کد خبر : 11829
تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 شهریور 1401 - 11:40

تولید خودروی تویوتا تعطیل شد

تولید خودروی تویوتا تعطیل شد
تویوتا در تلاش است در ماه‌های آینده کاهش تولید خود را به دلیل مشکلات زنجیره تامین و شیوع ویروس کرونا جبران کند.
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش پشت پرده، تولید خودروی جهانی تویوتا در ماه ژوئیه کاهش داشته و رسیدن به انتظارات سالانه این شرکت در ابهام قرار گرفته است.

 

شرکت تویوتا موتور روز سه‌شنبه اعلام کرد که تولید خودروی جهانی آن در ماه ژوئیه نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۸.۶ درصد کاهش یافته است و برای چهارمین ماه متوالی عقب از نقطه هدف خود قرار گرفته است. هدف خود را برای چهارمین ماه متوالی از دست داده است. دلیل کاهش خروجی این شرکت شیوع ویروس کرونا، شرایط آب و هوایی سخت و کمبود تراشه توصیف شده است.

 

این ضعف پایدار از نظر فروش و تولید، در عملکرد کلی بزرگترین خودروساز جهان باعث شده که این شرکت به فکر تغییر اهداف تولید سالانه خود باشد؛ حتی در شرایطی که چین محدودیت‌های همه گیر را لغو می‌کند و کمبود تراشه نشانه‌هایی از کاهش را نشان می‌دهد. در حال حاضر برآورد میزان تولید سالانه تویوتا ۹.۷ میلیون دستگاه خودرو است.

 

تویوتا در ماه گذشته بیش از ۷۰۶ هزار دستگاه خودرو در سراسر جهان تولید کرد که کمتر از هدف آن برای تولید حدود ۸۰۰ هزار دستگاه و میزان تولید سال گذشته با بیش از ۷۷۳ دستگاه خودرو بود.

 

تولید این شرکت در چهار ماهه اول سال مالی جاری، ۱۰.۳ درصد نسبت به برنامه اولیه آن کاهش پیدا کرده است.

 

صنعت خودروسازی جهانی از اختلالات زنجیره تامین ناشی از کمبود تراشه و همینطور محدودیت‌های چین برای مقابله با ویروس کرونا عبور کرده، اما تویوتا با توقف خط تولید به دلیل تحقیقات و شیوع ویروس کرونا در یک کارخانه محلی مواجه بوده است.

 

به گفته تویوتا تولید داخلی این شرکت ۲۸.۲ درصد کاهش یافته، اما مشتاق است یک بازگشت قدرتمند برای رسیدن به اهداف سالانه خود داشته باشد. این شرکت در اوایل ماه جاری اعلام کرد که به هدف تولید سالانه خود ادامه می‌دهد، زیرا قصد دارد تولید را تا ماه نوامبر افزایش دهد، اما این مسئله به تامین قطعات و پرسنل بستگی دارد. پیش‌بینی می‌شود تولید ماه سپتامبر تویوتا به حدود ۸۵۰ هزار مورد دستگاه برسد که برای یک ماه رکورد محسوب می‌شود.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.