کد خبر : 2947
تاریخ انتشار : شنبه 4 مرداد 1399 - 9:24

مدیرعامل گروه فولاد مبارکه خبر داد: افزایش ظرفیت و احداث یک خط نورد در فولاد هرمزگان

مدیرعامل گروه فولاد مبارکه خبر داد: افزایش ظرفیت و احداث یک خط نورد در فولاد هرمزگان
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش پشت پرده : به نقل از مهندس عظیمیان، مدیرعامل گروه فولاد مبارکه، در جریان برگزاری جلسۀ توسعۀ فولاد هرمزگان که با حضور اعضای هیئت‌مدیره و مدیرعامل این شرکت در محل فولاد مبارکه برگزار شد، با اعلام این خبر گفت: بر اساس سند چشم‌انداز (۱۴۰۴) مقرر است که ظرفیت فولاد کشور به ۵۵ میلیون تن برسد.

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش پشت پرده : به نقل از مهندس عظیمیان، مدیرعامل گروه فولاد مبارکه، در جریان برگزاری جلسۀ توسعۀ فولاد هرمزگان که با حضور اعضای هیئت‌مدیره و مدیرعامل این شرکت در محل فولاد مبارکه برگزار شد، با اعلام این خبر گفت: بر اساس سند چشمانداز (۱۴۰۴) مقرر است که ظرفیت فولاد کشور به ۵۵ میلیون تن برسد. بر همین اساس، فولاد مبارکه    که در حال حاضر حدود نیمی از تولید فولاد کشور را برعهده دارد، در نقشۀ راه خود بهگونهای برنامهریزی کرده است که به یاری خداوند، با اجرای طرحهای توسعهای که عمدتا در منطقۀ جنوب کشور اجرا خواهد شد، همچنان سهم ۵۰ درصدی خود را در تولید فولاد کشور حفظ کند.

وی در همین خصوص ادامه داد: برای تحقق این امر، علاوه بر اقدامات انجامشده در فولاد مبارکه، مجتمع فولاد سبا و   واحد ۸۰۰ هزار تنی فولاد سفیددشت، بنا را بر آن گذاشتهایم که ظرفیت فولاد هرمزگان نیز از ۱.۵ میلیون به ۲ میلیون تن افزایش یابد؛ ضمن اینکه در فولاد هرمزگان احداث یک خط نورد ورق عریض و همچنین احداث یک واحد احیا مستقیم به ظرفیت ۹۰۰ هزار تن در دستور کارگروه فولاد مبارکه قرار گرفته و پیشبینی میشود با کمترین فوت وقت اجرا گردد و بهموقع به بهرهبرداری برسد.
مدیرعامل گروه فولاد مبارکه با  اشاره به اهمیت احداث خط نورد عریض در فولاد هرمزگان تصریح کرد: با به بار نشستن این خط تولید که ظرفیت آن ۱.۲ میلیون تن در سال است و  ورقهای خاص را تولید خواهد کرد، شرکت فولاد هرمزگان دیگر تنها یک تولیدکنندۀ صِرف تختال نخواهد بود.
مهندس عظیمیان در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای طرحهای توسعه در شرکت فولاد امیرکبیر کاشان اشاره کرد و گفت: توسعۀ این شرکت براساس طرح جامع فولاد و با هدف تأمین هرچه بیشتر نیاز کشور به محصولات خاص صورت میگیرد؛ از این رو ایجاد خط نورد سرد در این شرکت بهشدت موردنیاز است.
به گفتۀ مهندس عظیمیان، در جریان احداث این طرحها بهگونهای برنامهریزی شده است که از توانایی و ظرفیت شرکتهای داخلی بیشتر استفاده شود؛ از این رو در این فرایند بسیاری از سازندگان و شرکتهای داخلی وارد عرصۀ ساختوساز خواهند شد و درعینحال فرصتهای شغلی قابلملاحظهای نیز برای جوانان ایجاد میشود.
در همین خصوص مدیرعامل فولاد هرمزگان نیز افزود: این افزایش ظرفیت با انجام اصلاحاتی در واحد فولادسازی و ریختهگری و برخی زیرساختهای شرکت عملیاتی خواهد شد. در همین خصوص پروژههای متعددی در دست اقدام است و برخی از آنها نیز در آیندۀ نزدیک شروع به کار خواهد کرد.
فرزاد ارزانی همچنین در خصوص جزئیات احداث خط تولید ورق عریض (پلیت میل) گفت: این خط که ظرفیت آن ۱.۲ میلیون تن در سال است، زمینۀ دستیابی به ارزش افزودۀ بیشتری را فراهم خواهد کرد. به عبارت بهتر شمش فولاد هرمزگان در بخش دیگری از کارخانه به ورق عریض تبدیل خواهد شد.
وی در خصوص کاربرد  ورقهای عریض تولیدی در این خط تولید گفت: ورقهای خروجی این خط نورد در صنایع کشتیسازی، نفت و گاز، پتروشیمی و بسیاری از صنایع دیگر استفاده خواهد شد و با توجه به نیاز بازارهای داخلی و خارجی، ارزش افزودۀ قابلتوجهی برای شرکت و  گروه فولاد مبارکه ایجاد خواهد کرد.
مدیرعامل فولاد هرمزگان با تأکید بر اینکه در حال حاضر در فولاد هرمزگان با استفاده از دو واحد احیا مستقیم یک میلیون و ۶۵ هزار تن آهن اسفنجی تولید میشود، ادامه داد: با توجه به اینکه ظرفیت فولاد هرمزگان قراراست به ۲ میلیون تن افزایش یابد، به آهن اسفنجی بیشتری نیاز است و به همین منظور، احداث یک مدول احیا مستقیم به ظرفیت ۹۰۰ هزار تن در سال در این توسعهها در نظر گرفته شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.