آخرین خبرها
خانه / دیگر رسانه / پراید،خوب،بد،جلف

پراید،خوب،بد،جلف

به گزارش بازتاب خبر به نقل از خبرنگار پایگاه خبری خودرو پلاس،پراید، خودرویی که تمام ایرانی‌ها با آن آشنا هستند، خودرویی که برای خیلی‌ها یادآور خاطرات خوب و برای برخی یادآور خاطرات تلخ است اما هر چه باشد پراید این روزها نان‌آور بسیاری از خانه‌هاست و برای بسیاری دیگر وسیله‌ای برای شغل دوم، با پراید خیلی‌ها مسافرت‌های خاطره‌انگیز رفته‌اند و برای خیلی‌ها خودروی عروسی بوده اما برای بعضی‌ها غم و اندوه را به همراه داشته. و حالا این خودروی خاطره‌انگیز نم‌نم به‌روزهای خداحافظی نزدیک می‌شود.

اما از همه این‌ها بگذریم پراید برای خیلی‌ها هم نان داشت وهم آب، همان‌هایی که تریبون را در دست می‌گیرند و بانام پراید رأی می‌آورند همان‌هایی که در طول دوره حضورشان در مجلس شورای اسلامی شاید چهار بار هم‌پشت تریبون نرفته‌اند ولی در مورد پراید چهل مقاله و مصاحبه دارند و به یک کارشناس حوزه خودرو بدل شده‌اند.

پراید خوب

آری، پراید خوب است و سایپا شرکتی بی‌نظیر این شرکت ازلحاظ کیفیت بهترین خودروهایی با بالاترین کیفیت را تولید می‌کند وبزودی می‌تواند با خودروسازان بزرگی همچون بنز، ب ام و و حتی تویوتا رقابت کند، دلیل این خوب بودن هم پیداست این شرکت اگرچند پراید یا لطف بزرگ‌تری کنند یکی دو دستگاه سراتو را حواله‌ای در اختیار ما نمایندگان قرار دهد خوب است و اگر در کنار آن چند فامیل و دوست را نیز استخدام کند بی‌نظیر است و ما هم قول می‌دهیم هر از چند گاهی برای بازدید به کارخانه آن‌ها سری بزنیم و تا جایی که می‌شود مصاحبه‌ای علیه محصولاتشان نکنیم.

تا اینجای کار با این شرایط پراید خودروی خوبی است و نباید تولید آن متوقف شود که اگر متوقف بشود وا خدایا ما داریم مردم را بیچاره می‌کنیم و هرروز مصاحبه‌های مختلفی در خصوص قابلیت‌های پراید از سوی آقایان نماینده منتشر خواهد شد.

پراید بد

پراید ارابه مرگ است و باید در بهشت‌زهرا قطعه‌ای بانام تصادفی با پراید ایجاد کنیم، این جملات را بارها از سوی بسیاری از آقایان منتقد پراید شنیده‌اید آقایانی که حتی یک‌بار هم سوار پراید نشده‌اند و چشمشان را بر روی همه‌چیز بسته‌اند این دسته معتقدند تحریم‌ها هیچ تأثیری بر صنعت ما ندارد و مدیران خودروسازی‌ها باید جابجا شوند که اگر آن‌ها کار بلد بودند حالا ما می‌توانستیم پراید را با ۱۱ ایربگ تولید و در شرایطی که در بازار برچسب ۶۰ میلیون تومان بر پراید خورده است این خودرو را ۲۰ میلیون تومان عرضه کنیم.

آری این‌ها همان دسته از کارشناسانی هستند که در مجلس خربزه و گلابی می‌خورند و با موبایل بازی می‌کنند و در تصمیم‌گیری‌ها هم دخالتی ندارد فقط هر از چند گاهی دکمه را فشار می‌دهند تا بگویند ما هم‌رأی دادیم این‌ها همان کارشناسانی هستند که خط تولید خودروسازی را هم از نزدیک ندیده‌اند و اگر سؤال کنید به نظر شما پراید چند قطعه دارد بیشتر از ۱۰ قطعه را نخواهد گفت.

کارشناسانی که با چشمان بسته به شرایط تحریم و معیشت مردم نمی‌دانند بیش از ۸۰ درصد خودروهای مشغول در سامانه حمل‌ونقل اینترنتی کشور پراید است بیش از ۴۰ درصد تاکسی‌ها در کشور پراید می‌باشد و همین پراید ارابه نان‌آور بسیاری از مردم است و رسیدن به آن آرزوی امروز میلیون‌ها جوان، همان جوان‌هایی که جزئی از ۹۶ درصد هستند

آقایانی که نمی‌دانند جاده‌های کشور چه وضعیتی دارد و فرهنگ رانندگی در کشور انقدر مشکل دارد که پلیس با جریمه‌های گران هم نتوانسته مردم را مجبور به رعایت نماید این دسته از کارشناسان حتی از شرایط کشور هم خبری ندارند چون کافی بود به همین یک موضوع دقت می‌کردند و می‌دیدند در همین دو ماه گذشته که کرونا مهمان کشور ما شده و پلیس جریمه پانصد هزارتومانی برای تردد بین‌شهری برای کنترل عبور و مرور قرار داده بیش از یک‌میلیون خودرو جریمه‌شده‌اند آری این همان فرهنگ رانندگی است که وجود ندارد و یا کم است و ما آن را هم به‌پای پراید می‌نویسیم.

آقایان کارشناس که پراید را ارابه مرگ میدانید آیا می‌دانستید در هفته گذشته دو خودروی تویوتا چندین خودروی کیا و چند خودرو با برندهای صاحب‌نام وارداتی در همین مدت ۲ ماهه در جاده‌های کشور به دلایل مختلف چپ شده‌اند یا تصادف‌های شدید منجر مرگ داشته‌اند و پلیس دلیل عمده این تصادفات را خلوتی جاده‌ها و سرعت‌بالا دانسته است، حالا بازهم پراید ارابه مرگ است بازهم نمی‌خواهید قبول کنید جاده‌های کشور و فرهنگ رانندگی در وضعیت قرمز است.
آقایان کمی شیشه‌های دودی خودروهای تشریفاتی خود را پایین بدهید و مردم را از آن‌طور که زندگی می‌کنند ببینید شاید باور کنید مشکل این مردم را شما باید حل کنید پراید خوب است ما به همین پراید هم قانعیم شما فکری به حال تحریم، مشکلات صنعت، بنزین واقعی یورو ۵ و جاده‌های کشور کنید.

پراید جلف

پراید جلف است و این خودرو باید هر چه سریع‌تر از خط تولید خارج شود، این سخنان را هم چندین سال است از برخی از آقایان صاحب رسانه و تریبون می‌توان شنید تا جایی که مدیرعامل جدید سایپا در همان روزهای ورود خود اعلام کرد پراید را از خط تولید خارج می‌کنیم و تیبا را جایگزین آن خواهیم کرد اما این خبر همه را شوکه کرد آقایان شمشیرها را غلاف کردند و رفتند تا نان وماست خود را بخورند چون سلیمانی را جدی دیدند او یک مدل از پراید را سریعاً از خط تولید خارج کرد و برنامه‌ای داد که بر طبق آن به دنبال حذف پراید است و پای حرف خود ایستاده است.

آقایان به‌اصطلاح دلسوز اینجای کار را نخوانده بودند چون سلیمانی را همچون برخی از مدیران سفارشی خود می‌دانستند ولی گویا مدیرعامل سایپادر همان اول بازی با چند حرکت آن‌ها را کیش کرده بود و حالا که راهی پیش رو نمی‌بینند جز فریاد زدن به شکلی دیگر برایشان نمانده آن‌ها عقاید خود را یک‌شبه تغییر داده‌اند و شدند طرفدار قشر ضعیف جامعه قشری که هر چه رسانه‌ها فریاد زدند حذف پراید آن‌ها را دچار مشکل می‌کند گوشی شنوا نبود و حالا آقایان کارشناس با تغییر ۱۸۰ درجه‌ای فریاد می‌زنند اگر پراید حذف شود مردم دچار مشکل خواهند شد، مگر نمی‌دانید پراید نان‌آور چندین خانوار در کشور است چرا تیبا را جایگزین می‌کنید مردم با پراید خو گرفته‌اند ونباید از چرخه تولید حذف شود.

اما دیگر بی‌فایده است شما همان‌هایی هستید که پراید را جلف دانسته و برای آن نسخه‌های یورو ۵ می‌پیچیدید همان‌هایی هستید که پراید را ارابه مرگ می‌خواندید آری دیگر فایده‌ای ندارد پراید در حال بستن بار خود است و هرچه فریاد در رسانه‌ها و تریبون‌های اختصاصی خود بزنید کار به‌جایی نخواهید برد.

اما پراید چه خوب چه بد و یا جلف هر چه بود و هست بر اساس شرایط فعلی جامعه تولید می‌شود آقایان کارشناس اگر انقدر قدرتمند هستید برای مردم بنزین یورو ۵ به ارمغان بیاورید تا بتوانند اسمان آبی را هم ببینند اگر انقدر قدرت دارید در سالی که رهبر معظم انقلاب آن را جهش تولید نامیده است سنگ‌های بزرگ کف رودخانه نباشید و شرایط تولید را تسهیل کنید، درها را بازکنید و به حرف تولیدکنندگان و مردم گوش دهید بیاید چهار سال با موبایل‌ها بازی نکنید و از خوردن خربزه و گلابی دست‌بردارید. صنعت خودروسازی را حمایت کنید تا بتوان موتور محرک صنعت کشور را دوچندان راه انداخت.

حتما ببینید

مدیر عامل بانک رفاه کارگران به عنوان یکی از مدیران برتر سال کشور انتخاب شد

در پنجمین اجلاس سراسری نشان عالی مدیر سال، اسماعیل لله گانی مدیر عامل بانک رفاه کارگران به عنوان یکی از مدیران برتر سال کشور انتخاب شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *