کد خبر : 6222
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 فروردین 1400 - 7:54

کف حمایت‌های اجتماعی و استارت‌آپ‌ها

کف حمایت‌های اجتماعی و استارت‌آپ‌ها
Print Friendly, PDF & Email

این موسسه در راستای رویکرد خود در خصوص عمومی‌سازی دانش و انتشار گزارشهای سیاستی، برگزاری ۲۰ گفتگوی تخصصی در حوزه تامین اجتماعی را در دستور کار خود قرار داده که در همین چارچوب، سیزدهمین وبینار تخصصی با موضوع «نقش استارت‌آپ‌ها در حوزه رفاه و تامین اجتماعی» را برگزار شد.

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش پشت پرده, در این جلسه «کتایون سپهری، مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شتابدهنده و سرمایه گذاری خطرپذیرمنش» گفت: استارت آپ یک سازمان موقت است که با هدف یافتن یک مدل کسب و کار مقیاس پذیر و تکرار پذیر به وجود آمده است.

 

وی ادامه داد: در مورد آینده استارت‌آپ ها بایدگفت که استخدام کردن همچنان یک معضل است و فرقی ندارد که چه شغلی باشد و کجا باشد و اینجاست که استارتاپ‌ها سعی می کنند روند آن را آسان‌تر کنند.

سپهری تصریح کرد: نرم‌افزارها به کمک علم پزشکی آمده و دکتر بیمار را ویزیت میکند و مراحل بعدی توسط نرم افزارهای هوشمند انجام می شود؛در واقع بجای اینکه دنیا را به هم متصل کنیم اپلیکیشن های اجتماعی افراد را به دنیای اطراف متصل می‌کند.

وی در مورد آینده استارتاپ‌ها نیز گفت: دو مرتبه در سال یک گروه جدید از استارتاپ ها گرد هم می آیند تا درباره آینده استارتاپ‌ها با هم صحبت کنند و همه کمپانی ها به مرور از یادگیری ماشین و هوش مصنوعی برای سرعت و دقت بخشیدن به کار خود استفاده می کنند و ربات ها به کمک شغل می‌آیند و در واقع رشد استفاده از اتوماسیون به این معنی است که کارهای تکراری توسط ماشین ها با الگوریتم ها انجام می شود.

مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شتابدهنده و سرمایه گذاری خطرپذیرمنش در مورد کف حمایت های اجتماعی و ارتباط آن با استارت آپها گفت: ائتلاف جهانی اجتماعی در سال ۲۰۱۵، شاخص کف حمایتهای اجتماعی را تهیه کرد، این شاخص مقدار منابعی را که یک کشور می‌تواند به انتقالات اجتماعی و خدمات بهداشت و درمان تخصیص دهند را اندازه گیری می کند.

وی اظهار کرد: هدف از این کار دستیابی به سطح حداقل درآمد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی است که استلزام اجرای آن در توصیه نامه ۲۰۴ سازمان بین المللی کار در خصوص کف حمایت‌های در سطوح ملی آمده که مراقبت‌های پزشکی، بیمه درمان، بیمه بیکاری، بیمه سالخوردگان، بیمه حوادث شغلی، بیمه خانواده، بیمه مادران، بیمه به نفع بازماندگان و بیمه از کار افتادگی را شامل می شود.

 

سپهری گفت:سازمان تامین اجتماعی دارای وظایف عمده در دو بخش بیمه‌ای و درمانی است که برای اجرای وظایف خود دارای تشکیلات مرکزی، واحد ها، شعب نمایندگی ها، مراکز درمانی و بیمارستانی شامل حوادث و بیماری‌ها، بارداری، غرامت، دستمزد، بازنشستگی، از کار افتادگی و مرگ است و مشمولین این قانون از کمک های ازدواج و عائله مندی طبق مقررات برخورد می شوند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.