نقش مشتری مداری در جذابیت برند بانک ایران زمین
به گزارش پشت پرده به نقل از اکونا پرس در طول سه سال گذشته، مشتریان نظام بانکداری در اقصی نقاط جهان کاهش یافته است. طبق آمار تنها ۷ درصد از مشتریان به شدت با بانک اصلی خود مراودات مالی و اقتصادی دارند و ۲۲ درصد از مشتریان به طور کامل از تعامل خارج شده اند. در این میان با توجه به رقابت برندهای بانکی کشور اعم از بانکهای دولتی و غیر دولتی زمانی میتوانند اعضا و مشتریان خود را به تعامل وادار کنند، آن اعضا از خدمات بیشتری استفاده میکنند.
جذب مشتریان جدید و نگهداری مشتریان فعلی برای موفقیت هر بانک و شعبههای آن بسیار مهم است. بر همین اساس بانک ایران زمین علاوه بر بررسی استراتژیهای فعلی، برای بهبود نرخ تعامل با مشتریان خود از شیوههای نوین بانکداری استفاده میکند.
نقش مسئولیتهای اجتماعی در جذابیت ایران زمین
مشتریان بانکی به مسئولیت اجتماعی و اهداف خیرخواهانه برندهای مالی و بانکهای کشور اهمیت میدهند. برهمین اساس ۸۷ درصد از ایرانیها مایل به مشارکت مالی با بانکهایی هستند که از مسائل اجتماعی آنها حمایت و دفاع میکند. طبق یک مطالعه جدید، بانکهایی که در مورد اهدف و تأثیر خود بر مسئولیتهای اجتماعی شفاف عمل میکنند، ۴ برابر بیشتر احتمال دارد از آنها استقبال شوند، همچنین این بانکها ۶ برابر بیشتر، در لحظات چالش و مشکلات مالی از سوی مشتریان حمایت میشوند. گفتنی است این بانکها ۴.۵ برابر بیشتر احتمال دارد از سوی مشتریان به سایر افراد توصیه شوند و ۴.۱ برابر بیشتر احتمال دارد مورد اعتماد مشتریان قرار گیرند.
شاید بانکهای بسیاری در حال حاضر با پروژههای خدماتی و تلاشهای خیرخواهانه درگیر باشند این خدمات شامل ساخت مدارس، ساخت سرپناه برای بی خانمانها، کمک به خانوادههای سیل زده و زلزله زده است. اما آیا مشتریان بالقوه این بانکها از این تلاشهای خیرخواهانه اطلاع دارند؟
این درحالی است که کمتر کسی از فعالیتهای خیرخواهانه و مسئولیتهای اجتماعی بانک ایران زمین بی خبر است. حمایت از پویش سهم من برای تالاب، حمایت از پویش من هم یک جنگلبانم، پویش محیط زیستی آلرژی به مصرف انرژی، پویش محیط زیستی بلوط ایرانزمین، کمپین محیط زیستی «یک قطره کمتر»، کمپین محیط زیستی «همین یک زمین»، برگزاری پویش پیشگیری از کرونا تنها بخش کوچکی از فعالیت بانک ایران زمین است که ۴ برابر احتمال سرمایه گذاری، جذب و حمایت مشتریان را برای این برند فراهم کرده است.
در تجربه بانکداری فیزیکی تجدید نظر کنید
اگرچه بانکداری دیجیتال، موبایل بانک، اپلیکیشنها و… بسیار افزایش یافته است، تجربه بانکداری حضوری و فیزیکی همچنان اهمیت دارد. برای به چالش کشیدن برخی از کلیشههای موسسات مالی و بانکی، ایجاد جلوههای بصری به یاد ماندنی از شعب برای مشتریان، از جذابیت بالایی برخوردار است و میتواند باعث حمایت بیشتر از یک بانک شود.
بانک ایران زمین با توجه به زیرساختهای بانکداری دیجیتال توجهی ویژه به بانکداری فیزیکی دارد به گونهای که این برند جذاب و زیبا با رنگ آمیزی صورتی و بنفش جلوههای بصری آرامش بخش را برای مشتریان فراهم میکند هرکس مشتاق به سرمایهگذاری میشود.
این گزارش میافزاید، مشتریان قبل از استفاده خدمات بانکی به طور متوسط ۸ ساعت را صرف تحقیق در مورد وامهای مسکن، تولید و… میکنند. قبل از اینکه مشتریان بخواهند در مورد معاملات خاصیک بانک خاص بدانند، میخواهند آموزش مالی و سواد عمومی داشته باشند. براین اساس مشتریان علاقهمند هستند بدانند چگونه واجد شرایط دریافت وام هستند؟ صاحبان خانه برای اولین بار چه چیزی باید بدانند؟ چگونه اعتبار خود را بهبود بخشند؟ چقدر باید برای بازنشستگی پس انداز کنند؟ کجا سرمایه گذاری کنند؟ چه زمانی باید برای وام مسکن خود را مجدداً اقدام کنند؟
پاسخ به سوالاتی از این قبیل و بسیاری دیگر در وب سایت بانک ایران زمین به سهولت یافت میشود و به مشتریان کمک میکند از طریق موتورهای جستجو به بهترین و سادهترین روش تسهیلات مورد نظر خود را بیابند. مشتریان بانک ایران زمین ضمن دریافت اطلاعات کافی از نحوه دریافت تسهیلات، با پستهای وبلاگ، راهنماهای نحوه کار، کتابهای الکترونیکی، فهرستها، اینفوگرافیکها و ویدیوها آشنا میشوند.
علاوه بر این، سایت بانک ایران زمین فرصتی منحصر به فرد و محبوب برای ارائه محتوای مرتبط و آموزنده برای مشتریان فراهم میکند. در میان مشتریان بانک ایران زمین در سال ۱۳۹۸، به طور میانگین ۶ ساعت و ۳۹ دقیقه زمان بیشتر صرف دیدن خدمات، آمار و اخبار این بانک کرده اند.
بانک ایران زمین ضمن ارائه خدمات مالی در وبسایت، مشتریان خود را از خدماتی آگاه میکنند که مشتریان علاقهمند هستند در مورد آنها پول بپردازند. یکی از این خدمات تسهیلات ویژه انتخاب بانک ایران زمین است.
تقریباً ۷۰ ٪ از مشتریان بانکی موافق هستند تبلیغات سایت، آنها را از محصولات یا خدمات جدید مالی آگاه کند. همچنین مشتریان بانکی تمایل بیشتری به دنبال کردن برندهای بانکی، در رسانههای اجتماعی دارند؛ بر همین اساس بانک ایران زمین در فضای مجازی و شبکههای اجتماعی نیز حضور فعال دارد.
برچسب ها :بانک ایران زمین ، مشتری مداری ، نظام بانکی
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰