کد خبر : 12309
تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 شهریور 1401 - 12:21

وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد:

معافیت پرداخت عوارض جاده‌ای زائران در آزادراه‌ها

معافیت پرداخت عوارض جاده‌ای زائران در آزادراه‌ها
معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور از معافیت پرداخت عوارض جاده‌ای زائران و مسافران اربعین حسینی در آزادراه‌های کشور خبر داد.
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش پشت پرده، با توجه به‌ اهمیت همایش بزرگ اربعین حسینی، امروز اولویت کشور ما خدمت‌رسانی با کیفیت به زائران اباعبدالله الحسین(ع) است و دستیابی به این‌ مهم در حوزه وظایف سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، نظارت جدی بر ارائه خدمات حمل و نقل به زائران و جلوگیری از تضییع حقوق آنان است.

 

از اوایل مرداد ماه سال جاری ارتقای ایمنی در مسیرهای منتهی به مرز مهران در دستور کار قرار گرفته است. آشکارسازی، ایمن سازی نقاط پرتگاهی و مستعد حادثه، ارتقای روشنایی، نصب انواع تابلو و علائم ایمنی، نصب و تعمیر حفاظ های ایمنی شامل گاردریل، هندریل و نیوجرسی و ایمن سازی تقاطع های همسطح از جمله اقداماتی است که با اولویت ویژه در مسیرهای عبوری زائران توسط راهداران سطح استان در حال اجراست.

 خیرالله خادمی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور از دستور وزیر راه و شهرسازی مبنی بر معافیت پرداخت عوارض جاده‌ای زائران و مسافران اربعین حسینی در آزادراه‌های کشور خبر داد.

 

وی ادامه داد: براساس دستور وزیر راه و شهرسازی زائران و مسافران اربعین حسینی از تاریخ ۱۴۰۱/۰۶/۱۶ تا تاریخ ۱۴۰۱/۰۶/۳۱ از پرداخت عوارض جاده‌ای در آزادراه‌های کشور معاف شدند.

 

طبق این دستور تمام وسایل نقلیه حمل‌ونقل عمومی و خصوصی از پرداخت عوارض آزادراهی در تمام نقاط کشور معاف هستند.

 

براساس این ابلاغ در این مدت تنها گرفتن عوارضی از وسایل نقلیه حمل بار مجاز خواهد بود.

 

شب گذشته نیز وزیر راه و شهرسازی در برنامه صف اول اعلام کرد که برای جبران یکسر خالی اتوبوس‌ها قیمت بلیت را امروز افزایش دادیم و همچنین همه آزادراه‌های کشور نباید این ۱۵ روز از اتوبوس و سواری عوارض دریافت کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.