کد خبر : 15999
تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 آبان 1401 - 11:45

شروط قطع عملیات سپاه علیه گروهک های تجزیه طلب در اقلیم عراق

شروط قطع عملیات سپاه علیه گروهک های تجزیه طلب در اقلیم عراق
یک منبع آگاه گفت: عملیات ربیع ۲ نیز بر همین اساس طراحی شده و در حال اجراست و تا زمانی که این گروهک‌ها به‌صورت کامل خلع سلاح نشوند و یا از اقلیم کردستان عراق اخراج نشوند سلسله عملیات‌های نیروی زمینی سپاه ادامه خواهد داشت.
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش پشت پرده، روز گذشته نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جریان عملیات ربیع ۲ حملات موشکی و پهپادی خود علیه مواضع گروهک‌های تروریستی تجزیه‌طلب مستقر در اقلیم کردستان عراق را از سر گرفت.

 

در جریان این عملیات، مقر حزب دموکرات در کوی سنجق با موشک و مقر حزب کومله در زرگویز با پهپادهای رزمی و انتحاری مورد هدف قرار گرفت.

 

این حملات پس از آن صورت گرفت که پس از اجرای عملیات ربیع ۱ در مهرماه سال جاری نیروی زمینی سپاه با هدفِ دادن فرصت به گروهک‌های تجزیه‌طلب و حکومت اقلیم برای عقب‌نشینی از مناطق مرزی با ایران و خلع سلاح این گروهک‌ها حملات خود را متوقف و تأکید کرده بود در صورت شرارت مجدد حملات خود علیه این گروهک‌ها را از سر می‌گیرد.

 

در همین رابطه یک منبع آگاه درباره دور جدید عملیات نیروی زمینی سپاه علیه گروهک‌های تروریستی تجزیه‌طلب گفت: هر محلی را که از ناحیه آن احساس تهدید کنیم و از آن محل اقدامی علیه امنیت ملی ما صورت گیرد، خاک دشمن تلقی می‌کنیم و بر این اساس حق اجرای هرگونه عملیات نظامی اعم از عملیات زمینی، موشکی، توپخانه‌ای و پهپادی برای نابود کردن تهدیدات را برای خود محفوظ می‌دانیم.

 

وی افزود: عملیات ربیع ۲ نیز بر همین اساس طراحی شده و در حال اجراست و تا زمانی که این گروهک‌ها به‌صورت کامل خلع سلاح نشوند و یا از اقلیم کردستان عراق اخراج نشوند سلسله عملیات‌های نیروی زمینی سپاه ادامه خواهد داشت.

 

این منبع آگاه با بیان اینکه بعد از عملیات ربیع ۱ گروهک‌های تروریستی تجزیه‌طلب اقدامات ضدامنیتی خود را در جریان اغتشاشات شهرهای مرزی ادامه دادند، تصریح کرد: پس از دور اول عملیات علیه گروهک‌های تروریستی تجزیه‌طلب، در جریان اغتشاشات اخیر ۱۰۰ نفر از عوامل این گروهک‌ها دستگیر شده به وابستگی به گروهک‌های تروریستی تجزیه‌طلب اعتراف کردند.

 

وی ادامه داد: علاوه بر این، در ماه‌های اخیر مقادیر قابل‌توجهی سلاح و مهمات توسط همین گروهک‌ها به‌منظور ناامن کردن شهرهای مرزی به داخل کشور منتقل شده بود که با اشراف اطلاعاتی رزمندگان نیروی زمینی سپاه این محموله‌ها ضبط شد و عوامل مرتبط با آن نیز دستگیر شدند. از جمله تسلیحاتی که گروهک‌های تجزیه‌طلب سعی در ورود آن به کشور داشتند، تسلیحاتی مشابه تسلیحات مقابله با اغتشاشات بود تا با استفاده از آن‌ها و اجرای سناریوی کشته‌سازی، آن را به گردن نیروهای حافظ امنیت بیندازند و بر آتش اغتشاشات بدمند.

 

این منبع آگاه اظهار داشت: با اشراف اطلاعاتی که در قرارگاه حمزه سید الشهدای نیروی زمینی سپاه و به‌لطف خداوند متعال، عملیات‌های ربیع ۱ و ربیع ۲ موجب برهم خوردن برنامه‌های از پیش تعیین‌شده گروهک‌های تجزیه‌طلب برای ایجاد ناامنی در کشور شده و موفقیت این عملیات‌ها به‌حدی بوده است که آمریکایی‌ها نیز در جلسات خود با سرکردگان این گروهک‌ها به شکست برنامه‌هایشان برای ایجاد ناامنی در کشور اذعان کرده‌اند.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.