کد خبر : 10536
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 مرداد 1401 - 8:46

بزرگ‌ترین تفاهم‌نامه ایجاد اشتغال در کشور با مشارکت بانک سپه، بنیاد برکت و هشت بانک عامل امضا شد

بزرگ‌ترین تفاهم‌نامه ایجاد اشتغال در کشور با مشارکت بانک سپه، بنیاد برکت و هشت بانک عامل امضا شد
بزرگ‌ترین تفاهم‌نامه ایجاد اشتغال در کشور به ارزش ۴۰۰هزار میلیارد ریال بین بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، بانک سپه و هشت بانک عامل دیگر امضا شد.
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش پشت پرده و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بانک سپه: صبح امروز ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ آیین امضای تفاهم‌نامه ۴۰۰ هزار میلیارد ریالی ایجاد اشتغال در کشور با حضور دکتر احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی، دکتر عارف نوروزی سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، دکتر محمد ترکمانه مدیرعامل بنیاد برکت، دکتر آیت اله ابراهیمی مدیرعامل بانک سپه و مدیران ارشد دیگر بانک‌های عامل کشور در سالن همایش‌های ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برگزار شد.

دکتر احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در آیین امضای این تفاهم‌نامه با بیان اینکه این تفاهم‌نامه که با همکاری بانک‌های عامل و بنیاد برکت اجرا می‌شود، به‌منظور ریل‌گذاری و حرکت نظام تأمین مالی به سمت تولید و مشاغل کوچک و زودبازده کشور است، گفت: تفاهم ۴۰۰ هزار میلیارد ریالی برای ایجاد اشتغال توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) یکی از ابتکارات منحصربه‌فرد در سال‌های اخیر است.


وی بابیان اینکه این تفاهم‌نامه ذیل تبصره ۱۶ و ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ امضا می‌شود، گفت:براساس این تفاهم‌نامه، ارائه تسهیلات منجر به ایجاد اشتغال پایدار، همراه با نظارت مداوم، پایش مستمر، حمایت از کارآفرینان، مشاوره به تسهیلات گیرندگان و ممانعت از معوق شدن این تسهیلات می‌شود.

دکتر خاندوزی ادامه داد: افزون بر موارد مذکور، با توجه به ظرفیت‌های بنیاد برکت، امکان یکپارچه‌سازی اطلس محرومیت در عرصه ملی و ایجاد هم‌افزایی با استفاده از توان نهاد‌های دست‌اندرکار و اشتغال آفرین از مهم‌ترین اولویت‌های وزارت امور اقتصادی و دارایی است.

وی اضافه کرد: برنامه ما به کار گرفتن توان و اعتبار شبکه بانکی کشور برای افزایش تولید در کشور و ارائه تسهیلات خرد به اقشار نیازمند، اشتغال‌زایی در پروژه‌های پیشران و عدم ورود به اقدامات غیرمولد با استفاده از تخصص تسهیلگران بنیاد برکت است.

دکتر نوروزی سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام (ره) نیز در خصوص این تفاهم‌نامه گفت: این تفاهم طی دو سال و در بیش از ۴۰۰ شهرستان اجرایی می‌شود و حدود ۴۰۰ هزار شغل تا پایان امسال توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ایجاد خواهد شد.


وی با بیان اینکه امضای بزرگ‌ترین تفاهم‌نامه ایجاد اشتغال در کشور بین ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و هشت بانک عامل حدود ۴۰۰ هزار شغل را تا پایان سال عملیاتی خواهد کرد که در راستای تحقق برنامه‌های دولت خدمت گذار است.

ترکمانه مدیرعامل بنیاد برکت نیز در این مراسم، تفاهم‌نامه اخیر را بزرگ‌ترین تفاهم‌نامه بانکی در خصوص ایجاد اشتغال عنوان کرد و گفت: این تفاهم‌نامه مرتبط با تبصره ۱۶ و ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۱ است که برای ایجاد اشتغال پایدار برای قشر مستضعف در سراسر کشور و در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری و تحقق اهداف دولت خدمتگزار امضا شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.