کد خبر : 6156
تاریخ انتشار : پنجشنبه 28 اسفند 1399 - 16:46

هدف گذاری برای ایجاد شغل

هدف گذاری برای ایجاد شغل
احیای واحدهای صنعتی تعطیل و نیمه تعطیل در کشور، سرمایه‌گذاری و مشارکت اقتصادی و جلب مشارکت و ظرفیت‌های مردمی در فرآیند احیای واحدهای تولیدی از جمله‌ برنامه‌های ستاد فرمان امام در راستای ایجاد اشتغال در سال جاری و به صورت برنامه‌ریزی شده برای استان‌های مختلف بوده است.
Print Friendly, PDF & Email

ایجاد ۳۰۰۰ شغل جدید در استان کهکیلویه و بویراحمد از جمله برنامه‌های ستاد فرمان امام در راستای ایجاد اشتغال بوده است. اجرای ۱۰۰۰ طرح با ظرفیت ایجاد  ۳۰۰۰ شغل جدید و سرمایه‌گذاری ۱۳۰میلیارد تومان در استان کهکیلویه و بویراحمد در دستور کار ستاد قرار دارد و در کنار آن راه‌اندازی و احیای کارخانه‌های نیمه‌تعطیل و نیمه‌کاره این شهرستان نیز در دستور کار این ستاد قرار دارد.

 

 

احیا و بازگشت به تولید ۱۲ هزار واحد تولیدی خرد توسط بنیاد برکت

بنیاد برکت امسال برای احیای ۱۲ هزار واحد تولیدی خرد، کوچک و متوسط برنامه‌ریزی کرده است که به‌طور کامل و صد درصدی محقق شده است و در این مدت واحدهای صنعتی متعددی به چرخه تولید بازگردانده شده‌اند.

 

 

ایجاد شغل برای ۴۲ هزار نفر

با احیای واحدهای تولیدی خرد، کوچک و متوسط، برای ۴۲ هزار نفر اشتغال ایجاد شده است.

 

 

احیای ۱۳۰ واحد صنعتی توسط بنیاد برکت

بنیاد برکت وابسته به ستاد فرمان امام امسال نسبت به سرمایه‌گذاری و مشارکت اقتصادی با ۱۳۰ واحد صنعتی اقدام کرده است که ۸۰ واحد از این تعداد قبلاً تعطیل بوده و پس از احیا به چرخه تولید بازگشته‌اند.

 

 

سرمایه‌گذاری یک هزار و ۶۳۶ میلیاردتومانی برای احیای ۱۳۰ واحد صنعتی کوچک و متوسط

حجم کل سرمایه‌گذاری برای احیای این تعداد واحد تولیدی و صنعتی خرد، کوچک و متوسط یک‌هزار و ۶۳۶ میلیارد تومان است که سهم ۳۰ درصدی بنیاد برکت ۴۹۱ میلیارد تومان و ۷۰ درصد باقی‌مانده معادل یک‌هزار و ۱۴۵ میلیارد تومان از طریق مشارکت‌های مردمی و آورده بخش خصوصی تامین شده است.

 

 

ایجاد ۲۳ هزار شغل جدید در استان قم

تفاهمنامه‌ای به ارزش ۳۰۰۰ میلیارد تومان بین ستاد اجرایی فرمان امام و استانداری قم، برای اجرای طرح‌های اشتغالزایی، احداث مسکن و احیای کارخانه‌های تعطیل شده امضا شده است.

 

 

ایجاد ۵ هزار شغل مستقیم با بهره‌برداری از طرح استحصال اتان

ایجاد اشتغال از طریق بهره‌برداری از طرح‌هایی مانند مجتمع استحصال اتان پارسیان” با ظرفیت ورود ۷۵ میلیون مترمکعب گاز در روزاز جمله برنامه‌های ستاد در راستای ایجاد اشتغال در توسعه مناطق محروم است.در این طرح بیش از ۵۰۰۰ شغل مستقیم و حدود ۲۰ هزار شغل غیرمستقیم ایجاد شده است.

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.