کد خبر : 1647
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 فروردین 1399 - 8:18

دانشجو: خدا را شاکرم چندین بار از سوی دشمن درجه یک ملت ایران تحریم شده‌ام

دانشجو: خدا را شاکرم چندین بار از سوی دشمن درجه یک ملت ایران تحریم شده‌ام
Print Friendly, PDF & Email

دانشمندی که در لیست جدید تحریم های آمریکا قرار گرفته است با تاکید بر اینکه خدا را شاکرم که دشمن درجه یک ملت ایران من را چندین بار تحریم کرده است، گفت: در تحقیقات بخش هوافضایی کشور فعالیت داشته ام و از حالا به بعد هم با افتخار کارهای تحقیقاتی خود را دنبال می کنم.

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش بازتاب خبر وزارت امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه ۲۸ اسفند (۱۸ مارس) در بیانیه‌ای نام پنج نفر از دانشمندانی که تازه مورد تحریم قرار گرفته‌اند را منتشر کرد. به گفته آمریکا این افراد متخصص اتمی بوده و در “طرح هسته‌ای آماد” فعالیت داشته‌اند.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا پیش از آن نیز از تحریم این افراد سخن گفته بود، بی آنکه نام آنها را منتشر و ذکر کند. طبق بیانیه وزارت خارجه آمریکا این دانشمندان عارف بالی لاشک، سید محمد مهدی هادوی، کامران دانشجو، محمد مهدی طهرانچی و علی مهدی‌پور عمرانی هستند.

طهرانچی در حال حاضر رئیس‌ دانشگاه آزاد است. کامران دانشجو، وزیر اسبق علوم، تحقیقات و فناوری و استاد تمام دانشکده مکانیک دانشگاه علم و صنعت ایران، عارف بالی لاشک، استاد گروه مکانیک دانشگاه صنعتی مالک‌اشتر و مهدی‌پورعمرانی هم استاد مکانیک است.

در این راستا گفت‌وگویی با کامران دانشجو دانشمند برجسته کشور و عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت به بهانه این تحریم داشتیم.

* یادشان می رود که قبلا هم تحریمم کرده اند

وی در پاسخ به این سوال که چرا اسمش علی رغم اینکه قبلا هم در لیست دانشمندان تحریم شده از طرف آمریکا بود، دوباره در لیست جدید قرار گرفته است، گفت: باید از خودشان سوال شود که چرا  مکرراً اسم من را در لیست‌های تحریمی‌ می‌گذارند، شاید می‌خواهند بگویند که ما در این تحریم خیلی خیلی جدی هستیم، شاید هم دروغگو کم حافظه می شود و یادشان می رود که قبلا هم با همین دلایل بی پایه و اساس اینجانب را تحریم کرده بودند. در هر صورت دلایل ذکر شده مثل دفعات قبل بسیار واهی و بی پایه و اساس است.

دانشجو افزود: حدود ۲۵ سال است که در دانشگاه علم و صنعت ایران معلمی می کنم تا کنون ۴ کتاب تالیف کرده ام و حدود ۷۰-۶۰ مقاله آی اس آی در  مجله‌های معتبر دنیا در موضوعات دینامیک ارتعاشات، اکوستیک،‌ سازه و دینامیک ماهواره، مکانیک و دینامیک مدارهای فضایی که حاصل تحقیقات در زمینه های تخصصی ام است، داشته ام.

این دانشمند کشور ادامه داد: از تالیف کتاب‌ها و مقالات انتشار یافته در مجلات بین المللی کاملا مشخص است که کارهای تحقیقاتی‌ من هیچ ارتباطی به مسائل هسته‌ای ندارد اما با بهانه‌های واهی که می‌آوردند دلیل تحریم شدنم را مساله هسته‌‌ای عنوان می‌کنند.

* خدا را شاکرم که دشمن درجه یک ملت ایران من را چندین بار تحریم کرده است

دانشجو اضافه کرد: به شخصه خدا را شاکرم که دشمن درجه یک ملت ایران من را چندین بار تحریم کرده و به نظر می‌رسد که خیلی از دست من عصبانی هستند و به قول شهید بهشتی «می‌توانند از این عصبانیت بمیرند».

وی افزود: در زمینه‌های متفاوتی از جمله هوا فضا، آگوستیک و دینامیک فعالیت داشته‌ام و همچنان در مسیر پیشرفت علم و فناوری کشور برای ملت شریف ایران از هیچ کاری دریغ نمی‌کنم. من مدیون انقلاب، شهدا و مردم هستم و احساس می‌کنم با تحقیقاتی که انجام می‌دهم شاید بتوانم ذره‌ای از دینم را به ملت ایران، مردم،‌ شهدا و انقلاب ادا کنم.

* من به انقلاب و مردم بدهکار هستم

عضو هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران یادآور شد: من به انقلاب و مردم بدهکار هستم و قائل به این هستم که افراد نباید تک بعدی باشند و بر همین اساس در کارهای تحقیقاتی، دانشگاهی و تدریس بسیار جدی هستم و برای اینکه فرد تک بعدی نباشم کارهای اجرایی را هم پیگیری می‌کنم.

وی در پایان گفت: با کمال افتخار از افرادی بوده ام که در تحقیقات بخش هوافضایی کشور همچون طراحی ماهواره و هواپیما و سازه های فضایی دیگر فعالیت داشته ام و از حالا به بعد هم با افتخار کارهای تحقیقاتی خود را دنبال خواهم کرد و این تحریم هم مثل تحریم های قبلی کوچک ترین تاثیری در اراده و تلاش اینجانب نخواهد داشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.