کد خبر : 4019
تاریخ انتشار : یکشنبه 6 مهر 1399 - 16:01

وزیر بهداشت : اشتباهی وزیر شدم

وزیر بهداشت : اشتباهی وزیر شدم
Print Friendly, PDF & Email

سعید نمکی گفت: اگر در دوران کرونا شکست بخوریم پایه های نظام تحت تاثیر قرار می گیرد اما هرگز این اتفاق نمی افتاد.

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش پشت پرده : به مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس مراسم تجلیل از پیشکسوتان سلامت در دفاع مقدس و مقاومت با حضور سعید نمکی، وزیر بهداشت و درمان صبح امروز ۶ مهر به شکل مجازی برگزار شد.

نمکی در ابتدای این مراسم ضمن درود بر روح مدافعان سلامت گفت: یادی می‌کنیم از مدافعان سلامت که روپوش سفیدشان کفن آنها شد. یادی کنیم از مدافعان سلامت در کووید ۱۹ که همچنان به فعالیت می‌پردازند.

او افزود: دست بوس رزمندگان این مملکت هستیم. دفاع مقدس به ما درس‌های مهمی آموخت جبهه‌ها قصه عاشقی بود. اولین درس این مسیر درس عشق بود. جای مرتضی آوینی برای ثبت رشادت های خالی است. ایثارگران با لبخند از مجروحیت استقبال کردند. جبهه ها به ما عشق و ایثار آموخت.

نمکی تاکید کرد: دومین درس از جبهه این است که نباید مدهوش عظمت پوشالی دشمن شد. می‌توان حرکت و هجمه دشمن را از بین برد. مشاهد کردید که بعد از ۸ سال حتی یک میلی متر از خاک این مرز و بوم از دست ندادیم. تاریخ تاکنون چنین تحریم سختی را مشاهده نکرده است.

وزیر بهداشت و درمان ادامه داد: سومین درس از دفاع مقدس این است که هر جا بر اصولمان متعهد بودیم برنده میدان مبارزه شدیم.

او درباره کرونا و اقدامات کادر درمان در این ایام گفت: در اوایل بهمن و اواخر زمستان گزارشی از کشور چین دریافت کردیم. در اولین ساعات که از این ویروس خبر دار شدیم جلسه ای اضطراری با همکاران برگزار کردیم چون روزهای سختی را برای کل جهان پیش بینی می کردیم.

وزیر بهداشت و درمان افزود: برخی از افراد ساده لوحانه به ما نگاه می‌کردند. تلاش بسیاری شد تا پروازها به مقصد چین و بالعکس را کنسل کنیم و سعی شده با شیوع‌های جهادی به جبهه آرایی بپردازیم. برخی از افراد گفتند تحریم هستیم و برایمان سخت است. اما ما تجربه ۸ سال دفاع مقدس را داریم. ما جامعه بهداشتی و درمان کشور را داریم. در آن روزها سنگر ساختن را آغاز کردیم.

به گفته او در طرح تحول نظام سلامت توسعه ۱/۶ تخت به سرانه تخت های بیمارستانی کشور افزوده شد اما در مقایسه با کشور های عقب افتاده اروپایی خیلی عقب هستیم.

نمکی گفت: در آن روزها ۲۵۰ هزار بسیجی به فعال سازی سامانه ۴۰۳۰ اقدام کردند و توانستیم شمار مرگ های کرونایی را به تعداد ۳۰ نفر در روز برسانیم ونتیلاتور را صادر کنیم. تردید نیست که امروز با همت عزیزان مشکلات را برطرف کنیم.

بنده سیاسی نیستم و تیم ندارم

وزیر بهداشت افزود: چه کسی گفته سردار سلیمانی شهید شده است او در وجود ما زنده است. بنده وزیری هستیم که نه سیاسی هستم و نه تیم دارم بنده با ورود به وزارت بهداشت لشکر نداشتم و معاونان را عوض نکردم. وزیر شدن داشته‌های دیگر می خواست که من نداشتم. بنده یاد گرفتم که آلوده فتنه‌های سیاسی نشوم و اشتباهی وزیر شدم. رسانه من بسیجیان هستم. چند هجمه به من وارد شد که هیچ کسی از بنده دفاع نکرد و اگر به قاسم سلیمانی نوشتم چون همدلی بهتر از او ندیدم.

به گفته او روز گذشته رئیس کل بانک مرکزی محبتی کردند، هر چند که می دانم ایشان در چه فشاری هستند، اما قسمت اندکی از مبلغی که از صندوق توسعه ملی تخصیص یافته بود را آزاد کردند. من اگر چند ماه پیش التماس می کردم، برای این بود که می ‌خواستم خودم را برای یک پاییز سنگین آماده کنم تا بتوانم بار را از دوش همکارانم بردارم و بتوانم از خجالت و شرمندگی نیروهایی که چند ماه است که زحمت می ‌کشند، درآیم. با توجه به اینکه مدام صبوری می کردیم که خدایی نکرده این پول را وارد بازار نکنیم که چرخش آن باعث تغییر در پایه پولی شده و دلار دچار نوسان شود، بازهم صبوری کردیم و دیروز به دکتر تقوی ‌نژاد گفتم، همین میزان را هم برگردانید. ما گذشتیم تا مبادا درخواست من موجب تزلزل نشود. از این به بعد ما لب فرو می‌ بندیم. همکاران من اگر حقوق هم نگیرند، بازهم کار می کنند. ما برای فدا کردن جان آمده ایم.

وزیر بهداشت ادامه داد: برای برخی‌ها عجیب است که بگویم پول نمی‌گیریم اما جانفشانی می کنیم. نمی گذاریم در عرصه بین المللی در مبارزه با کرونا از هیچ کسی عقب بی‌افتیم. در کنار مردم بزرگ منش این کشور مقاومت می کنیم و کرونا را شکست می دهیم.

نمکی گفت: درود به جبهه مدافعان سلامت و امید است با همدلی و وفاق بتوان این راه پر فراز و نشیب را طی کنیم.

در انتهای این برنامه نیز از پیشکسوتان سلامت در دفاع مقدس و مقاومت تجلیل شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.