کد خبر : 1979
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 اردیبهشت 1399 - 10:18

مقیمی : توسعه پلتفرم الکترونیک خودرو در دستور کارایران خودرو قرارگرفت

مقیمی : توسعه پلتفرم الکترونیک خودرو در دستور کارایران خودرو قرارگرفت
Print Friendly, PDF & Email

تفاهم نامه گسترش همکاری های فناورانه با هدف توسعه استقلال صنعتی کشور ، جلو گیری از خروج ارزو کاهش آلایندگی و مصرف سوخت میان گروه صنعتی ایران خودرو و جهاد دانشگاهی به امضارسید.

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش بازتاب خبر به نقل از ایکوپرس- این تفاهم نامه با حضور نایب رئیس هیات مدیره و مدیران ارشد ایران خودرو بین فرشاد مقیمی، مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو و حمید رضا طیبی،  رئیس جهاد دانشگاهی امضا شد.
براساس این گزارش ، بومی سازی فناوری و تولیدکاتالیست خودرو ، توسعه سیستم کنترل موتورخودرو ، توسعه پلتفرم الکترونیک خودرو برای خودرو های  فعلی و آتی این خودرو ساز ازجمله هیبریدی و برقی ، توسعه فناوری خودرو های متصل و …. از مهمترین محور های همکاری های دو جانبه است .
فرشاد مقیمی مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو درمراسم امضااین تفاهم نامه گفت : امضای این تفاهم نامه سر فصل جدیدهمکاری بین ایران خودرو و دانشگاه است که با کمک هم بتوانیم درجهت توسعه استقلال صنعتی کشور گام های تازه ای برداریم .
وی خاطر نشان کرد : بومی سازی کاتالیست خودرو و تامین آلیاژ ها و فلزات گران بها در تولید کاتالیست، یکی از نیاز های اساسی صنعت خودرو کشور است که این امر از مهمترین اولویت های همکاری فی مابین است .
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به نهضت داخلی سازی قطعات با تکنولوژی پیشرفته اشاره کرد و اظهارداشت : سبک سازی خودرو با استفاده از آلیاژ های خاص درجهت کاهش مصرف سوخت و آلایندگی ها با همکاری جهاد دانشگاهی در دستور کار قرار دارد .
وی توسعه پلتفرم الکترونیک خودرو را از دیگر اولویت های همکاری میان این خودرو ساز و جهاد دانشگاهی دانست و خاطر نشان ساخت : دراین حوزه نیاز به فناورهای جدید با همکاری جهاد دانشگاهی داریم تا بتوانیم وابستگی صنعت خودروی کشور را دراین حوزه کاهش دهیم.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو اظهارداشت : ۱۵درصد بهای تمام شده خودرو ها مربوط به برق و الکترونیک است که این میزان تا سال ۲۰۴۰ به ۴۰ درصدخواهد رسید.
وی تاکیدکرد : درحوزه طراحی و تولید خودرو های برقی و هیبریدی گام های خوبی برداشته ایم اما برای توسعه آن نیازمند دانش فناورانه جهاد دانشگاهی هستیم .
مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو پیشنهاد کرد : برای اجرایی کردن موارد همکاری های ایران خودرو وجهاد دانشگاهی  کارگروه تخصصی تشکیل شود .
درادامه حمید رضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی نیز با اشاره به این که  صنعت خودرو از صنایع اشتغالزا و پیشران اقتصاد کشور است ،اظهار داشت : صنعت خودرو باید از نظر فناورها،روز آمد شود که این مهم در دستور کار مدیریت ایران خودرو قرار گرفته است .
وی افزود : اقدامات خوبی در ایران خودرو در حوزهای توسعه محصولات جدید و بکارگیری فناور ی ها در تولیدخودرو انجام شده که این امر قابل تقدیر است .
طیبی تاکیدکرد: تمام توان و دانش فنی جهاد دانشگاهی برای به روزرسانی فناورها در حوزهای مورد نیاز  درخدمت صنعت خودروی کشور وبه خصوص ایران خودرو است.
وی تاکید کرد: جهاد دانشگاهی در زمینه کاتالیست ، برق و الکترو نیک خودرو  و هوشمند سازی تجربیات خوبی دارد و دراین زمینه گام های بسیاری برداشته است .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.