کد خبر : 17838
تاریخ انتشار : جمعه 30 دی 1401 - 12:51

نبض بازار از عملکرد بانک ملت در ۸ ماه ابتدایی امسال گزارش می‌دهد؛

عملکرد و ثبت ارقام با درآمد‌های بیشتر وبملت در دوره هشت ماهه نخست

عملکرد و ثبت ارقام با درآمد‌های بیشتر وبملت در دوره هشت ماهه نخست
بررسی وضعیت درآمد‌های عملیات بانکی و ارائه خدمات و همچنین سرمایه گذاری‌ها و سپرده گذاری‌ها و همچنین هزینه‌های مالی دریافت تسهیلات و کارمزد‌ها براساس صورت‌های مالی منتشر شده در کدال بورس طی هشت ماه نخست سال ۱۴۰۱ در سه بانک بزرگ خصوصی شده کشور شامل بانک‌های ملت، صادرات ایران و تجارت نشان می‌دهد که بانک ملت از عملکرد و ثبت ارقام با درآمد‌های بیشتری در دوره هشت ماهه نخست سال ۱۴۰۱ برخوردار بوده است.
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش پشت پرده، شاخص‌های مختلف درآمدی و هزینه‌ای از جمله درآمد تسهیلات، هزینه سود سپرده و سود حاصل از عملیات درآمد تسهیلات و سپرده، در بانک ملت بیش از دو بانک دیگر گزارش شده است. همچنین درآمد اوراق بدهی و سرمایه گذاری ها، درآمد کارمزد، درآمد سپرده گذاری نیز از عملکرد مناسب و موفق وبملت خبر می‌دهد.

ارقام قابل توجه سرمایه گذاری‌ها و سپرده گذاری‌های  بانک ملت

از سوی دیگر، در بخش سپرده گذاری‌ها شامل سپرده‌های دیداری ریالی وارزی، سپرده مدت دار ریالی و ارزی و جمع سپرده‌های ریالی و ارزی، ارقام از سرمایه گذاری‌ها و سپرده گذاری‌های قابل توجه بانک ملت حکایت دارد.

همچنین در بخش خرید اوراق بهادار دولتی و سایر اوراق، سرمایه گذاری کوتاه مدت، سرمایه گذاری بلندمدت، ارقام نشان دهنده دستاورد‌های بزرگ وبملت در سال ۱۴۰۱ در مقایسه با سایر بانک‌های بزرگ و خصوصی شده کشور است.
هزینه‌های مالی تسهیلات و هزینه کارمزد پرداختی وبملت نیز در مقایسه با تسهیلات و خدمات دریافتی، از نسبت کمتر هزینه به درآمد‌ها و تسهیلات دریافتی خبر می‌دهد.

کاهش قیمت تمام شده پول در وبملت در سال ۱۴۰۱

بررسی وضعیت شاخص خدمات بانکی در سه بانک بزرگ خصوصی شده کشور شامل بانک‌های ملت، صادرات ایران و تجارت نشان می‌دهد نحوه عملکرد بانک ملت در جذب سپرده کم هزینه و بدون هزینه وهمچنین پرداخت بالاتر تسهیلات و استفاده از منابع ارزان قیمت خود، موجب شده که نه تنها قیمت تمام شده پول و جذب منابع به حدود پنج درصد کاهش یابد بلکه درآمد تسهیلات و سپرده بانک از محل پرداخت تسهیلات و جذب سپرده‌ها و پرداخت سود بانکی بابت جذب منابع در مجموع سود قابل توجهی بالغ بر ۲۷ هزار میلیارد تومان را نصیب وبملت کند.

این در حالی است که درآمد حاصل از عملیات سپرده گیری و پرداخت تسهیلات در بانک صادرات در ۸ ماه نخست ۴ هزار میلیارد تومان و در بانک تجارت ۷ هزار میلیارد تومان سود به همراه داشته است و سود بانک ملت بیش از ۲.۵ برابر مجموع سود دو بانک صادرات ایران و تجارت در هشت ماه نخست سال ۱۴۰۱ بوده است.

در این شرایط باید توجه داشت که به دنبال سیاست‌های جذب منابع ارزان قیمت و برنامه‌ریزی‌های مناسب بانک‌های کشور، روند زیان دهی دوره‌های قبلی به سوددهی تبدیل شده است و خوشبختانه در ۸ ماهه نخست ۱۴۰۱ هر سه بانک بزرگ خصوصی شده کشور سودآور بوده اند.

 دستاورد‌ها و موفقیت‌های وبملت در مسیر جذب سپرده‌های ارزان قیمت

اما وضعیت بانک ملت با بیش از ۲۷ هزار میلیارد تومان سود حاصل از عملیات پرداخت تسهیلات و دریافت سپرده‌ها قابل توجه بوده و نشان دهنده دستاورد‌ها و موفقیت‌های وبملت و مسیر جذب سپرده‌های ارزان قیمت، کاهش هزینه‌ها و پرداخت تسهیلات با نرخ مناسب به بخش صنعت و تولید کشور و همراهی با برنامه‌های دولت و کمک به رونق اقتصادی است

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.