کد خبر : 1041
تاریخ انتشار : جمعه 8 فروردین 1399 - 18:49

محدودیت اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی شامل تامین اقلام اساسی نمی‌شود

محدودیت اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی شامل تامین اقلام اساسی نمی‌شود
Print Friendly, PDF & Email

– معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی برای مقابله با شیوع کرونا، گفت: این محدودیت‌ها شامل تامین اقلام اساسی و مایحتاج ضروری مردم نمی‌شود و تردد کامیون های حمل کالای اساسی و ارزاق عمومی درون شهر ها و بیرون شهر ها آزاد است.

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش بازتاب خبر معدن و تجارت، «عباس قبادی» افزود: با تمهیدات اتخاذ شده انبارها مملو از انواع اقلام کالایی است و تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در حد بسیار خوبی انجام شده و وفور کالا به ویژه در حوزه مواد غذایی در سطح کشور وجود دارد.

وی اضافه کرد: برای کنترل شیوع و انتقال بیماری کرونا در سطح کشور، طرح فاصله گذاری اجتماعی اجرا می شود؛ با این حال برای ایجاد امنیت روانی و آرامش مردم درباره تامین کالاهای مورد نیازشان تدابیر لازم به کار بسته شده و جای نگرانی نیست.

قبادی تاکید کرد: همه فروشگاه های عرضه مواد غذایی و تامین کننده خدمات ضروری مورد نیاز مردم در این ایام فعال بوده و تعطیلی نخواهند داشت.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: با هماهنگی های انجام شده بین دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف، هیچ نگرانی و محدودیتی در تامین کالاهای موردنیاز مردم وجود ندارد و در آسان ترین شکل ممکن اقلام کالایی و بهداشتی مورد نیاز مردم در دسترس شان قرار دارد.

به گزارش ایرنا،  بر اساس اعلام اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فاصله‌گذاری اجتماعی به معنای تلاش برای به حداقل رساندن تماس‌های بین فردی است.

این تصمیم شامل شهروندانی است که فاقد علائم ظاهری ابتلا به بیماری کرونا هستند، یعنی بیمار یا مشکوک به ابتلا به کرونا نیستند اما ممکن است ناقل ویروس عامل این بیماری باشند. بر این اساس سیاست فاصله‌گذاری اجتماعی برای قطع چرخه انتقال ویروس در میان مردم عادی اتخاذ شده است.

اجرای این طرح مراحل مختلف دارد که برخی از آن پیشتر اجرا شده‌ و اکنون اقداماتی دیگر بر تمهیدات گذشته افزوده می‌شود. از جمله اقدامات در چارچوب اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی که تاکنون نیز اجرایی شده تعطیلی مدارس، دانشگاهها، مراکز خرید غیرضروری، اماکن ورزش عمومی و همچنین ممانعت از برپایی تجمع‌هایی مانند مراسم ختم و عروسی است.

به حداقل رساندن مسافرت های بین‌شهری نیز از مواردی است که در اجرای این طرح پیگیری می‌شود.

کرونا و آخرین اطلاعات پیرامون آن

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۲۹ هزار و ۴۰۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده، ۲۲۳۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۱۰ هزار و ۴۵۷ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

کیانوش جهانپور عصر پنجشنبه درباره آخرین وضعیت ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور و فوت ناشی از آن بیان کرد: از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس یافته های آزمایشگاهی، ۲۳۸۹ مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و با این حساب، مجموع بیماران مبتلا به این بیماری تا امروز ۷ فروردین ۱۳۹۸ به ۲۹ هزار و ۴۰۶ نفر رسید. تاکنون ۱۰ هزار و ۴۵۷ نفر از مبتلایان به این بیماری، بهبود یافته و ترخیص شده اند. در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵۷ نفر از بیماران کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و در مجموع، شمار درگذشتگان بر اثر این بیماری به ۲۲۳۴ نفر افزایش یافت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.