کد خبر : 2727
تاریخ انتشار : شنبه 7 تیر 1399 - 14:10

مدار صعود شاخص بورس در ۷ تیر ۱۳۹۹

مدار صعود شاخص بورس در ۷ تیر ۱۳۹۹
Print Friendly, PDF & Email

تهران – ایرنا – شاخص کل در بازار بورس امروز (‌شنبه) ۴۶ هزار و ۸۲۲ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و ۴۶۶ هزار واحد رسید. براساس معاملات امروز بیش از پنج میلیارد و ۸۲۰ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۹۵ هزار و ۴۲۵ میلیارد ریال

Print Friendly, PDF & Email

تهران – ایرنا – شاخص کل در بازار بورس امروز (‌شنبه) ۴۶ هزار و ۸۲۲ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و ۴۶۶ هزار واحد رسید.

براساس معاملات امروز بیش از پنج میلیارد و ۸۲۰ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۹۵ هزار و ۴۲۵ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با ۹ هزار و ۶۰۴ واحد افزایش به ۴۴۱ هزار و ۶۱۰ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با ۶ هزار و ۳۳۷ واحد رشد به ۲۹۱ هزار و ۳۷۹ واحد رسیدند.

شاخص بازار اول ۳۶ هزار و ۶۵۱ واحد و شاخص بازار دوم ۸۴ هزار و ۷۱۵ واحد افزایش داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با سه هزار و ۹۴۹ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با سه هزار و ۹۰۹، ملی صنایع مس ایران (فملی) با سه هزار و ۵۲۲ واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با دو هزار و ۳۹۴ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با یک هزار و ۸۴۸ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با یک هزار و ۴۸۵ واحد و ایران خودرو (خودرو) با یک هزار و ۳۷۰ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل نماد توسعه صنایع بهشهر (وبشهر) با ۲۲۲ واحد، باما (کاما) با ۱۸۴ واحد، ایران ترانسفو (بترانس) با ۱۱۳ واحد، پارس سویچ (بسویچ) با ۸۲ واحد، پرداخت الکترونیک سامان کیش (سپ) با ۸۱ واحد و تامین سرمایه بانک ملت (تملت) با ۷۸ واحد با تاثیر منفی بر شاخص همراه بود.

برپایه این گزارش، امروز نماد بانک ملت، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو، بانک تجارت، ملی صنایع مس ایران، پالایش نفت اصفهان، فولاد مبارکه اصفهان و سرمایه گذاری خوارزمی در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه بانک ها هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک  میلیارد و ۴۸۱ میلیون برگه سهم به ارزش ۹ هزار و ۵۷ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز نزدیک به ۸۲۹ واحد رشد داشت و بر روی کانال ۱۶ هزار و ۳۱  واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار دو میلیارد و ۶۴۷ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از ۴۸ هزار و ۸۴۹ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نمادهای سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)،‌ پتروشیمی تندگویان (شگویا)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز) و پتروشیمی مارون (مارون) تاثیر مثبت بر شاخص این بازار را داشتند.

همچنین نماد بیمه کوثر (کوثر)، پخش البرز(پخش)، گروه صنایع کاغذ پارس (چکاپا)، بیمه دی (دی)، کشاورزی و دامداری بینالود (زبینا)، بهمن دیزل (خدیزل)، داروسازی کاسپین تامین (کاسپین)، تجارت الکترونیک پارسیان کیش (تاپکیش)، هتل پارسیان کوثر اصفهان (گکوثر)‌ با تاثیر منفی بر شاخص این بازار همراه بودند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.