کد خبر : 14581
تاریخ انتشار : یکشنبه 1 آبان 1401 - 13:44

وام‌های خرد بانکی برای زنان سرپرست خانوار دهک‌های ۱ تا ۵ درآمدی آسان می شود

وام‌های خرد بانکی برای زنان سرپرست خانوار دهک‌های ۱ تا ۵ درآمدی آسان می شود
شرایط بهره‌مندی از صندوق ضمانت وام اشتغالزایی زنان سرپرست‌خانوار را اعلام کرد.
Print Friendly, PDF & Email
به گزارش پشت پرده، در اجرای «طرح تسهیل ضمانت وام‌های خرد بانکی برای زنان سرپرست خانوار دهک‌های ۱ تا ۵ درآمدی» یکی از موضوعات مبتلا به زنان سرپرست خانوار دریافت کننده وام بانکی، معرفی ضامن یا ضامنین به بانک است که عموماً یکی از موانع مهم در مسیر دریافت تسهیلات بانکی به شمار می‌آید.

 

با توجه به ضرورت توانمندسازی و اشتغال زنان سرپرست خانوار در جهت تامین معیشت خانواده، رفع این معضل به ویژه در بخش وام‌های اشتغال خرد، امری لازم است. در این راستا معاونت زنان و خانواده، رفع موانع از مسیر دریافت وام اشتغال برای زنان سرپرست خانوار به ویژه در گروه‌های کم برخوردار را به عنوان یکی از دغدغه‌های مهم در دستور کار قرار داده است.

 

بر این اساس دبیرخانه ستاد ملی زن و خانواده مصوبه اولین جلسه ستاد در دولت سیزدهم را به این امر اختصاص داد و طی این مصوبه، مقرر شد تا معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده با همکاری وزارت تعاون، صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون و بانک رفاه کارگران، امکان صدور ضمانت نامه برای دریافت تسهیلات خُرد اشتغالزایی تا سقف ۱۰۰۰میلیون ریال برای زنان سرپرست خانوار را فراهم کند.

 

بر اساس این گزارش، شرایط بهره‌مندی از صندوق ضمانت وام‌های خرد اشتغالزایی زنان سرپرست خانوار به شرح ذیل است:

الف) در دهک‌های یک تا ۵ درآمدی قرار داشته باشند.

 

ب) توسط دستگاه‌ها و نهاد‌های تسهیلگر اشتغال خرد نظیر ستاد ساماندهی مشاغل خانگی، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) (بنیاد برکت)، بنیاد مستضعفان یا نهاد‌های مشابه به یکی از بانک‌های عامل شامل ملّی، توسعه تعاون، رفاه کارگران، صندوق کارآفرینی امید، و پست بانک معرفی شده باشند.

 

ج) ناتوان بودن فرد وام گیرنده در معرفی ضامن به بانک توسط نهاد ارائه کننده تسهیلات و بانک عامل محرز تشخیص داده باشد.

 

زنان سرپرست خانوار واجد شرایط فوق، پس از معرفی شدن توسط نهاد‌های تسهیلگر اشتغال به معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، توسط این معاونت به صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون معرفی خواهند شد تا فرایند صدور ضمانت نامه تکمیل شود.

 

در ادامه این گزارش آمده است: معاونت امور زنان و خانواده مفتخر است یکی از مهمترین مطالبات مردمی در دور اول سفر‌های استانی ریاست جمهوری را از طریق این مصوبه پاسخگو بوده و امید آن می‌رود که این اقدام گامی در راستای تحقق بند ت قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر توانمندسازی زنان سرپرست خانوار به شمار آید.

منبع: ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.