کد خبر : 1995
تاریخ انتشار : دوشنبه 22 اردیبهشت 1399 - 11:45

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:عرضه خودرو با قیمت واقعی دست دلالان را کوتاه می کند

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:عرضه خودرو با قیمت واقعی دست دلالان را کوتاه می کند
Print Friendly, PDF & Email

نایب رئیس کمیسون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نوسات قیمت خودرو گفت:خودروسازان باید قیمت واقعی محصولات خود را اعلام کنند

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش بازتاب خبر  نایب رئیس کمیسون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نوسات قیمت خودرو گفت:خودروسازان باید قیمت واقعی محصولات خود را اعلام کنند تا با نظارت دقیق بتوان دست واسطه گران را کوتاه و بازار سیاه به وجود آمده را محو کرد.
احمد انارکی با ارزیابی بازار پر آشوب قیمت خودرو گفت: در حال حاضر بازار خودرو نه تنها سودی برای مردم ندارد بلکه بیشتر مجموعه های خودروساز کشور را با ضرر مواجه کرده است؛ چرا که قیمت تمام شده خودرو با قیمت بازار آزاد آن فاصله زیادی دارد و این فاصله زیاد سبب جولان دلالان و واسطه گران در بازار شده است.
او ادامه داد: واسطه گران می خواهند تعیین کننده قیمت باشند اگر خودرو با قیمت واقعی در بازار عرضه شود و نظارت صحیح بر نحوه عرضه آن صورت گیرد دست دلالان از بازار کوتاه خواهد شد.
نایب رئیس کمیسون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تفاوت قیمت عرضه خودروسازان و بازار آزاد گفت: چه سود اگر خودرو با قیمت ارزان عرضه شود ولی بدست مصرف کننده نرسد، ما باید قیمت واقعی خودرو را به‌دست بیاوریم و به مردم اعلام کنیم.
انارکی توضیح داد: اگر شرکت‌های خودروساز قیمت معقولی برای خودروارایه کنند بازار سیاهی که به وجود آمده از بین خواهد رفت و تعادل بین عرضه و تقاضا صورت خواهد گرفت.
نماینده مردم رفسنجان و انار کرمان در مجلس گفت: زمانی که دکتر مقیمی سکاندار ایران خودرو شد مشکلات زیادی بر سر راه خودروسازی بود اما او توانست بر مشکلات فائق شود.
او افزود: در حال حاضر تحریم ها و کرونا محدودیت هایی را برای خودروسازی به وجود آورده که یک شخص مسبب آن نیست و با همدلی می توان از این مشکلات عبور کرد.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.