کد خبر : 14493
تاریخ انتشار : شنبه 30 مهر 1401 - 13:53

شرکت سیتروئن برای محصول جدید چه ایده هایی دارد؟

شرکت سیتروئن برای محصول جدید چه ایده هایی دارد؟
ایده جدیدی که باعث صرفه‌جویی و کاهش هزینه می‌شود، قطعاتی مانند سپر جلو و عقب است که با یک قالب ساخته می‌شود و ۵۰ درصد مواد اولیه‌ ساخت آنها مواد بازیافتی است.
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش پشت پرده، سیتروئن C3 به عنوان یکی از آورده های برجام توانست به موفقیت های چشمگیری در مدت زمان کوتاهی دست پیدا کند و تولید این خودرو توسط سایپا و با همکاری سیتروئن فرانسه، باعث شد تا مشتریان از بابت خرید این خودرو خیالشان راحت باشد. اما با نقض برجام و بازگشت مجدد تحریم های بین المللی صنعت خودروسازی، سیتروئن هم مثل دیگر خودروسازان اروپایی و آسیایی فعالیت خود را در ایران متوقف کرد و به دنبال آن خودروی سیتروئن C3 هم که در مدت زمان کوتاهی توانست محبوبیت بسیار بالایی در بازار کشور بدست آورد و فروش خیلی خوبی داشته باشد، با مشکلاتی در تولید مواجه شد و رسما به کار خود در بازار ایران پایان دهد. با این حال سیتروئن C3 در بازار یکه تاز نبوده و نیست و رقابت نزدیکی با هم وطن خود یعنی رنو کپچر دارد و بیشتر مواقع با این خودرو مقایسه می شود که هرکدام مزیت و معایب خاص خود را دارند. هرچند در بحث ظاهری، تنها سلیقه مشتریان می تواند تعیین کننده نتیجه نهایی برای داشتن یک خودروی فرانسوی جمع و جور از بین رنو کپچر و سیتروئن C3 باشد.

 

سیتروئن C3 در سال ۲۰۰۲ معرفی شد و در سگمنت کراس اوورهای جمع و جور B راهی بازارهای جهانی شد. این خودرو که همواره دیفرانسیل جلو بوده، تابحال در سه سگمنت عرضه شده که تنها سگمنت سوم که در سال ۲۰۱۶ معرفی شد، توسط سایپا-سیتروئن به ایران راه یافت. این خودرو روی پلتفرم PSA PF1 ساخته شده و جالب است بدانید که خودروهای دی اس ۳ و پژو ۲۰۸ و سیتروئن C4 کاکتوس هم روی همین پلتفرم ساخته شده اند.
موتورهای بکار رفته روی سیتروئن C3 دقیقاً ۱.۲ و ۱.۶ بنزینی و ۱.۵ و ۱.۶ لیتری دیزلی هستند. سیتروئن C3 در نسل سوم، تنها در ایران و اسلواکی تولید شده اند.

 

ایده‌های جدید در محصول خاص شرکت سیتروئن + تصاویر

سیتروئن می‌خواهد محصولات آینده‌اش ارزان و کاربردی باشد. همزمان این شرکت می‌گوید ارزان درآوردن ماشین نباید به ساخت ماشینی حوصله‌سربر منجر شود. با این تفکر، طراحان سیتروئن ماشین‌های آینده شرکت را براساس راهنمایی به نام “آینده روشن است” طراحی می‌کنند. اولی نمایشی از این راهنما است.
اولی یک شاسی‌بلند چهار نفره شهری است که موتور الکتریکی دارد. در طراحی ماشین بر کاربردی بودن و صرفه‌جویی تاکید شده است. از جمله ایده‌هایی که معرفی شده سقف و کاپوت ماشین است که از موادی ساخته شده که با آن مقوا تولید می‌شود. اما این سقف آنقدر محکم است که می‌توان روی آن ایستاد.

 

برای ارزان‌‌تر و سبک‌تر شدن ماشین، موتور الکتریکی کوچکی انتخاب شده که برای رانندگی در شهر کافی است. سیتروئن می‌گوید انتخاب موتور کوچک آسیب کمتری به محیط زیست هم می‌زند.

 

ایده دیگری که باعث صرفه‌جویی و کاهش هزینه می‌شود، قطعاتی مانند سپر جلو و عقب است که با یک قالب ساخته می‌شود و ۵۰ درصد مواد اولیه‌ ساخت آنها مواد بازیافتی است. سیتروئن همچنین می‌گوید این قطعات را می‌توان ۱۰۰ درصد بازیافت کرد و دورریز ندارد. لاستیک ماشین هم دوام بیشتری دارد و به گفته سیتروئن می‌تواند ۵۰۰ هزار کیلومتر کار کند و به این ترتیب دیرتر دور انداخته می‌شود.

پیش‌بینی می‌شود نسل جدید مدل C3 کارخانه براساس کانسپت اولی ساخته شده و در سال ۲۰۲۵ به بازار بیاید. سیتروئن همچنین با این کانسپت از آرم جدید خود رونمایی کرد که با الهام از اولین آرم این کارخانه طراحی شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.