کد خبر : 17019
تاریخ انتشار : دوشنبه 28 آذر 1401 - 5:36

هنگام استفاده از بانکداری‌مجازی چه‌نکاتی راباید رعایت کرد

هنگام استفاده از بانکداری‌مجازی چه‌نکاتی راباید رعایت کرد
"بانک ایران زمین" نیز همانند سایر بانک‌های خصوصی و دولتی اقدام به راه‌اندازی بانکداری مجازی به منظور رفاه حال مشتریان خود کرده است و تا جاییکه نکات امنیتی و کلیدی را در جهت جلوگیری از سرقت و کلاهبرداری مدام به مشتریان گوشزده می‌کند.
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش پشت پرده به نقل از تابناک، یکی از فناوری‌هایی در عرصه بانکداری مورد توجه و کاربردی قرار گفت بانکداری مجازی و اینترنتی بود؛ بنابراین بانک مجازی یک بانک رایانه‌ای است که قادر به انجام اکثر امور بانکی است که بانک‌های عادی انجام می‌دهند. با این تفاوت که نیازی به مراجعه به شعبه نخواهد بود و افراد از هر رایانه خانگی و حتی با گوشی موبایل می‌توانند امور بانکی، تجارت و بازرگانی مورد نظر خود را به انجام برسانند.

براساس این گزارش بانک‌های مجازی نسل نوینی از بانک‌ها بوده که با استفاده از آخرین دستاورد‌های فن آوری اطلاعات و ارتباطات و بی نیاز از شعبه فیزیکی، خدمات و محصولات متنوع بانکی را به عموم عرضه می‌کند. دسترسی ۲۴ ساعته (درهرزمان و هرمکان)، سهولت دسترسی، سرعت و امنیت از جمله مزیت‌های این قبیل بانک‌ها است که آینده صنعت بانکداری را دگرگون خواهد ساخت؛ بنابراین هدف بانکداری مجازی، استفاده از فناوری‌های پیشرفته نرم افزاری و سخت افزاری مبتنی بر شبکه و مخابرات برای تبادل منابع و اطلاعات مالی مشتریان به صورت الکترونیکی است که می‌تواند باعث حذف نیاز به حضور فیزیکی مشتری در شعب بانک‌ها شود.

برهمین اساس “بانک ایران زمین” نیز همانند سایر بانک‌های خصوصی و دولتی اقدام به راه‌اندازی بانکداری مجازی به منظور رفاه حال مشتریان خود کرده است و تا جاییکه نکات امنیتی و کلیدی را در جهت جلوگیری از سرقت و کلاهبرداری مدام به مشتریان گوشزده می‌کند و به منظور فرهنگ سازی و استفاده از این نوع خدمت اطلاع رسانی گسترده‌ای را انجام داده و مدام به روزرسانی می‌کند.

آدرس سایت بانکداری مجازی در نوار آدرس مرورگر باید با https آغاز شده باشد. در صورت مشاهده هشدار عدم اعتبار گواهی (Certificate Error) در مرورگر خود از ادامه عملیات خودداری نمایید.

به آدرس‌های بانکداری مجازی بانک ایران زمین دقت کنید، هر آدرس دیگری غیراز آدرس (لینک آدرس اینترنت بانک و فراز) نامعتبر است. به آدرس‌های مشابه و نزدیک به آدرس سایت بانک دقت کنید.

همچنین تا آنجا که می‌توانید ازمکان‌های عمومی مانند کافی‌نت‌ها برای ورود به بانکداری مجازی استفاده نکنید و در صورت استفاده از مکان‌های عمومی جهت ورود به بانکداری مجازی از صفحه کلید امن استفاده کنید.

پس از استفاده از رایانه‌های عمومی و هر زمان که دیگر نیازی به استفاده از بانکداری مجازی ندارید، سیستم خارج شده و سپس پنجره مرورگر را ببندید.
اگر تلاش جهت ورود مشکوک به حسابتان دیده شد، باید از منوی تنظیمات اقدام به تغییر نام کاربری و رمز عبور نمایید. از رمزعبور بانکداری مجازی خود در سایت‌های دیگر استفاده مجدد نکنید. استفاده مجدد از رمزعبور مهمترین عامل در به خطر افتادن حساب‌ها یا افراد است.

هرگز از طریق لینک‌های موجود در سایت‌های دیگر به سایت بانک مراجعه نکنید، بلکه آدرس سایت را در محل مناسبش تایپ کنید.

“بانک ایران زمین” هیچ‌گاه در محل دیگری غیر از صفحه رسمی بانکداری مجازی نام کاربری و رمزعبور شما را مطالبه نمی‌کند؛ بنابراین به هیچ وجه نام کاربری و رمزعبور خود را در جای دیگر وارد نکنید. نام کاربری و رمزعبور خود را با دقت انتخاب کنید. طوری نباشد که دیگران بتوانند آن را حدس بزنند. برای مثال اسم خودتان، سال تولد، شماره شناسنامه، نام شخصیت محبوب، مکان مورد علاقه و… نباشد. تعداد حروف رمزعبور خود را کمتر از ۸ کاراکتر در نظر نگیرید و حتما در گذرواژه خود از حروف کوچک و بزرگ به همراه اعداد استفاده نمایید.

براساس این گزارش هنگام استفاده از اتصالات بی سیم (Wireless) امکان خطر رهگیری بیشتر می‌شود. تنها زمانی از اتصالات بی‌سیم استفاده کنید که کاملا از امنیت ارتباط اینترنتی خود مطمئن هستید. مطمئن شوید که برنامه‌هایی، چون آنتی‌ویروس روی رایانه تان به روز شده باشد. هرگز اطلاعات مهم خود مانند شماره حساب، رمز، تاریخ تولد و … را از طریق پیام‌کوتاه ارسال نکنید. قبل از اینکه تلفن همراه خود را در اختیار دیگران قرار دهید یا آن را بفروشید، تمام اطلاعات شخصی و رمز و شماره حساب‌های بانکی خود را از حافظه آن پاک نمایید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.