کد خبر : 2534
تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 تیر 1399 - 11:47

طرح الحاق کرانه باختری تجاوز آشکار به حقوق فلسطینیان است

طرح الحاق کرانه باختری تجاوز آشکار به حقوق فلسطینیان است
Print Friendly, PDF & Email

تهران- ایرنا- کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین- نهاد ریاست جمهوری در بیانیه‌ای، طرح الحاق کرانه باختری به رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و آن را تجاوز آشکار به حقوق فلسطینیان دانست. به گزارش کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین- نهاد ریاست جمهوری، این کمیته روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای طرح الحاق کرانه باختری

Print Friendly, PDF & Email
تهران- ایرنا- کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین- نهاد ریاست جمهوری در بیانیه‌ای، طرح الحاق کرانه باختری به رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و آن را تجاوز آشکار به حقوق فلسطینیان دانست.
به گزارش کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین- نهاد ریاست جمهوری، این کمیته روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای طرح الحاق کرانه باختری به رژیم صهیونیستی را تجاوز آشکار به حقوق فلسطینیان عنوان کرد.
 در بیانیه این کمیته آمده است: اسرائیلی‌ها با اشغال فلسطین، زخمی ناسور بر پیکره جهان اسلام گذاشتند و تاکنون، تمام ملت‌های مسلمان جهان، از بابت اشغال فلسطین توسط اسرائیلی‌ها، در رنجند.
این بیانیه با اشاره به وعده بنیامین نتانیاهو برای پیگیری برنامه الحاق بخشی از کرانه باختری به اراضی اشغالی خاطرنشان کرد: طرحی که در ابتدا دونالد ترامپ آن را در قالب «معامله قرن» مطرح کرد، طرحی کاملا صهیونیستی است که طبق آن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی شناخته می‌شود و بخش‌های بسیار دیگری به اراضی اشغالی افزوده خواهد شد.
کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین عنوان کرد: رژیم صهیونیستی قصد دارد بخش‌هایی از کرانه باختری رود اردن را که در جنگ ۱۹۶۷ میلادی به اشغال خود درآورده به قلمرو خاکی خود ضمیمه کند.
طبق این بیانیه یکی از درخواست‌های حامیان سازش در مورد مسئله فلسطین عقب نشینی اسرائیل به مرزهای ۱۹۶۷ است در حالی که طبق معامله قرن نه تنها این اتفاق نیفتاده بلکه ۳۰ درصد دیگر از کرانه باختری قرار است به سرزمین‌های اشغالی ملحق شود.  بر این اساس کرانه باختری، مرزی با رود اردن و بحر المیت نخواهد داشت. تنها راه ارتباطی کرانه باختری با دنیای بیرون دو پلی است که آن را به اردن متصل می‌کند و از مناطق اشغالی خواهد گذشت.
کمیته حمایت از مردم فلسطین یادآورشد: این تصمیم ظالمانه و غیرانسانی رژیم صهیونیستی نه تنها هیچگونه مشروعیتی را به اسراییل نبخشیده بلکه نتایج جبران‌ناپذیری را به همراه خواهد داشت و به تصمیمات کوبنده‌ای منجر گشته و نتیجه‌ای جز پشیمانی برای ظالمین و دست‌اندکاران این طرح کثیف نخواهد داد.
 در بخش دیگری از این بیانیه ‌آمده است: بنا به وقایع تاریخی و حمایت‌های استکبار جهانی و سردمداران نظام شیطانی فلسطینیان تنها با تقویت جبهه داخلی و تقویت ساختار اجتماعی و وحدت ملی امت اسلامی و فلسطین عزیز می‌توان از سرزمین های خود حمایت کنند و هرگونه تلاش‌ها و دسیسه‌ها در اجرای طرح الحاق کرانه باختری برای بر هم زدن اوضاع را ناکام خواهند گذاشت. اکنون باید منتظر زمانی بود که ملت فلسطین به طور یکپارچه با تمسک به مقاومت به هدف حقیقی خود یعنی آزادی بحر تا نهر و یا همان فلسطین یکپارچه برسند.
کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین -نهاد ریاست جمهوری ضمن رد و محکومیت اجرای هرگونه طرح ظالمانه بر علیه مردم مظلوم فلسطین و علی‌الخصوص طرح الحاق کرانه باختری و دره اردن به سرزمین‌های غصب شده رژیم صهیونیستی تاکید کردکه رژیم غاصب صهیونیستی جز اضمحلال و نابودی هیچ راهی را در پیش نخواهد داشت و دنیا بفضل خدای رحمان در روزهای آتی شاهد درخشش و اهتزاز پرچم سرافراز فلسطین در تمامیت اراضی آن سرزمین مقدس خواهد بود.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.