کد خبر : 3404
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 مرداد 1399 - 12:43

بانک رفاه پیشرو در تحقق جهش تولید

بانک رفاه پیشرو در تحقق جهش تولید
Print Friendly, PDF & Email

۲۷ مرداد ماه شصتمین سالروز تأسیس بانک رفاه کارگران است. این بانک با هدف رفع نیازمندی های مالی و اعتباری قشر کارگری ایران، در تاریخ ۲۷ مرداد ماه سال ۱۳۳۹ تشکیل و به ثبت رسید و از ششم فروردین ماه سال ۱۳۴۰ با افتتاح شعبه مرکزی در تهران و شعبه اصفهان آغاز به کار کرد. بانک رفاه کارگران از همان بدو تأسیس، کمک به تأمین رفاه و ایجاد تسهیلات لازم برای رفع نیازمندی های طبقه کارگر را در دستور کار قرار داد.

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش پشت پرده : روابط عمومی بانک رفاه کارگران به نقل از سایت خبری تحلیلی تابناک، این تفکر به عنوان هدف و همچنین موتور محرکه برای به حرکت درآوردن و پویا کردن سیستم تشکیلاتی، فکری و ایجاد نقشه راه بانک رفاه بوده و هست. در اوایل تأسیس بانک، بیشتر، فعالیت های پایه مدنظر بود اما به مرور با توجه به هدف اصلی بانک هر روز با دیدی جدید، تکیه بر تحقیقات و همچنین نظرخواهی از مشتریان بر کیفیت و تعداد این خدمات افزوده شد. یکی از این اهداف، جذب سرمایه های راکد جامعه و تبدیل آنان به سرمایه های در گردش صنعت، پروژه های عمرانی و ارائه تسهیلات به ویژه در بخش صادرات کالاهای غیر نفتی و تولیدات صنعتی و کشاورزی، به صادرکنندگان کشور است تا در این زمینه بتواند به شکوفایی اقتصاد کشور کمک کند و همچنین در مسیر ایجاد اشتغال گام بردارد.
پس از نامگذاری سال ۱۳۹۹ به عنوان سال”جهش تولید”، بانک رفاه با برنامه ریزی درصدد برآمد تا نقش خود را در ایجاد اشتغال کشور ایفا کند. به همین منظور اقدامات مهم و چشمگیری انجام داده است که از جمله مهم‌ترین آن اختصاص ۵۰۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای پرداخت به بنگاه‌های تولیدی کوچک و متوسط است. علاوه بر این برای واحدهای تولیدی مشکل‌دار که نمی‌توانستند حقوق پرسنل و کارگران را پرداخت کنند، ۳۰۰۰ میلیارد ریال و همچنین تأمین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی که مشمول تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۳۹۹ می‌شوند نیز به میزان ۳۰۰۰‌ میلیارد ریال تسهیلات در نظر گرفته شد.
همچنین به منظور تأمین مالی صنایع پیشران کشاورزی، گردشگری و صنعت و معدن حدود ۲۷ هزار میلیارد ریال، برای صاحبان کسب و کارهایی که به دلیل شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا در فعالیت اقتصادی خود دچار مشکل شده‌اند، نیز ۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات در نظر گرفته شد و برای حمایت از تولید و توزیع کنندگان دارو و سایر مواد بهداشتی نیز مبلغ ۲۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است.
بانک رفاه علاوه ‌بر تسهیلات ریالی در حوزه ارزی نیز فعالیت داشته و ارز مورد نیاز واردکنندگان مواد اولیه بخش دارو، تجهیزات پزشکی، تجهیزات بیمارستانی و گشایش اعتبارات و حواله‌ها را در شرایط تحریم و شیوع ویروس کرونا تأمین می کند و در این زمینه نیز پیشرو است.
همچنین این بانک طرح “رفاه کالا” را اجرا کرد تا به مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی و تمامی افراد حقیقی که حقوق خود را از بانک رفاه دریافت می کنند تا سقف ۵۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت کند؛ که از یک سو به تولید کنندگان داخلی و از سوی دیگر با پرداخت تسهیلات به بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی کمک کرد.
علاوه بر این، بانک رفاه به منظور کارآفرینی، اشتغال زایی و ایجاد مشاغل خانگی به ویژه برای زنان سرپرست خانواده که از مدد جویان کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی هستند، مبلغ ۵۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته است.
با نگاهی کوتاه و مختصر به برنامه ها و طرح های بانک رفاه در حوزه تولید، به نظر می رسد که این بانک کارنامه‌ای قابل قبول و شایسته از خود ارائه کرده است. اگرچه علاوه بر حوزه تولید، بانک رفاه در سایر حوزه ها همچون سلامت، مسئولیت های اجتماعی، پرداخت تسهیلات به جوانان و … نیز مشغول خدمت رسانی به شهروندان است که بررسی عملکرد آن در این حوزه ها فرصت و مجال دیگری می طلبد که به آن پرداخته شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.