کد خبر : 16836
تاریخ انتشار : دوشنبه 21 آذر 1401 - 10:53

رشد نسبت‌ها و شاخص‌های عملیاتی بانک ملت

رشد نسبت‌ها و شاخص‌های عملیاتی بانک ملت
در حال حاضر سرمایه ثبتی بانک ملت ۲۶۲.۰۴۲ میلیارد ریال می‌باشد بررسی شاخص‌های بانکی حاکی از رشد این بانک در ۶ ماهه ابتدایی سال است.
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش پشت پرده، بانک ملت در دو دهه اخیر تالش نموده است تا با پایبندی به اصول تفکر و مدیریت استراتژیک، آموزه‌های این فلسفه مدیریتی را به شکلی منسجم به کار گیرد؛ که می‌توان استمرار توفیقات  این بانک در این دو دهه در بکارگیری این تفکر  دانست.

رشدی در حدود ۵/ واحدی در نرخ مؤثر سود تسهیلات ریالی به همراه رشد ۷۰ درصدی در میانگین حجم تسهیلات، باعث رشد ۸۰ درصدی در سود و وجه التزام تسهیلات مشاع و افزایش سود آوری بانک شده است. با توجه به محدودیت‌های ترازنامه‌ای و بانک مرکزی در رشد دارائی‌های بانک‌ها و نرخ تسهیلات، رشد این بخش از سود آوری بانک در حدود ۴۰ درصد مورد انتظار می‌باشد.

رشد نسبت‌ها و شاخص‌های عملیاتی بانک ملت

بررسی مهمترین نسبت‌ها و شاخص‌های عملکرد بانک ملت

نسبت بازده دارائی‌ها  از تقسیم سود خالص به متوسط مجموع دارایی‌ها محاسبه می‌شود. این نسبت، خالص درآمدی را که از به کار بردن کل دارایی‌های بانک ایجاد میشود، ارزیابی می‌نماید و تا حدودی کارایی دارایی را مشخص نموده و نشان دهنده مدیریت کارآمد در رابطه با استفاده از دارایی‌ها در جهت تولید سود از دارایی‌های مولد است. این نسبت در طی سنوات گذشته در بانک ملت همواره عددی بالا بوده است.

رشد نسبت‌ها و شاخص‌های عملیاتی بانک ملت

نسبت بازده حقوق صاحبان سهام

نسبت درآمد خالصی که یک شرکت برای سهامدارانش ایجاد می‌کند، به کل حقوق صاحبان سهام، بازده حقوق صاحبان سهام گفته می‌شود بازده حقوق صاحبان سهام میزان سودآوری را با آشکار کردن نحوه تولید سود آن شرکت با استفاده از سرمایه سهامداران اندازه گیری می‌کند. زمانی که این نسبت در طول زمان پایدار و در حال افزایش باشد به این معنی است که آن بنگاه تجاری در تولید ارزش و سود برای سهامداران تبحر دارد. زیرا می‌داند چگونه درآمد خود را سرمایه گذاری کند تا بهره وری و سود خود را افزایش دهد. در مقابل کاهش این نسبت می‌تواند به این معنا باشد که مدیریت تصمیمات ضعیفی در مورد سرمایه گذاری مجدد سرمایه در دارایی‌های غیر مولد می‌گیرد.

رشد نسبت‌ها و شاخص‌های عملیاتی بانک ملت

نسبت تسهیلات غیر جاری

این نسبت از تقسیم تسهیلات غیر جاری به کل تسهیلات بدست می‌آید. این نسبت بیان میکند هر چقدر مطالبات غیر جاری به کل مطالبات کمتر باشد، وضعیت بانک بهتر است و مشتریان معوقات کمتری دارند و عملیات و نظارت بانکی به نحو مطلوب تری در جریان است و ارزش بانک در حال افزایش میباشد. این شاخص در بانک ملت در محدده بسیار مناسب قرار دارد.

رشد نسبت‌ها و شاخص‌های عملیاتی بانک ملت

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.