کد خبر : 6930
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 خرداد 1400 - 9:30

زریبافان: مناظره اول انتخابات در تراز جمهوری اسلامی نبود/ وقتی برنامه نباشد، نامزد ها رو به تخریب و توهین کردن دیگران می آورند

زریبافان: مناظره اول انتخابات در تراز جمهوری اسلامی نبود/ وقتی برنامه نباشد، نامزد ها رو به تخریب و توهین کردن دیگران می آورند
مسعود زریبافان، فعال سیاسی و داوطلب انتخابات 1400 که به نفع آیت الله رئیسی کناره گیری کرد به تشریح روند مناظرات انتخاباتی پرداخت و از بکارگیری روش های تخریبی و هیجانی تعدادی از نامزدهای ریاست جمهوری انتقاد کرد.
Print Friendly, PDF & Email

 به گزارش پشت پرده, انتخابات ۱۴۰۰ در ۲۸ خرداد سال جاری برگزار می شود و مناظرات آن نیز طی این هفته و هفته آینده از رسانه ملی و شبکه های اجتماعی پخش می شود.

 

اولین مناظره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ روز شنبه ۱۵ خرداد ماه از رسانه ملی پخش شد. یکی از پررنگ ترین موضوعاتی که در این قسمت از مناظره مطرح شد، بی اخلاقی ها و تخریب تند برخی نامزدها علیه یکدیگر بود.

اگرچه طرح سوالات و شیوه مناظره نیز مورد انتقاد کارشناسان و فعالان رسانه ای واقع شد، با این حال عده زیادی از مردم و کارشناسان نسبت به عدم پاسخ گویی به سوالات مطرح شده و پرخاشگری نامزدها گلایه داشتند. این موضوع بهانه ای شد تا با مسعود زریبافان، نامزد انصرافی از انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ و فعال سیاسی گفت و گو کنیم.

 

مناظره اول انتخابات در تراز جمهوری اسلامی نبود

مسعود زریبافان، فعال سیاسی و معاون رئیس جمهور در دولت احمدی نژاد در مورد کلیات اولین مناظره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ اظهار داشت: مناظره اول انتخابات ریاست جمهوری، مجموعاً در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی که رئیس جمهور آن باید یک رجل سیاسی و دینی باشد نبود. ضمناً برخورد های تند، هیجانی و تخریبی برخی از نامزدهای انتخاباتی نیز متفاوت با چیزی است که خود را در زمان ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری معرفی کرده بودند.

وی در مورد رفتار نامزدهای انتخاباتی افزود: وقتی نامزدها برنامه ای نداشته باشند، سعی می کنند با اقدامات هیجانی و تخریبی علیه دیگران، خودشان را مطرح و ضعف های خود را پنهان کنند. در جلسه ای که اخیراً بنا به دعوت وزیر کشور و با حضور تعدادی از شخصیت های سیاسی از هر دو جریان اصلی کشور داشتیم، تقریباً همه حاضرین و به خصوص اصلاح طلبان و دوستان کسانی که در مناظره شنبه سایر کاندیداها را تخریب و مورد توهین قرار دادند، بیشتر از دیگران بر عدم تخریب و توهین نامزدها علیه یکدیگر تاکید داشتند.

دوستان برخی نامزدها توصیه ای برای عدم تخریب دیگران نداشته اند

زریبافان ادامه داد: مناظرات احساسی و تخریبی، موجب وهن نظام، نا امیدی مردم از نظام، بی رغبتی مردم به حضور در پای صندوق های رای و نهایتاً کاهش مشارکت در انتخابات و تضعیف مردم سالاری دینی در کشور می شود. برخی نامزدها اصرار داشتند نظام تدبیری برای اصلاح برنامه های تبلیغاتی به خصوص در رابطه با انتخابات ریاست جمهوری و به ویژه توسط صداوسیما داشته باشند. لکن ظاهراً این افراد به دوستان هم جبهه ای شان برای عدم تخریب نامزد های دیگر توصیه نکرده اند.

نتیجه انجام روش های هیجانی و تخریبی، راه فعالیت مدیران ناشایست را باز و بی رغبتی مردم را بیشتر می کند

رئیس سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران در مورد بداخلاقی برخی از نامزدهای انتخابات در مناظره اول گفت: استفاده از روش های تخریبی با ایجاد هیجان زودگذر موجب حضور مردم در پای صندوق های رای و مشارکت بیشتر در انتخابات های اخیر و روی کار آمدن مدیران ناشایست شد و خب نتیجه اش را در ۸ سال مدیریت ناکارآمد و ناصالح دولت فعلی دیدیم. این وضعیت در دراز مدت موجب ناامیدی مردم و کاهش امیدواری و دامن زدن به بی رغبتی مردم برای حضور در انتخابات شده است، بنابراین قطعاً ادامه این وضع به صلاح کشور نبوده و حتماً باید برای تغییر و اصلاح آن چاره اندیشی و تدبیر شود.

رئیسی نسبت به دوره قبل برنامه هایش را بهتر ارائه می کند

مسعود زریبافان که پیش از احراز صلاحیت نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ به نفع آیت الله رئیسی از عرصه انتخابات کناره گیری کرد، در مورد تفاوت رویکرد وی با انتخابات سال ۹۶ بیان داشت: ثبات شخصیت والا و ارزشی آیت الله رئیسی ویژگی مثبتی است که در مناظره روز شنبه از ایشان مشاهده شد. رئیسی نسبت به دوره قبل در ارائه برنامه هایش بهتر عمل کرده است، ضمناً مردم باید دقت کنند آیا نامزدها همانی که می گویند هستند یا اینکه خود را دگرگون و فریبنده نشان می دهند، اگر کسی خود را غیر از آن چه هست به مردم نشان دهد، نتیجه اش همانی می شود که طی ۴ سال گذشته شاهد آن بودیم. باید توجه داشت شخصیت اصلی نامزدها با چیزی که نمایش می دهند متفاوت است و ممکن است تحت تاثیر مشاوران شان قرار گرفته باشند

 

 

منبع:رکنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.