کد خبر : 14647
تاریخ انتشار : دوشنبه 2 آبان 1401 - 13:01

تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری چقدر است؟ + جدول

تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری چقدر است؟ + جدول
کاهش تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری به معنی رونق کسب‌وکار‌ها و برگشت به کار افراد و بازگشت مجدد جویندگان کار به اشتغال است.
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش پشت پرده، براساس قانون بیمه بیکاری، تمام افرادی که مشمول قانون کار و بیمه تأمین اجتماعی هستند، مشمول این قانونند و در صورت بیکاری غیرارادی تحت حمایت سازمان تأمین اجتماعی قرار می‌گیرند.

 

مهدی شکوری، مدیرکل امور بیمه‌شدگان سازمان تأمین اجتماعی درباره آخرین وضعیت مقرری‌بگیران بیمه بیکاری اظهار کرد: در سال ۹۸، ۲۲۶ هزار مقرری‌بگیر بیمه بیکاری داشتیم که در سال ۹۹ به ۲۰۰ هزار و در سال ۱۴۰۰ به ۱۸۵ هزار و امروز به ۱۷۰ هزار نفر رسیده و روند کاهشی دارد.

 

وی افزود: شمار مقرری‌بگیران بیمه بیکاری رو به کاهش است. در سال گذشته که هنوز با شیوع کرونا روبه‌رو بودیم، در یک مقطع زمانی ۲۲۰ هزار مقرری‌بگیر داشتیم که خوشبختانه با رونق کسب‌وکار‌ها و برگشت به کار افراد، آمار مقرری‌بگیران بیمه بیکاری کاهش یافت و افراد جویای کار دوباره به حوزه‌های کاری برگشتند.

 

مطابق آمار ارائه شده از سوی وزارت کار نیز تعداد کل مقرری بگیران بیمه بیکاری تا پایان خرداد ۱۴۰۱ برابر ۱۶۲ هزار و ۴۹۱ نفر بوده است.

 

همچنین مطابق جدول پیش رو می‌توان مشاهده کرد که روند مقرری بگیران بیمه بیکاری کاهشی است.

تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری چقدر است؟ + جدول

مطابق جدول منتشر شده در وزارت کار تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری در سال ۹۹ حدود ۲۲۱ هزار و ۲۲۹ نفر بوده است که این رقم در پایان سال ۱۴۰۰ به ۱۸۶ هزار و ۴۲۲ نفر رسیده است و اکنون تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری مطابق آمار ارائه شده از سوی وزارت کار حدود ۱۶۲ هزار و ۴۹۱ نفر است. کاهش تعداد مقرری بگیران نشانه خوبی از رونق کسب و کار و اشتغال به کار مجدد بیکاران مقرری بگیر است.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.