشور اضافه می‌شود ، افزون بر این، شبکه ریلی کشور در قالب این طرح جامع گسترش پیدا کرده است.

محمدباقر نوبخت با اشاره به ضرورت توسعه خطوط ریلی در  مثلث گردشگری اصفهان، شیراز و یزد، اظهارداشت: خط ریلی اصفهان شیراز پیش از این راه‌انداری شد و امکان راه‌اندازی خطوط ریلی از اصفهان به یزد وجود دارد و حلقه مفقوده‌ای برای اتصال خط ریلی شیراز به یزد وجود داشت که ظرف سال جاری انجام خواهد شد.
رییس سازمان برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: سال جاری یک سال پر رخداد در حوزه افتتاح طرح‌های زیر ساختی خواهد بود که وزارت راه و شهرسازی آغاز کرده است و سازمان برنامه و بودجه پشتیبانی همه این طرح‌ها را به نمایندگی از دولت به عهده دارد.
وی تصریح کرد: هدف از سفر به اصفهان بازدید از این آزادراه و پشتیبانی مالی از تکمیل این طرح است که حلقه تکمیل کننده کریدور شمال به جنوب کشور خواهد بود و در اصفهان راه‌اندازی این آزاد راه می‌تواند ترافیک را از مسیر شمال به جنوب به این سمت منتقل کند.
نوبخت گفت: بر اساس برآورد مسوولان، این طرح طی ماه‌های آینده افتتاح خواهد شد و امیدواریم وعده بعدی ما افتتاح طرح باشد.

حضور بخش خصوصی برای تکمیل زیرساختها تجلی وحدت و انسجام ملی است

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور همچنین در بازدید از واحد تولیدی انتخاب(اسنوا) اصفهان گفت: در شرایط بعد از کرونا ظرف سه ماه گذشته حداقل ۵۳۰ هزار میلیارد ریال ویژه کمک به صنعت اختصاص داده شده است.

محمد باقر نوبخت  افزود: ستاد اقتصادی دولت وظیفه خود می‌داند از تمامی این طرح‌ها حمایت لازم داشته باشد و با توجه به اینکه این واحدها نیازمند سرمایه‌گذاری توسعه‌ای هستند، سرمایه در گردش، سرمایه ثابت و سرمایه توسعه این بنگاه‌های اقتصادی را تامین خواهیم کرد.
رییس سازمان برنامه و بودجه کشور ادامه داد: حضور و سرمایه گذاری بخش خصوصی در کنار دولت برای تکمیل زیر ساخت‌ها، تامین نیازها و رفاه مردم تجلی وحدت و انسجام ملی است.

دولت تدبیر و امید برغم همه مشکلات فرارو و تحریمهایی خارجی، در کنار توسعه، برای عدالت و رسیدگی به محرومان جامعه برنامه داشته است.

عملیات اجرایی احداث ۴ هزار واحد مسکن محرومان اصفهان آغاز شد

عملیات اجرایی طرح احداث سه هزار واحد مسکن محرومان استان اصفهان با مشارکت بنیاد مسکن و یکهزار واحد برای مددجویان کمیته امداد در روستای امامزاده شاه سید علی اکبر شهرستان شهرضا آغاز شد که رییس سازمان برنامه و بودجه در حاشیه این آیین گفت: دولت برای عدالت و رسیدگی به محرومان جامعه برنامه داشته است.

در قالب این طرح ، واحدهایی با ۶٠ متر مربع به خانوارهای کم درآمد و آسیب پذیر ساکن مناطق روستایی و شهرهای دارای ظرفیت استقرار دائم و برای خانوارهای دارای واحدهای مسکونی غیرمقاوم و در معرض خطر و خانواده‌های محروم و فاقد مسکن ارائه می‌شود.

مجموع منابع مورد نیاز برای سه هزار واحد مورد اشاره ٢ هزار و ١٠٠ میلیارد ریال است که ٩٠٠ میلیارد ریال آن بصورت بلاعوض توسط سازمان برنامه و بودجه و یک هزار و٢٠٠ میلیارد ریال آن توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در قالب تسهیلات ارزان قیمت با کارمزد پنج درصد براساس دستورالعملهایی که در آینده اجرا خواهد شد و بقیه هزینه توسط واجدین شرایط بعنوان آورده، تامین خواهد شد.

برای حل مشکلات زیرساختی پارک علم و فناوری اصفهان آمادگی داریم

در ادامه این سفر دو روزه، معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه از پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی این استان بازدید کرد و در جریان فعالیت و تولیدات علمی و خدماتی پارک قرار گرفت.

پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در محل پردیس شماره ۲ دانشگاه با هدف  تبدیل ایده های برتر حوزه های مختلف سلامت به محصول دی ماه ۹۷ در زمینی به مساحت ۲۱ هکتار افتتاح شد. اکنون بیش از ۴۰ شرکت و مجموعه فن‌آور در پارک علم و فناوری سلامت مستقر شده که اکنون ۱۲ مجموعه با محوریت کرونا فعالیت می‌کنند.

نوبخت در حاشیه بازدید از این پارک گفت: تحقق جهش تولید با روش‌های سنتی امکانپذیر نیست و لذا باید به سمت شیوه‌ها و فناوری‌های نوین حرکت کنیم و توجه به ایده‌ها و روش‌هایی که در شرکت‌های دانش بنیان وجود دارد ارتقا، رونق و جهش تولید را در پی خواهد داشت.

وی اضافه کرد: پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان محل مناسبی برای استقرار مجموعه‌ها و شرکت‌های نوین جدید است و برای حل مشکلات زیرساختی و زیربنایی این مجموعه آمادگی داریم.

به تاکید نوبخت ظرفیت بزرگی در این پارک نهفته است که در دوران تحریم می‌توان بخوبی از آن بهره برد.

محمد باقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه و معاون رییس جمهوری از طرح قطار شهری بهارستان – اصفهان بازدید کرد.

طرح قطار شهری این شهر شامل زیرسازی، روسازی، احداث ایستگاه‌ها، تامین تاسیسات، تجهیزات و بهره‌برداری در مجموع ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

این قطار شهری بهارستان ادامه خط یک متروی کلانشهر اصفهان است که اسفند سال ۹۰ کلید خورد.

برای اجرای طرحهای آبی در اصفهان از هیج تلاشی مضایقه نمی‌کنیم

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه در حاشیه بازدید این مترو بهارستان گفت: برای اجرای طرح‌هایی که به آب آشامیدنی و حتی آب زراعی استان اصفهان ارتباط داشته باشد از هیج تلاشی مضایقه نخواهیم کرد.

نوبخت در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه دولت چه برنامه‌ای برای تامین بودجه طرح انتقال آب بهشت آباد دارد؟ افزود: قبل از ورود به پروژه در حال ساخت مترو بهارستان، استاندار اصفهان درباره موضوعات زیست محیطی بهشت‌آباد بود با عیسی کلانتری رییس سازمان حفاظت محیط زیست صحبت کرد و انشاالله پیگیری‌های لازم انجام می‌شود.

برای تامین ۲۰۰ میلیارد تومان بابت تکمیل قطار شهری بهارستان آمادگی داریم

وی ادامه داد: برای تامین اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی مورد درخواست جهت تکمیل این قطار شهری آمادگی داریم از این رو نیاز است استاندار اصفهان در اولین فرصت در تفاهم نامه‌ای تکمیل این پروژه تا پایان امسال را متعهد شود.

رییس سازمان برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: مجری طرح باید تعهد کند پروژه قطار شهری بهارستان – اصفهان تا پایان اسفند آماده بهره‌برداری می‌شود و همچنین مشخص شود که دولت اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی موردنیاز  را در چه بازه‌های زمانی نیاز است، پرداخت کند.

نوبخت همچنین همچنین از قطعه سوم محور اصفهان‌- اردستان، حد فاصل کیلومتر ۲۷ تا ۴۰ بازدید داشت و به شرط تکمیل طرح تا هفته دولت امسال، با تامین اعتبار مورد نیاز موافقت کرد.

اعتبار اولیه پیش‌بینی شده این طرح  ۲۳۵ میلیارد ریال بود که ۱۴ کیلومتر از قطعه تا کنون آماده آسفالت شده و بقیه آن با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی زیرسازی و ابنیه، در حال انجام است.

به گفته مسوولان امر برای نصب پل مسیر عبور قطار نیز توافق‌ها انجام شده و در مرحله محاسبات فنی قرار دارد.

این طرح که از سال ۱۳۸۶ آغاز شده و تا کنون به اتمام نرسیده، پس از اجرا مسیر اردستان به اصفهان را ۶.۵ کیلومتر کوتاه‌تر می‌کند.

توافق ساخت ۱۱۵۰ واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد

همچنین توافق‌نامه ساخت یک هزار و ۱۵۰ واحد مسکونی برای مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در استان اصفهان با حضور معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه در اردستان به امضا رسید.

توافق ساخت این واحدهای مسکونی که ۱۵۰ مورد آن ویژه اردستان است با حضور نوبخت، بین مرتضی بختیاری رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) و عباس رضایی استاندار اصفهان به امضا رسید و عملیات ساخت آن در آیینی نمادین با حضور جمعی از مسوولان کلنگ‌زنی شد.

گردنه مصائب کنونی را پشت سر می‌گذاریم

آخرین برنامه سفر دو روزه رییس سازمان برنامه و بودجه به اصفهان شرکت در آیین گرامیداشت شهدای هفتم تیر در اردستان بود که این آیین که در مسجد جامع این شهرستان برگزار شد، نوبخت در سخنانی گفت : جمهوری اسلامی ایران بر مسیر حق و سناریوی الهی قرار دارد که وعده آن در قرآن کریم آمده است و بر همین اساس از این پس نیز از همه مصائب عبور خواهیم کرد که پاداش الهی از آن صابران است.

وی بیان کرد: رخ‌داد غم‌انگیز هفتم تیر را که در آن ۷۲ تن از مسوولان بلند پایه جمهوری اسلامی ایران در خاک و خون غلتیدند و مربوط به ۳۹ سال پیش است، هرگز فراموش نخواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.