کد خبر : 25344
تاریخ انتشار : دوشنبه 28 خرداد 1403 - 8:06

مدیرعامل پتروشیمی بندر امام در دیدار با عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد:

پیش بینی ۱۲۰ میلیون تنی محصولات پتروشیمی در برنامه هفتم توسعه

پیش بینی ۱۲۰ میلیون تنی محصولات پتروشیمی در برنامه هفتم توسعه
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، اعضای انجمن پلیمر و اتاق بازرگانی استان اصفهان با حضور در غرفه شرکت پتروشیمی بندرامام با دکتر انصاری نیک دیدار و گفتگو کردند.
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش پشت پرده به نقل از روابط عمومی پتروشیمی بندرامام، در نخستین روز نمایشگاه تخصصی اصفهان پلاست، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، اعضای انجمن پلیمر و اتاق بازرگانی استان اصفهان و رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه با حضور در غرفه شرکت پتروشیمی بندرامام با دکتر انصاری نیک دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار، دکتر انصاری نیک با اشاره به ارزش محصولات پتروشیمی اظهار داشت: «اگر یکهزار تن پلیمر به صنایع تبدیلی تبدیل شود، حدود یکصد شغل ایجاد می‌کند، حالا روایت برخی هم بیش‌تر است. ببینید این موضوع چقدر برای کشور ارزشمند است. در برنامه هفتم توسعه قرار است تولید صنایع پتروشیمی به بیش از ۱۲۰ میلیون تن برسد و اکنون این میزان حدود ۷۰ میلیون تن است، یعنی ۵۰ میلیون تن باید به ظرفیت تولیدات صنعت پتروشیمی اضافه شود.»

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بندرامام با پراهمیت خواندن این موضوع تصریح کرد: «افزایش تولیدات پلیمری در آینده کشور را باید حدود ۵ میلیون تن پیش بینی کرد که لزوم قوانین حمایتی در سطح دولت و قانون‌گذاری جهت توسعه صنایع تبدیلی را می‌طلبد.»

نائب رئیس هیأت مدیره پتروشیمی بندرامام در ادامه عنوان کرد: «کشور کره جنوبی پلیمر‌های خود را از مسافتی که با کشتی ۳۰ روز حمل می‌شود به ترکیه می‌برد و ۵۰ دلار ارزان‌تر از ما می‌فروشد، چرا؟ چون توافق‌نامه بازرگانی با دولت ترکیه دارند. در حالیکه محصولات پلیمری ما ظرف دو روز به بازار ترکیه میرسند و کرایه کره جنوبی به ترکیه حدود ۶۰ دلار و ۴۰ روز دورتر از بازار مصرف است.»

دکتر انصاری نیک در این دیدار خطاب به عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: «این‌ها مولفه‌هایی است که در سطح اقتصاد بین‌الملل و تجارت جهانی و موافقت‌نامه‌های بازرگانی که مجلس می‌تواند بر وزارت خارجه تکلیف کند قرار دارد. باید اتاق‌های بازرگانی توسعه روابط دهند و قوانین ایجاد کنند و بحث مبادلات ارزی را آسان‌تر کنند تا صنعت پلاستیک، صنایع پلمیر و صنایع تبدیلی توسعه یابند.»

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.