کد خبر : 1636
تاریخ انتشار : یکشنبه 24 فروردین 1399 - 12:44

۱۸ پایه برق در طالقان شکسته شد/ خسارت ۷ میلیاردی به تاسیسات

۱۸ پایه برق در طالقان شکسته شد/ خسارت ۷ میلیاردی به تاسیسات
Print Friendly, PDF & Email

کرج – معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان البرز گفت: در پی بارش اخیر برف، ۱۸ پایه برق فشار متوسط در شهرستان طالقان شکسته شد.

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش بازتاب خبر رامین فرج روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پی بارش قابل توجه برف در روزهای اخیر در مسیرهای کوهستانی جاده چالوس و طالقان حدود ۷ میلیارد ریال به تأسیسات شبکه‌های توزیع برق خسارت وارد کرد.

وی افزود: در محدوده جاده چالوس مسیر روستای «آزادبر» دو اصله پایه فشار متوسط در روز بیست و دوم فروردین ماه امسال به علت طغیان آب رودخانه سقوط کرده و موجب قطعی برق قسمتی از فیدر روستای «نساء» شد.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان البرز افزود: در این خصوص به علت بارش برف و مسدود بودن جاده، پیگیری لازم از بخشداری آسارا انجام و به محض باز شدن مسیر نسبت به تعویض پایه‌های شکسته اقدام و آن مسیر برق دار شد.

فرج با تاکید بر اینکه یشترین مشکلات بارش‌های اخیر در محدوده طالقان حادث شد، عنوان کرد: در محدوده این شهرستان به علت بارش برف سنگین مسیر بسیاری از روستاها مسدود و به علت حجم برف، رانش زمین و طغیان رودخانه‌های محلی بالغ بر ۱۸ اصله پایه فشار متوسط در مسیرهای مختلف دچار شکستگی شد که در نتیجه آن قطعی برق در چند مسیر از فیدر سپاه را داشتیم.

وی افزود: خوشبختانه با بسیج تمامی امکانات نسبت به عادی شدن مسیر اصلی فیدر در همان ساعت اولیه خاموشی اقدام شد و تنها مسیرهای خاموش مربوط به روستاهای ناریان و خچیره باقی ماند.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان البرز گفت: به علت حجم بالای خسارات و وضعیت نامناسب مسیر روستای «ناریان» که ۱۴ اصله پایه شکستگی داشت امکان اصلاح در روز حادثه وجود نداشت، لذا پس از باز شدن مسیر به همت همکاران و بخشداری طالقان بلافاصله نسبت به ارسال دو دستگاه ژنراتور (۱۰۰ و ۱۲۵ کا و آ) موجود اقدام و تمامی مشترکین آنجا نیز برقرار شدند، به موازات آن عملیات تعویض پایه‌های شکسته آغاز شد.

فرج گفت: روستای «خچیره» نیز پس از باز شدن مسیر که به علت رانش کوه مسدود شده بود در روز بیست و سوم فروردین ماه با تعویض دو اصله پایه شکسته برقدار شد.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.