کد خبر : 10849
تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 مرداد 1401 - 4:31

افزایش عرضه خودرو توسط گروه بهمن

افزایش عرضه خودرو توسط گروه بهمن
باتوجه به افزایش چالش‌های صنعت خودروسازی به دلیل تاثیر زیاد تحریم‌ها بر صنعت خودروسازی، مشکلاتی همچون حمل و نقل دریایی، بیمه و محدودیت در مبادلات بانکی با کشور‌های خارجی و تامین ارز برای خودروسازان ایجاد شده است.
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش پشت پرده، به واسطه افزایش جهانی قیمت مواد اولیه مصرفی اصلی شامل فولاد، آهن و آلومینیوم، افزایش نرخ ارز، افزایش هزینه‌های گمرکی، افزایش هزینه‌های لجستیکی، افزایش نرخ نهاده‌های تولید و حقوق و دستمزد؛ قیمت تمام شده قطعات افزایش یافته است که به تبع آن نقدینگی شرکت کاهش می‌یابد. با اعمال تحریم‌های سختگیرانه توسط آمریکا، قدیمی‌ترین شرکای گروه بهمن از جمله مزدا، ایسوزو و هاوال همکاری‌های خود را تا زمان رفع تحریم‌ها معلق نموده اند.

ولی باوجود تمامی موانع، گروه بهمن در تلاش است تا با اتکا به زیرساخت‌ها و ظرفیت‌ها و همچنین نیرو‌های متخصص و توانمند درجهت رفع و کاهش موانع تا حد امکان برای دستیابی به اهداف برآید. همچنین شرکت با راهکار‌هایی همچون تعمیق ساخت داخل، کاهش ضایعات و استفاده ازمنابع تامین مالی ارزان‌تر در صدد کاهش موانع می‌باشد.

افزایش قابل توجه روند هزینه‌ها و تسری تبعات آن به سال‌های آتی، موجب جذب سرمایه در گردش بیشتری نسبت به سال قبل می‌باشد، لذا در این زمینه مدیریت قیمت مواد اولیه نقش بسزایی در برون رفت از شرایط بحرانی دارد، برهمین اساس تلاش می‌شود تامین و فرایند‌های آن با رویکرد‌های جدید و ازطریق شرکت‌های زیرمجموعه همچون شاسی ساز و شرکت قطعات صنایع ایران و صنایع ریخته گری انجام گردد؛ بنابراین مدیریت قیمت مواد ازطریق تعمیق ساخت قطعات و کاهش میزان ارزبری و کنترل سطح موجودی انبار‌ها در جریان می‌باشد.

این شرکت از روش‌های تامین مالی جدید همچون انتشار اوراق بدهی به منظور تامین مالی، سرمایه درگردش و تامین قطعات و مواد اولیه ازطریق بازار سرمایه اقدام کرده است. همچنین گروه بهمن به منظور اصلاح ساختار مالی، سعی دارد با شناسایی شرکت‌های غیرفعال و کم بازده، آن‌ها را با هدف کاهش هزینه‌ها و تبدیل دارایی‌های غیرمولد به مولد؛ واگذار نماید که عرضه ساختمان بلوار آفریقا در این راستا بود.

هدفگذاری گروه بهمن، از امسال تا سال ۱۴۰۲ افزایش عرضه خودرو به سالانه ۵۰ تا ۶۰ هزار دستگاه است. به زودی موتور سیکلت برقی توسط این گروه وارد سیستم حمل و نقلی کشور میشود. گروه بهمن آمادگی دارد ازطریق شرکت‌های بهمن دیزل و سیباموتور در طرح نوسازی ناوگان تجاری کشور با کمک سیستم بانکی مشارکت نماید.

شرکت بهمن موتور در نظر دارد میزان داخلی سازی محصولات را با سرعت بیشتری انجام دهد. در سال ۱۴۰۱ تولید و عرضه دو خودروی SUV فیدلیتی پرستیژ و دیگنیتی پرستیژ، سواری سدان رسپکت و ون اینرودز انجام می‌گیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.