کد خبر : 3885
تاریخ انتشار : جمعه 28 شهریور 1399 - 12:03

تأمین رایگان اکسیژن بیمارستانها توسط فولاد مبارکه اقدامی راهگشا و ارزشمند

تأمین رایگان اکسیژن بیمارستانها توسط فولاد مبارکه اقدامی راهگشا و ارزشمند
Print Friendly, PDF & Email

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در گفت‌وگوی تلفنی با رادیوفولاد از اقدام فولاد مبارکه در تأمین رایگان اکسیژن بیمارستان‌های تحت پوشش این دانشگاه به‌عنوان اقدامی راه‌گشا و ارزشمند یاد کرد.

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش پشت پرده : دکتر طاهره چنگیز  تصریح کرد: رؤسای بیمارستانهایی که دغدغۀ تأمین اکسیژن را داشتهاند، همواره قدردان و سپاسگزار فولاد مبارکه به جهت این حمایت ارزشمند و حیاتی خواهند بود.
وی در ادامه به کمکهای فولاد مبارکه در خصوص تأمین بخشی از تجهیزات موردنیاز بیمارستانهای درمانگر بیماران مبتلا به کرونا اشاره کرد و از دیگر صنایع استان دعوت کرد تا همچون فولاد مبارکه به حمایت از سیستم درمان استان بپردازند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در ادامه با اشاره به هزینۀ ۵ میلیارد تومانی تأمین لباسها و وسایل حفاظتی کارکنان حوزۀ بهداشت و درمان استان در هر هفته، خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی همچنان متقاضی حمایت صنایع استان اصفهان در ادامۀ این مسیر است و با توجه به کافی نبودن بودجههای دولتی، نقش حمایتی صنایع از اهمیت بسیاری برخوردار است.
خانم دکتر چنگیز در ادامه اظهار داشت: بهمنظور قدردانی از حمایتهای فولاد مبارکه و ارج نهادن به زحمات کارکنان این شرکت، از هیچ تلاشی در راستای ارتقای سلامتی این عزیزان فروگذار نخواهیم کرد.
وی با بیان اینکه یکسوم از کل مبتلایان قطعی که اخیرا در کشور شناسایی شدهاند، مربوط به استان اصفهان بوده است، اظهار داشت: این امر نشان از جدیت در فرایند شناسایی مبتلایان جدید در استان اصفهان و یک امتیاز برای این استان به شمار میرود.
به گفتۀ وی آمارهای منتشرشده حاکی از آن است که مبتلایان زیادی در استان داریم و انتظار میرود شهروندان این موضوع را یک هشدار جدی بدانند.
وی با تأکید بر اینکه این احتمال وجود دارد که مبتلایان بسیاری که هنوز ابتلای آنها مشخص نشده، در جامعه در حال تردد باشند، ابراز امیدواری کرد مبتلایان جدید نیاز به بستری شدن در بیمارستان نداشته باشند و با قرنطینۀ خانگی دوران بیماری خود را بگذرانند و سلامتی خود را بازیابند.
وی خاطرنشان کرد: با برنامهریزی و اجرای طرح چرخش بیمارستانهای مرجع در اصفهان سعی شده تخت کافی برای بیماران در نظر گرفته شود و به این ترتیب برای کارکنانی که شش ماه بهصورت مستمر مسئولیت مراقبت از بیماران را در بیمارستانهای مرجع به عهده داشتهاند، امکان استراحت بیشتری فراهم شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان همچنین به اضافه شدن بیمارستان الزهرا (س) به فهرست بیمارستانهای پذیرندۀ بیماران مبتلا به کرونا اشاره کرد و دلیل این اقدام را کاهش حجم کار  و  تقسیم این بیماران در بین تعداد بیشتری از بیمارستانهای استان عنوان کرد.
دکتر چنگیز در ادامه گفت: واقعیت امر این است که نگهداری و مراقبت از بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستانها بسیار دشوار و پرهزینه است و بار بسیار سنگینی به جهت تأمین امکانات و نیازمندیها بر دوش دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفته است؛ بنابراین بهشدت به کمک و همراهیهای مردم و صنایع مختلف استان نیازمندیم تا در این امر یاریگر سیستم بهداشت و درمان باشند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.