کد خبر : 6373
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 فروردین 1400 - 16:26

هزارتوی فساد درمنی

هزارتوی فساد درمنی
حمید باقری درمنی یکی از بزرگترین مفسدین اقتصادی ، از سال ۱۳۸۳ به بعد دارای پرونده‌های قضایی گوناگون از جمله «قاچاق کالا» و «پولشویی با ارزش نجومی» تا «پرونده معوقات بازپرداخت وام‌های بانکی» و «قاچاق شمش طلا» است.
Print Friendly, PDF & Email

باقری درمنی ، یکی از شگرد‌های درمنی برای اینکه دستگاه‌های نظارتی به فسادش پی نبرند این بود که به محض شروع رسیدگی به پرونده بزرگ کلاهبرداری، حلقه اول اطرافیانش را به خارج از کشور فراری داد تا حلقه وصل فساد به وی از بین برود و دستگاه قضایی نتواند به یکی از بزرگترین مفسدان اقتصادی سال‌های اخیر برسد

 

مجید یکی از از ۵ برادر باقری‌درمنی است او مدیرعامل وقت شرکت فجر گستر نوین است که با مشارکت در کلاهبرداری از شرکت پالایش نفت جی و بیمه ایران با ایجاد شبکه چند نفری فساد به برادرش خدمت‌رسانی می‌کرد وی از کشور گریخته است و قوه قضایه به دنبال اوست.

 

 

فریبرز فیروزبخت مدیرعامل وقت شرکت نفت جی یکی دیگر متهمین پرونده بود که در پاسخ به سوالی درباره ارتباط آقایان حمید باقری درمنی، سید محمود جزایری و امین نیک‌باف، اینگونه پاسخ می‌دهد: «آقای جزایری کارپرداز آقای حمید باقری درمنی و نماینده ایشان در نفت جی بودند و خرید قیر توسط آقای جزایری برای آقای درمنی انجام می‌شده است. در مذاکرات تفاهم نامه پالایشگاه پرنده آبی مذاکره کننده اصلی آقای جزایری و با حضور آقای حمید باقری درمنی بوده است و برادر ایشان (آقای مجید باقری درمنی) نیز در این جلسات بوده‌اند. ضمنا آقای حمید باقری در جریان تحویل ۷۵ تن قیر قبل از انعقاد قرارداد بوده است و این تحویل با هماهنگی ایشان انجام شده است و در آن موقع هیچ ادعا و مشکلی نبود و با یک نقشه و یک ترفند از قبل طراحی شده آقای جزایری به ترکیه فراری داده (مشابه شخصی به نام نصیری) و علیه او در تهران شکایت صوری کرده است و حال مدعی تحویل ۵ تن قیر شده است.»

 

 

جوانمیر محمدی، رئیس سابق شعبه بهار بانک ملی در مرز ایران و ترکیه بود، بازداشت شد. وی در بخشی از اعترافات خود می‌گوید: «درمنی» که از بدهکاران کلان بانکی بود به واسطه یکی از افرادش به نام «محمدرضا نصیری» از «خاوری» دستور صدور ضمانت نامه‌های بانکی را گرفته بود؛ اما سرپرست یکی از مناطق بانک ملی دستور وی را انجام نداد که پس از ۲۴ ساعت از سمت خود برکنار شد.

 

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.