کد خبر : 6447
تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 اردیبهشت 1400 - 6:24

خان اصفهان

خان اصفهان
شهیدپرورترین استان ایران با ۲۳ هزار و ۵۰۰ شهید و با دارا بودن بیشترین و بزرگ‌ترین و نام آورترین فرماندهان سال‌های دفاع مقدس، یکی از بزرگ‌ترین و زیباترین گلزارهای شهدای ایران را در دل خود جای داده است که با بیش از ۱۱۳ هزار مترمربع مساحت، درست جنب تخت فولاد؛ از شریف‌ترین مزار های جهان تشیع قرار گرفته است.
Print Friendly, PDF & Email

درب های اصلی گلستان شهدای اصفهان در خیابان‌های سعادت آباد و فیض قرار دارد و از هر کدام از ورودی‌ها که قصد داخل شدن به گلستان را داشته باشید، چشمتان به گنبد و مزاری خواهد افتاد .

 

 

یکی از شلوغ‌ترین و پربازدیدترین قطعه‌های گلستان شهدای اصفهان، قطعه شهدای عملیات کربلای ۵ است که پشت خیمه حسینی گلستان قرار دارد. در منتهی الیه قسمت غربی؛ جایی که فرماندهان نام آور و دلاور اصفهانی دفاع مقدس در آنجا آرمیده اند.

 

اکثرا بر این باورند شهید همت و کاظمی در بهشت زهرای تهران به خاک سپرده شده است، شهید همت پایین پای شهید چمران در قطعه ۲۴ و شهید کاظمی در قطعه ۲۹، اما این طور نیست.

 

 

سنگ مزاری که در قطعه ۲۴ و ۲۹ به نام های شهید همت و شهید کاظمی نصب شده است ، در حقیقت سنگ یادبود است.

 

 

یادبود شهید همت در کنار مزار دو فرمانده شهید دیگر لشکر ۲۷ محمد رسول الله (ص) نصب شده است(شهیدان رشا چراغی و عباس کریمی). در ابتدا قرار بر همین بود که شهید همت در همین مکان تدفین شود اما به اصرار والدینش ، پیکر پاک ایشان به زادگاهش انتقال پیدا کرد.

 

 

تربت پاک شهید حاج محمدابراهیم همت در « شهرضا » واقع در استان اصفهان به خاک سپرده شده است(شهرضا در ۷۵ کیلومتری شمال غربی شهر اصفهان قرار دارد).

 

شهید کاظمی نیز بنا به وصیتش در جوار حسین خرازی، در گلستان شهدا در تخت فولاد اصفهان دفن گردیده است.

 

 

شهید حجازی نیز که  به درگاه رحمت الهی پیوست در گلستان شهدا به خاک سپرده می شود

 

 

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.