کد خبر : 1741
تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 فروردین 1399 - 18:16

جهش تولید در گروه صنعتی ایران خودرو از مسیر کیفیت

جهش تولید در گروه صنعتی ایران خودرو از مسیر کیفیت
Print Friendly, PDF & Email

گروه صنعتی ایران خودرو برنامه‌ها و پروژه‌های متعددی را برای ارتقا و تحول کیفیت در زنجیره ارزش تولید خودرو با تکیه بر توانمندی سازندگان داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان برای اجرا در سال جهش تولید تدارک دیده است که با تحقق این امر سبب بهبود کیفیت محصولات و در نهایت رضایت مشتریان می شود.

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش بازتاب خبر به نقل از ایکوپرس_ جهش تولید در این گروه صنعتی همراه با ارتقای کیفیت محصولات خواهد بود و برهمین اساس ارتقای سطح کیفیت محصول سمند به سه ستاره و هایما اس.۵ به چهار ستاره در دستور کار قرار دارد و بهبود ۱۰ درصدی امتیاز کیفیت سایر محصولات از جمله خانواده محصولات پژو ۲۰۶، پژو۲۰۷، دنا و همچنین بهبود در برخی مکانیزم‌ها و سیستم‌های خودرویی  و موتور نیز  از جمله پروژه‌های بهبود کیفیت در حوزه محصولات، سیستم و قطعات در سال جاری اجرایی می شود.
تامین مواد اولیه، قطعات و مجموعه‌های با کیفیت هم‌زمان با پیشبرد برنامه‌های ساخت داخل، تحقق تولید با کیفیت با اجرای برنامه‌ها و پروژه‌های بهبود کیفیت، نظارت کیفی ویژه بر فرآیندهای صادرات، لجستیک، تحویل و ارایه خدمات بدون نقص از اولویت‌های حوزه کیفیت در سال ۹۹ است و برای دستیابی به اهداف، نسبت به تدوین برنامه‌ها در راستای ارتقای سطح رضایت‌مندی مشتریان اقدام شده است.
همچنین درحال حاضر تمامی محصولات تولیدی  رضایت بالاتر از شاخص متوسط صنعت دارند. مراجعات و قطعات برگشتی در شبکه خدمات پس از فروش (R100 و C100) نیز از شاخص‌های مهم ارزیابی رضایت‌مندی مشتریان است که در سال گذشته بهبود ۱۹ درصدی در شاخص مراجعات (R100) در بازه ۱۰هزار کیلومتر  نسبت به سال۹۷ تجربه شده است. همچنین در شاخص برگشتی قطعات (C100) در بازه ۱۰هزار کیلومتر نیز بهبود ۱۶ درصدی نسبت به سال ۹۷ به ثبت رسیده است.
براساس آخرین گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران ،رضایت مشتریان ازسبد محصولات گروه صنعتی ایران خودرو در دوشاخص (CSI) روند افزایشی و درشاخص ایرادات اظهار شده توسط مشتریان (IQS) دارای روند کاهشی و رو به بهبود  بوده است .
شاخص ایرادات اظهار شده توسط مشتریان در محصولات پژو ۲۰۶ هاچ بک و دنا طی ماه های گذشته علاوه بر ادامه روند کاهشی و رو به بهبود ،اهداف ابلاغیه  وزارت صنعت ،معدن و تجارت در شاخص مذکور برای این  محصولات محقق شده است .

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.