کد خبر : 6106
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 اسفند 1399 - 19:07

کمک به مدیریت بحران در سی‌سخت

کمک به مدیریت بحران در سی‌سخت
هزینه‌های اقتصادی و اجتماعی بحران‌هایی مانند زلزله بر کسی پوشیده نیست و در کشوری حادثه‌خیز مانند ایران که مردمانش هر از گاهی از سیل و زلزله در امان نیستند مدیریت بحران‌ها و نقش نهادها و دستگاه‌ها در کمک به رفع و حل مشکلات پس از بحران بسیار حائز اهمیت است.
Print Friendly, PDF & Email

مدیریت بحران‌های طبیعی می‌تواند هزینه‌ها و آثار مخبر ناشی از زلزله  را کاهش دهد و جوامع را در برابر این بحران‌ها ایمن و مصون کند.

 

 

ستاد اجرایی فرمان امام در زلزله اخیر سی‌سخت  استان کهگیلویه و بویراحمد تلاش‌های مهمی را در راستای کمک‌رسانی به مردم این استان انجام داده است.

 

 

ارسال چندین محموله مواد غذایی و نیازهای اساسی

 

 

ارسال و توزیع چندین محموله حامل هزاران بسته غذای آماده، پتو، چادر، بخاری، اقلام بهداشتی و ضدکرونایی به این منطقه،‌ایجاد دو آشپزخانه مجهز برای طبخ ۳۰۰۰ غذای گرم در هر وعده و یک کاروان سلامت برای ارائه خدمات رایگان پزشکی و دارویی در سی‌سخت مستقر ازجمله برنامه‌های اولیه این ستاد بوده است.

 

 

همچنین با توجه به برودت هوا در این شهرستان، بیش از ۱۰۰ کانکس برای اسکان موقت زلزله‌زده‌ها و ۱۰۰ سرویس بهداشتی مجزا در سی‌سخت به ارزش ۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان توسط ستاد اجرایی فرمان امام ارسال و مستقر شد.

 

 

پرداخت ۱۰ میلیون تومان وام بلاعوض

 

از آنجا که بخش مهمی از منازل در سی‌سخت آسیب دیده است اولویت اول ستاد بازسازی خانه‌هایی قرار گرفت که ۱۰۰ درصد تخریب شده‌اند و به این منظور ۱۰ میلیون تومان وام بلاعوض به صاحبان این منازل ارایه شده است.

 

 

بازسازی خانواده‌های دارای دو معلول یا بیشتر

 

 

همچنین بازسازی خانه‌هایی که در خانواده آنها دو معلول یا بیشتر وجود دارند نیز به طور کامل و ۱۰۰ درصد برعهده گرفته شده  و مبالغی هم در اختیار بنیاد مسکن و گروه‌های جهادی جهت بازسازی و مرمت خانه‌های قرار گرفته است.

 

 

ارسال بسته‌های لوازم خانگی به خانواده‌های آسیب‌دیده نیز از برنامه‌های ستاد به منظور کمک به مردم آسیب‌دیده سی‌سخت است.

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.